https://lat.sputnikportal.rs/20221121/ruski-naucnici-otkrili-kako-da-mladi-postanu-nezavisni-od-interneta-1146487034.html
Ruski naučnici otkrili kako da se mladi zaštite od zavisnosti od interneta
Ruski naučnici otkrili kako da se mladi zaštite od zavisnosti od interneta
Sputnik Srbija
Naučnici Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (MGPPU) su pokazali da aktivna i svesna pozicija mladih pomaže u odabiru korisnog sadržaja na... 21.11.2022, Sputnik Srbija
2022-11-21T20:28+0100
2022-11-21T20:28+0100
2022-11-21T20:53+0100
rusija
rusija
nauka
rusija – društvo
internet
mladi
omladina
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0c/16/1124168064_0:154:1920:1234_1920x0_80_0_0_6b4bbe86e7d80292b1f24a14b7eb5a68.jpg
U modernom svetu je razvoj omladine nezamisliv bez interneta, navode naučnici MGPPU-a. Priroda korišćenja ove mreže, zainteresovanost za određene sadržaje utiče na adolescente i mlade, uključujući i njihov izbor profesije.Prema rečima eksperata, veoma je važno da se izuče faktori, koji omogućavaju da se na konstruktivan način koristi internet u cilju obučavanja i razvoja. Takođe je važno i da se shvati, šta dovodi do takozvane problematične upotrebe interneta: izbegavanja i odlaganja rešavanja stvarnih problema, kao i od emocionalne zavisnosti od reakcija na društvenim mrežama.U istraživanju je pokazano, da je aktivno interesovanje i smislen, i informisan pristup mladih prema nastavnim aktivnostima najbolja zaštita od problematične upotrebe interneta. Takva pozicija omogućava mladima da provode optimalno vreme na internetu i da manje zavise od događaja na društvenim mrežama.Sklonost mladih prema prekomernoj poslušnosti i njihovo sve veće oslanjanje na spoljne ocene povećavaju rizik od izloženosti različitim vrstama manipulacija kojima je ispunjen internet prostor, dodala je Holmogorova.Subjektivna pozicija je važna i za razvoj profesionalne samoidentičnosti, smatraju eksperti. Zato je neophodno da nastavnici i roditelji nauče kako da pružaju podršku mladima u samostalnoj potražnji načina za rešavanje problema i u formiranju sopstvenih pogleda. Saradnici MGPPU rade na razvoju refleksno-aktivističkog pristupa teškoćama u učenju, koji ima za cilj da pomogne pedagozima i roditeljima da pruže efikasnu pomoć mladima u jačanju njihovih subjektivnih pozicija.U ovoj fazi naučnici imaju zadatak da realizuju posebna istraživanja za različite uzraste i pravce učenja.Rezultati istraživanja su objavljeni u naučnom časopisu „Psihološka nauka i obrazovanje“.
https://lat.sputnikportal.rs/20221024/napravljen-cip-koji-moze-da-prenese-ceo-svetski-internet-saobracaj-u-sekundi-1145080780.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0c/16/1124168064_36:0:1885:1387_1920x0_80_0_0_509d47a1f265a1fe928130a52f6cb5e8.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
rusija, nauka, rusija – društvo, internet, mladi, omladina
rusija, nauka, rusija – društvo, internet, mladi, omladina
Ruski naučnici otkrili kako da se mladi zaštite od zavisnosti od interneta
20:28 21.11.2022 (Osveženo: 20:53 21.11.2022) Naučnici Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (MGPPU) su pokazali da aktivna i svesna pozicija mladih pomaže u odabiru korisnog sadržaja na mrežama i promoviše njihovu profesionalnu samoidentičnost.
U modernom svetu je razvoj omladine nezamisliv bez interneta, navode naučnici MGPPU-a. Priroda korišćenja ove mreže, zainteresovanost za određene sadržaje utiče na adolescente i mlade, uključujući i njihov izbor profesije.
Prema rečima eksperata, veoma je važno da se izuče faktori, koji omogućavaju da se na konstruktivan način koristi internet u cilju obučavanja i razvoja. Takođe je važno i da se shvati, šta dovodi do takozvane problematične upotrebe interneta: izbegavanja i odlaganja rešavanja stvarnih problema, kao i od emocionalne zavisnosti od reakcija na društvenim mrežama.
U istraživanju je pokazano, da je aktivno interesovanje i smislen, i informisan pristup mladih prema nastavnim aktivnostima najbolja zaštita od problematične upotrebe interneta. Takva pozicija omogućava mladima da provode optimalno vreme na internetu i da manje zavise od događaja na društvenim mrežama.
„Nažalost, često roditelji i nastavnici podržavaju sklonost učenika da ispune sve spoljne zahteve. Ovo pojačava objektno-pasivni i podređeni položaj i ne promoviše autonomiju učenika, niti njihovo aktivno pronalaženje u društvenom životu“, rekla je dekan fakulteta „Konsultativne i kliničke psihologije“ Ala Holmogorova.
Sklonost mladih prema prekomernoj poslušnosti i njihovo sve veće oslanjanje na spoljne ocene povećavaju rizik od izloženosti različitim vrstama manipulacija kojima je ispunjen internet prostor, dodala je Holmogorova.
Subjektivna pozicija je važna i za razvoj profesionalne samoidentičnosti, smatraju eksperti. Zato je neophodno da nastavnici i roditelji nauče kako da pružaju podršku mladima u samostalnoj potražnji načina za rešavanje problema i u formiranju sopstvenih pogleda. Saradnici MGPPU rade na razvoju refleksno-aktivističkog pristupa teškoćama u učenju, koji ima za cilj da pomogne pedagozima i roditeljima da pruže efikasnu pomoć mladima u jačanju njihovih subjektivnih pozicija.
U ovoj fazi naučnici imaju zadatak da realizuju posebna istraživanja za različite uzraste i pravce učenja.
Rezultati istraživanja su objavljeni u naučnom časopisu „Psihološka nauka i obrazovanje“.