- Sputnik Srbija, 1920
RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

Pojačanje ruske flote na Severnom morskom putu: Stiže moćni ledolomac „Ural“

© Sputnik / Alekseй Daničev / Uđi u bazu fotografijaLedolomac "Ural"
Ledolomac Ural - Sputnik Srbija, 1920, 20.11.2022
Pratite nas
Izgradnja jednog od najmoćnijih nuklearnih ledolomca projekta 22220 „Ural“ privodi se kraju i krajem novembra biće predat preduzeću „Atomflot“. Kako ocenjuju za Sputnjik eksperti, „Ural“ će ojačati rusku flotu ledolomaca i obezbediće plovidbu brodova tokom cele godine duž Severnog morskog puta.
Prema rečima zamenika generalnog direktora „Atomflota“ Leonida Irlice, drugi serijski brod projekta 22220, biće isporučen ovom preduzeću krajem novembra.
„U Baltičkom brodogradilištu 22.novembra biće porinut u vodu ledolomac „Jakutija“, a istovremeno će teći pripreme za porinuće „Urala“ u more. Krajem meseca, očekujemo njegov ulazak u redove našeg preduzeća“, izjavio je Irlica.

Ozbiljna popuna ruske flote ledolomaca

Kako kaže za Sputnjik ruski vojni istoričar Jurij Knutov, ruska flota atomskih ledolomaca se dosta ozbiljno popunjava jer Rusija stavlja akcenat na razvoj Severnog morskog puta.
„Zbog klimatskih promena Severnim morskim putem je brže i jeftinije prevoziti teret nego Sueckim kanalom ili nekim drugim putevima. Dostavu tereta, na primer, na teritoriju Kine, Južne Koreje i Japana, bolje je dopremiti Severnim morskim putem jer će naši ledolomci praviti prolaz za brodove tokom cele godine“, objašnjava naš sagovornik.
Prema rečima Knutova, osim „Urala“, Rusija će popuniti svoju flotu sa još dva ledolomca pod nazivom „Jakutija“ i „Čukotka“. Oni su, uključujući i „Ural“, kako objašnjava stručnjak, veoma snažni.
„Ovo su ledolomci nove generacije. Oni su u stanju da probiju veoma čvrst led. Kroz plovni put koji očisti naš ledolomac mogu da prođu kontejnerski brodovi i brodovi sa gasom. Svi ti brodovi ne mogu da prođu Severnim morskim putem bez pomoći naših ledolomaca. Osim toga, po snazi, novi ledolomci nadmašuju sve prethodne“, konstatuje stručnjak.

Šta sve ima „Ural“

Što se tiče „Urala“, ovo je jedan od najmoćnijih nuklearnih ledolomaca. „Ural“ je dug 173,3 metra, širok 34 metra, dok mu je deplasman 33,5 hiljada tona. On je opremljen inovativnim nuklearnim reaktorom sa vođenim hlađenjem „RITM-200“ koji je razvio konstruktivni biro mašinstva „Afrikantova“ iz Nižnjeg Novgoroda. Treba napomenuti da ovo energetsko postrojenje nema pandana u svetu.
Zbog takozvanog integrisanog rasporeda, RITM-200 je dosta lakši i kompaktniji. Osim toga, on je jeftiniji, u smislu potrošnje materijala. Zauzima manje prostora na brodu. Takav reaktor omogućava da se ledolomci projekta 22220 učine univerzalnim, kao i da se poboljša njihova brzina i jačina probijanja leda.
Prema mišljenju predsednika Kluba istorije moskovske flote Konstantina Streljbickog, „Ural“ je vrhunski ledolomac.
„Njegovo moćno nuklearno energetsko postrojenje omogućiće ovom ledolomcu da neprekidno radi tokom cele godine. To znači da će Severni morski put biti stalno otvoren“, objašnjava sagovornik za Sputnjik.
Prema njegovim rečima, „Ural“ je ledolomac sa specijalnim karakteristikama posebno čvrstog tela broda i nuklearnim energetskim postrojenjem. To mu omogućava da plovi Severnim morskim putem, posebno u područjima pokrivenim ledom.
Nakon što bude predat „Atomflotu“, kako kaže Streljbicki, „Ural“ će biti testiran.
„Ledolomac će biti testiran u Belom moru, a kasnije i na Severnom morskom putu. Sasvim je moguće da će tokom testiranja imati zadatak da prođe od Murmanska do Beringovog moreuza“, kaže stručnjak za RT.

Liderstvo Rusije na Arktiku

Na pitanje zbog čega Rusija popunjava svoju flotu atomskim ledolomcima, profesor na Katedri za integracione procese Moskovskog državnog instituta za međunarodne odnose (MGIMO) Lav Voronkov kaže, da Rusija mora da ima najnovije ledolomce da bi mogla da obezbedi plovidbu tokom cele godine Severnim morskim putem.
„Novi ledolomci će moći da sprovode kontejnerske brodove duž Severnog morskog puta, a takođe će isporuku tečnog prirodnog gasa sa Jamala učiniti profitabilnom. Osim toga, bez ledolomaca je nemoguće funkcionisanje Severnog morskog puta. Ako njih ne bude, neće biti ni prevoza tereta. Stoga će Rusija nastaviti da gradi svoju flotu ledolomaca “, objašnjava Voronkov.
Zamenik direktora Departamenta za realizaciju projekta Severnog morskog puta Konstantin Stasjuk izjavio da je trenutno u toku izgradnja još dva ledolomca – „Jakutija“ i „Čukotka“. Oni će biti pušteni u rad 2024. i 2026.godine.
Nuklearni ledolomci projekta 22220 kapaciteta 60 megavata su trenutno najveći i najmoćniji na svetu. Oni su neophodni kako bi se osiguralo liderstvo Rusije na Arktiku. Ledolomci ovog tipa mogu da sprovode karavane brodova u arktičkim uslovima probijajući led debljine do tri metra. Oni će osiguravati sprovođenje brodova ugljovodoničnim sirovinama iz nalazišta Jamal, Gidanskog poluostrva i iz Karskog mora na tržišta zemalja Azijsko-pacifičkog regiona.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala