https://lat.sputnikportal.rs/20221102/otvoren-54-bemus-operskim-koncertom-cuvenog-velskog-bas-baritona-brina-terfela--1145468471.html
Otvoren 54. BEMUS operskim koncertom čuvenog velškog bas-baritona Brina Terfela
Otvoren 54. BEMUS operskim koncertom čuvenog velškog bas-baritona Brina Terfela
Sputnik Srbija
Festival Beogradske muzičke svečanosti - BEMUS 2022 u 54. izdanju svečano je otvoren koncertom čuvenog velškog bas-baritona Brina Terfela u Kolarčevoj... 02.11.2022, Sputnik Srbija
2022-11-02T08:00+0100
2022-11-02T08:00+0100
2022-11-02T08:00+0100
srbija
srbija
kultura
bemus
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/02/1145467921_0:103:3072:1831_1920x0_80_0_0_2304edf0dc4e29f500be6c4e6a544413.jpg
Sekretar za kulturu grada Beograda Nataša Mihailović Vacić i direktor Centra beogradskih festivala CEBEF Damir Handanović otvorili su 54. BEMUS i poručili da publiku tokom 15 dana čeka izuzetnih 13 koncerata umetnika iz celog sveta.Ljubitelji klasične i operske muzike imali su prilike da uživaju u delovima opera Vagnera („Majstori pevači“, „Tristan i Izolda“, „Valkira“), Betovena („Fidelio“), Boita („Mefistofel“), Verdija („Magbet“), Geršvina („Porgi i Bes“), kao i u odlomcima iz slavnih mjuzikala – „Violinista na krovu“, „Mačke“, „Kamelot“ i „Jadnici“.Čuvenog solistu iz Velsa na koncertu pratio je Festivalski orkestar „Virtuozi“ uz dirigenta Bojana Suđića i opersku umetnicu Sofiju Petrović.Navedeni orkestar je i započeo koncert sa Uvertirom iz opere „Majstori pevači“ Riharda Vagnera.Sofija Petrović u izuzetno atraktivnoj zelenoj haljini i neobične pojave vokalno je dočarala nakon velškog maestra - odlomak „Mild und leise wie er lächelt“ – „Izoldina smrt“ iz III čina opere „Tristan i Izolda".Odlomci „Kas Valkira“ iz II čina opere „Valkira“ sa orkestrom „Virtuozi“ bez vokala, kao i „Nicht streh, o Maid“ – „Votanov oproštaj“ iz istog dela opere koji je maestralno otpevao Terfel, označio je završetak prvog čina koncerta.Nakon pauze, operski mag izvanredno se posvetio velikom Ludvigu van Betovenu sa naslovom „Ha! Welch ein Augenblick!“, arija Don Pizara iz prvog čina opere „Fidelio“.Terfel, veoma inspirisan svojim bas baritonom duhovito je i odigrao ovu priču o junakinji Leonori koja se prerušava u Fidelija, zatvorskog čuvara, da bi spasla iz političkog zatočeništva svog muža Florestana.Onda je uzvišeno otpevao delo „Son lo spirito che nega“, arija lika Mefistofela iz prvog čina te opere „Mefistofel" italijanskog autora Ariga Boita, koji je pisao libreta za Verdija i njegove dve poslednje monumentalne opere „Otelo“ i „Falstaf“ prema Vilijamu Šekspiru.Pomenuti Verdi stigao je na red sa „La luce langue“, arijom Lejdi Magbet iz II čina krvave opere „Magbet", takođe prema Šekspirovoj tragediji, koju je vrhunski iznela Sofija Petrović.Ogroman aplauz je osvajao operski umetnik iz Velsa, posebno sa kompozitorom Džerijem Bokom i sjajnim songom „If I Were a Rich Man“ iz hit mjuzikla „Violinista na krovu“.Naravno, morao je biti „prisutan“ na repertoaru i američki džez kompozitor i pijanista Džordž Geršvin, tako da su Brin Terfel i Sofija Petrović izuzetno dragoceno izveli duet „Bes s, You Is My Woman Now“ iz slavne opere „Porgi i Bes".Sofija i Brin su uverljivo odglumili zaljubljeni par i velški kolega je na kraju numere neočekivano dobio od nje i poljubac u obraz, što ga je veoma obradovalo.Umetnica nije uzela predah, već je ubrzo vrhunski pevala kompoziciju „Memory“, kultnu numeru iz dugovečnog hit mjuzikla „Mačke“ čuvenog tvorca „meta opere“ i raskošnih mjuzikala Endrjua Lojda Vebera.Veoma raspoložen Brin Terfel je stigao na pozornicu i uživao da peva numeru „How to handle a woman“ iz slavnog mjuzikla „Kamelot“ kompozitora Frederika Luvea.Kompozitori Klod-Mišel Šonberg i Džon Kameron ulepšali su čitav svet remek delom „Jadnici“, i tako za kraj zvaničnog dela koncerta, Terfel je vanserijski ušao u ulogu opasnog inspektora Žavera u numeri „Stars“ iz opere-mjuzikla „Jadnici“, prema istoimenom romanu Viktora Igoa.„Želeo sam malo da pevam i glumim u Holivudu, ali šta ću, ovu ulogu Žavera dobio je Rasel Krou, a ne ja“, poručio je Velšanin.Publika je tražila još pesama, i na scenu je ponovo došla Sofija Petrović.Tako za sam kraj na bis srpska umetnica i kolega iz Velsa šarmantno su dočarali pesmu „Anything You Can Do, I Can Do Better“ kao zaštitni znak pomalo zaboravljenog američkog mjuzikla „Annie Get Your Gun“.Time je okončan veoma višeslojan i sadržajan koncert od puna dva sata za sam početak 54. BEMUS-a, prenosi Tanjug.
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/02/1145467921_341:0:3072:2048_1920x0_80_0_0_2b7172a9f56b05aa8a0c720025649ddc.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
srbija, kultura, bemus
Otvoren 54. BEMUS operskim koncertom čuvenog velškog bas-baritona Brina Terfela
Festival Beogradske muzičke svečanosti - BEMUS 2022 u 54. izdanju svečano je otvoren koncertom čuvenog velškog bas-baritona Brina Terfela u Kolarčevoj zadužbini.
Sekretar za kulturu grada Beograda Nataša Mihailović Vacić i direktor Centra beogradskih festivala CEBEF Damir Handanović otvorili su 54. BEMUS i poručili da publiku tokom 15 dana čeka izuzetnih 13 koncerata umetnika iz celog sveta.
Ljubitelji klasične i operske muzike imali su prilike da uživaju u delovima opera Vagnera („Majstori pevači“, „Tristan i Izolda“, „Valkira“), Betovena („Fidelio“), Boita („Mefistofel“), Verdija („Magbet“), Geršvina („Porgi i Bes“), kao i u odlomcima iz slavnih mjuzikala – „Violinista na krovu“, „Mačke“, „Kamelot“ i „Jadnici“.
Čuvenog solistu iz Velsa na koncertu pratio je Festivalski orkestar „Virtuozi“ uz dirigenta Bojana Suđića i opersku umetnicu Sofiju Petrović.
Navedeni orkestar je i započeo koncert sa Uvertirom iz opere „Majstori pevači“ Riharda Vagnera.
Sofija Petrović u izuzetno atraktivnoj zelenoj haljini i neobične pojave vokalno je dočarala nakon velškog maestra - odlomak „Mild und leise wie er lächelt“ – „Izoldina smrt“ iz III čina opere „Tristan i Izolda".
Odlomci „Kas Valkira“ iz II čina opere „Valkira“ sa orkestrom „Virtuozi“ bez vokala, kao i „Nicht streh, o Maid“ – „Votanov oproštaj“ iz istog dela opere koji je maestralno otpevao Terfel, označio je završetak prvog čina koncerta.
Nakon pauze, operski mag izvanredno se posvetio velikom Ludvigu van Betovenu sa naslovom „Ha! Welch ein Augenblick!“, arija Don Pizara iz prvog čina opere „Fidelio“.
Terfel, veoma inspirisan svojim bas baritonom duhovito je i odigrao ovu priču o junakinji Leonori koja se prerušava u Fidelija, zatvorskog čuvara, da bi spasla iz političkog zatočeništva svog muža Florestana.
Onda je uzvišeno otpevao delo „Son lo spirito che nega“, arija lika Mefistofela iz prvog čina te opere „Mefistofel" italijanskog autora Ariga Boita, koji je pisao libreta za Verdija i njegove dve poslednje monumentalne opere „Otelo“ i „Falstaf“ prema Vilijamu Šekspiru.
Pomenuti Verdi stigao je na red sa „La luce langue“, arijom Lejdi Magbet iz II čina krvave opere „Magbet", takođe prema Šekspirovoj tragediji, koju je vrhunski iznela Sofija Petrović.
Ogroman aplauz je osvajao operski umetnik iz Velsa, posebno sa kompozitorom Džerijem Bokom i sjajnim songom „If I Were a Rich Man“ iz hit mjuzikla „Violinista na krovu“.
Naravno, morao je biti „prisutan“ na repertoaru i američki džez kompozitor i pijanista Džordž Geršvin, tako da su Brin Terfel i Sofija Petrović izuzetno dragoceno izveli duet „Bes s, You Is My Woman Now“ iz slavne opere „Porgi i Bes".
Sofija i Brin su uverljivo odglumili zaljubljeni par i velški kolega je na kraju numere neočekivano dobio od nje i poljubac u obraz, što ga je veoma obradovalo.
Umetnica nije uzela predah, već je ubrzo vrhunski pevala kompoziciju „Memory“, kultnu numeru iz dugovečnog hit mjuzikla „Mačke“ čuvenog tvorca „meta opere“ i raskošnih mjuzikala Endrjua Lojda Vebera.
Veoma raspoložen Brin Terfel je stigao na pozornicu i uživao da peva numeru „How to handle a woman“ iz slavnog mjuzikla „Kamelot“ kompozitora Frederika Luvea.
Kompozitori Klod-Mišel Šonberg i Džon Kameron ulepšali su čitav svet remek delom „Jadnici“, i tako za kraj zvaničnog dela koncerta, Terfel je vanserijski ušao u ulogu opasnog inspektora Žavera u numeri „Stars“ iz opere-mjuzikla „Jadnici“, prema istoimenom romanu Viktora Igoa.
„Želeo sam malo da pevam i glumim u Holivudu, ali šta ću, ovu ulogu Žavera dobio je Rasel Krou, a ne ja“, poručio je Velšanin.
Publika je tražila još pesama, i na scenu je ponovo došla Sofija Petrović.
Tako za sam kraj na bis srpska umetnica i kolega iz Velsa šarmantno su dočarali pesmu „Anything You Can Do, I Can Do Better“ kao zaštitni znak pomalo zaboravljenog američkog mjuzikla „Annie Get Your Gun“.
Time je okončan veoma višeslojan i sadržajan koncert od puna dva sata za sam početak 54. BEMUS-a, prenosi Tanjug.