Novine u gradskom prevozu u Beogradu: Kontrolori će da menjaju i svest putnika
15:57 01.11.2022 (Osveženo: 15:58 01.11.2022)
© Sputnik / Lola ĐorđevićUlazak u gradski prevoz

© Sputnik / Lola Đorđević
Pratite nas
Direktor novoosnovanog preduzeća čiji je glavni posao da poveća naplatu karata u GSP-u, Slaven Andrić, najavljuje niz mera koje bi trebalo da smanje broj ljudi koji ne kupuju kartu za prevoz.
Andrić najavljuje manje vozila vikendom, više u špicu i ulaz na prednja vrata.
"Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, da vikendom smanjimo broj polazaka i na uštrb toga povećamo broj polazaka u frekventnim intervalima, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da građani mogu da ulaze na prednja vrata", navodi Andrić.
On smatra da će se na taj način povećati i kontrola i naplata gradskog prevoza.
Kontrolori da podižu svest putnika
Prema najavama, u vozila gradskog prevoza ponovo se vraćaju kontrolori, ali će im osnovna funkcija u narednom periodu biti edukativna.
Andrić precizira da će kontrolori u narednom periodu pokušati da objasne putnicima zašto je dobro da kupe kartu.
"Kontrolori će možda narednih par meseci, možda čak i godinu dana da rade na svesti i da pokušaju da objasne da je dobro da se kupuju karte iz razloga što će sav novac od kupljenih karata će ići direktno u budžet Grada, a ne u privatne firme", naveo je on.
Veruje da će i pored toga što u Beogradu postoji kultura neplaćanja karata, uz navedene mere, podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila povećati prodaju karata.
On naglašava da neće biti moguć ulaz bez karte na samo prednja vrata.
"Da li će biti kondukteri ili kontrolori, oni će imati istu funkciju, da putnici ne mogu ući na prednja vrata ako nemaju kupljenu kartu", precizirao je Andrić.
Ukazuje i da je reč o preduzeću u fazi osnivanja i da očekuje da će punu funkciju moći da postigne tek od Nove godine.
"Ovim problemom se niko nije bavio decenijama, tako da ne možemo preko noći da rešimo problem javnog prevoza u Beogradu", zaključio je Andrić.
Prema procenama, javni prevoz u prestonici koristi oko 800.000 putnika, a mesečno se proda tek oko 120.000 karata, prenosi Blic.