https://lat.sputnikportal.rs/20221028/zahtev-za-ukidanje-ogranicenja-cene-goriva-u-srbiji-1145262916.html
Zahtev za ukidanje ograničenja cene goriva u Srbiji
Zahtev za ukidanje ograničenja cene goriva u Srbiji
Sputnik Srbija
Udruženje naftnih kompanija Srbije zalaže se za ukidanje Uredbe o ograničenju cena naftnih derivata, prema kojoj se cene goriva usklađuju svakog petka. Generalni... 28.10.2022, Sputnik Srbija
2022-10-28T14:09+0200
2022-10-28T14:09+0200
2022-10-28T14:09+0200
ekonomija
srbija
srbija – ekonomija
ekonomija
energetika
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/03/1143945833_0:165:3159:1942_1920x0_80_0_0_6e84a59c31b07db2bb25fd4e62075c44.jpg
Mićović je ukazao da već nekoliko sedmica promene cena goriva nisu velike i da one, prema proceni Ministarstva i Pravilniku o određivanju veleprodajnih cena, odslikavaju promenu cena na tržištu.U uredbi, osim ograničenja cena derivata nafte, stoji i obaveza NIS-a da prodaje poljoprivrednim gazdinstvima dizel po 170 dinara, kazao je Mićović, napominjući da je to 40 dinara manje od tržišne cene koju država određuje.On je mišljenja da cene ne bi divljale da država nije intervenisala, pošto su se cene, kako je naveo, uvek formirale na osnovu troškova naftnih kompanija i tržišne konkurencije. Ograničenje cena goriva, kao privremena mera, traje jako dugo, rekao je Mićović za RTS i napomenuo da zemlje u okruženju polako odustaju od toga.„Nije uvek samo promena BRENT-a, što se često poredi sa cenom goriva, ono što je najbitnije. Postoji jedno nezavisno tržište dizela. Regionalna tržišta dizela i benzina imaju svoje poremećaje, turbulencije koje takođe utiču na cenu. Cene su se prilično ujednačile u čitavom regionu. Kod nas su sad trenutno među najvišim cenama, ali nisu velike razlike, od najjeftinije do najskuplje“, rekao je Mićović.Zbog čega su u Srbiji najviše cene gorivaNa pitanje zbog čega su kod nas najviše cene, Mićović je odgovorio da cene određuje država na osnovu parametara sa međunarodnog i regionalnog tržišta, na osnovu promene kursa dolara, na osnovu promene troškova stavljanja dizela.„Jedino u Ministarstvu rudarstva i energetike imate sve te parametre na jednom mestu i one koje kompanije šalju, koje su poverljivi podaci, u koje niko nema uvid osim Ministarstva i ono određuje cene na tom nivou", istakao je Mićović i dodao da oni ograničavaju marže kroz pravilnik i da formiranju cena doprinosi i Ministarstvo finansija.Kako je naveo, ukupne fiskalne dažbine u Srbiji su i dalje, posmatrajući region, najviše i da je potpuno logično očekivati da i cene goriva budu među najvišim.
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/03/1143945833_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_a40d9fd8c703e2e622c0ad960161b5e6.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
srbija, srbija – ekonomija, ekonomija, energetika
srbija, srbija – ekonomija, ekonomija, energetika
Zahtev za ukidanje ograničenja cene goriva u Srbiji
Udruženje naftnih kompanija Srbije zalaže se za ukidanje Uredbe o ograničenju cena naftnih derivata, prema kojoj se cene goriva usklađuju svakog petka. Generalni sekretar tog udruženja Tomislav Mićović smatra da bi se na taj način povećala stabilnost snabdevanja, jer bi kompanije mogle lakše da upravljaju svojim poslom.
Mićović je ukazao da već nekoliko sedmica promene cena goriva nisu velike i da one, prema proceni Ministarstva i Pravilniku o određivanju veleprodajnih cena, odslikavaju promenu cena na tržištu.
„Udruženje naftnih kompanija Srbije se već duže vreme zalaže za ukidanje uredbe, a to bi trebalo da znaju potrošači, ne zbog toga da bi enormno podigli cene i na tome zarađivali, nego u ovim uslovima je jako teško upravljati poslom, jako je teško obezbediti i dovoljne količine. Ukidanje uredbe bi povećalo i stabilnost snabdevanja, jer bi kompanije mogle lakše da upravljaju svojim poslom, zalihama, kupovinom, prodajom“, rekao je Mićović.
U uredbi, osim ograničenja cena derivata nafte, stoji i obaveza NIS-a da prodaje poljoprivrednim gazdinstvima dizel po 170 dinara, kazao je Mićović, napominjući da je to 40 dinara manje od tržišne cene koju država određuje.
On je mišljenja da cene ne bi divljale da država nije intervenisala, pošto su se cene, kako je naveo, uvek formirale na osnovu troškova naftnih kompanija i tržišne konkurencije. Ograničenje cena goriva, kao privremena mera, traje jako dugo,
rekao je Mićović za RTS i napomenuo da zemlje u okruženju polako odustaju od toga.
„Nije uvek samo promena BRENT-a, što se često poredi sa cenom goriva, ono što je najbitnije. Postoji jedno nezavisno tržište dizela. Regionalna tržišta dizela i benzina imaju svoje poremećaje, turbulencije koje takođe utiču na cenu. Cene su se prilično ujednačile u čitavom regionu. Kod nas su sad trenutno među najvišim cenama, ali nisu velike razlike, od najjeftinije do najskuplje“, rekao je Mićović.
Zbog čega su u Srbiji najviše cene goriva
Na pitanje zbog čega su kod nas najviše cene, Mićović je odgovorio da cene određuje država na osnovu parametara sa međunarodnog i regionalnog tržišta, na osnovu promene kursa dolara, na osnovu promene troškova stavljanja dizela.
„Jedino u Ministarstvu rudarstva i energetike imate sve te parametre na jednom mestu i one koje kompanije šalju, koje su poverljivi podaci, u koje niko nema uvid osim Ministarstva i ono određuje cene na tom nivou", istakao je Mićović i dodao da oni ograničavaju marže kroz pravilnik i da formiranju cena doprinosi i Ministarstvo finansija.
Kako je naveo, ukupne fiskalne dažbine u Srbiji su i dalje, posmatrajući region, najviše i da je potpuno logično očekivati da i cene goriva budu među najvišim.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji