https://lat.sputnikportal.rs/20220923/advokat-skupstina-crne-gore-a-ne-predsednik-ima-poslednju-rec-1143211981.html
Advokat: Skupština Crne Gore, a ne predsednik, ima poslednju reč
Advokat: Skupština Crne Gore, a ne predsednik, ima poslednju reč
Sputnik Srbija
Imamo pravnu situaciju koja nema svoj uporednik bilo gde u zemljama parlamentarne demokratije, a čak ni u čistim predsedničkim sistemima, kazao je za INF4S... 23.09.2022, Sputnik Srbija
2022-09-23T10:46+0200
2022-09-23T10:46+0200
2022-09-23T10:46+0200
region
region
region – politika
crna gora
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/04/1134011008_0:161:3067:1886_1920x0_80_0_0_97e4697c176c1dd490078fff84724f93.jpg
"Bio bi prvorazredni skandal da sad predsednik SAD Bajden, pošto izvesno njegova Demokratska stranka gubi od Republikanaca većinu u Predstavničkom domu, kao i u Senatu, Kongresa SAD, raspusti kompletan Kongres samo zato što vidi da gubi većinu.”, objašnjava Bojić.On ističe da u SAD kada predsednik ne izda Ukaz u datom roku, to jest, stavi suspenzivni veto, u SAD Kongres u oba doma (Senatu i Predstavničkom domu) uvek mora postići 2/3. Amarički pravni sistem je inter alia i zbog toga poznat kao čist predsednički, a naš to nije.Neko je pogrešno uzeo da je Ukaz meritoran akt iako se zna da nije.Dodatno, Vlada u tehničkom mandatu tj. kojoj je izglasano nepoverenje prema čl. 110 st. 3 Ustava izrekom kaže: Vlada kojoj je prestao mandat nema pravo da raspusti Skupštinu.Zato ne postoji nikakva pravna mogućnost polemisanja oko tog da je kontekstualno a s obzirom da je Vlada van mandata i da tim predsednik Crne Gore nema šta tim Ukazom promulgisati postoji samo 1 i to isključivi titular prava na raspuštanje Skupštine, a to je većina tj. 41 poslanik po čl. 91 st. 2 Ustava.Ukoliko uslede neustavni akti predsednika Crne Gore i time se stvori stanje koje ugrožava ustavni poredak, Skupština po čl. 133 st. 1 tač. 4 a u vezi člana 91 st. 2 Ustava je dužna da uvede vanredno stanje kako bi se tim stabilizovao ustavni poredak.
https://lat.sputnikportal.rs/20220922/parlamentarna-vecina-skupila-potpise-pokrece-se-inicijativa-za-smenu-djukanovica-1143205043.html
crna gora
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/04/1134011008_169:0:2898:2047_1920x0_80_0_0_b392a15f2b063d33d9953b31e6100650.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
region, region – politika, crna gora
region, region – politika, crna gora
Advokat: Skupština Crne Gore, a ne predsednik, ima poslednju reč
Imamo pravnu situaciju koja nema svoj uporednik bilo gde u zemljama parlamentarne demokratije, a čak ni u čistim predsedničkim sistemima, kazao je za INF4S advokat Vladan Bojić.
"Bio bi prvorazredni skandal da sad predsednik SAD Bajden, pošto izvesno njegova Demokratska stranka gubi od Republikanaca većinu u Predstavničkom domu, kao i u Senatu, Kongresa SAD, raspusti kompletan Kongres samo zato što vidi da gubi većinu.”, objašnjava Bojić.
On ističe da u SAD kada predsednik ne izda Ukaz u datom roku, to jest, stavi suspenzivni veto, u SAD Kongres u oba doma (Senatu i Predstavničkom domu) uvek mora postići 2/3. Amarički pravni sistem je inter alia i zbog toga poznat kao čist predsednički, a naš to nije.
Neko je pogrešno uzeo da je Ukaz meritoran akt iako se zna da nije.
Dodatno, Vlada u tehničkom mandatu tj. kojoj je izglasano nepoverenje prema čl. 110 st. 3 Ustava izrekom kaže: Vlada kojoj je prestao mandat nema pravo da raspusti Skupštinu.
“Ukaz predsednika Crne Gore je uslovljen eksplicitno Odlukom Vlade, a bez te Odluke Vlade potpuno je pravno deplasiran. Da je to tačno kaže st. 1 čl. 110 gde piše da Vladi prestaje mandat: “Ako Vlada izgubi poverenje.” To jasno znači da u ovom sadašnjem kontekstu jedino Skupština, tj. najmanje 41 poslanika Skupštine Crne Gore ima vlast da donese Odluka o raspuštanju, u pravnoj teoriji kako se naziva i poznato kao samoraspuštanje.
Zato ne postoji nikakva pravna mogućnost polemisanja oko tog da je kontekstualno a s obzirom da je Vlada van mandata i da tim predsednik Crne Gore nema šta tim Ukazom promulgisati postoji samo 1 i to isključivi titular prava na raspuštanje Skupštine, a to je većina tj. 41 poslanik po čl. 91 st. 2 Ustava.
Ukoliko uslede neustavni akti predsednika Crne Gore i time se stvori stanje koje ugrožava ustavni poredak, Skupština po čl. 133 st. 1 tač. 4 a u vezi člana 91 st. 2 Ustava je dužna da uvede vanredno stanje kako bi se tim stabilizovao ustavni poredak.