- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Srbiji nedostaje 12.000 vozača, više za autobuse nego za kamione

© Sputnik / Lola ĐorđevićKamioni na putu
Kamioni na putu - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2022
Pratite nas
Srbija godinama kuburi sa nedostatkom profesionalnih vozača, a taj manjak prema sadašnjim procenama iznosi oko 12.000, kaže generalni direktor Udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport Goran Aleksić i dodaje da mnogo više fale vozači autobusa nego vozači kamiona.
Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku - Sputnik Srbija
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

„Problemi sa nedostatkom profesionalnih vozača su krenuli pre više od deset godina, odnosno sa ukidanjem obaveznog služenja vojnog roka, jer je ranije upravo u vojsci produkovan veoma veliki broj vozača. Takođe je podignuta starosna granice za pristup profesiji posebno kada je reč o vozačima autobusa jer kod nas vozački ispit za vožnju autobusa može da se polaže tek sa 24 godine, a u nekim zemljama je to moguće već sa 18 godina“, ističe on.
Navodi da je do manjka vozača došlo i zbog demografske slike u Srbiji odnosno starenja stanovništva i smanjenja populacije, a sve to u situaciji kada se u zemlji otvaraju fabrike i transportne usluge su sve traženije.
Prema njegovim rečima, nedostatak ove radne snage podstaknut je zakonskim odredbama kojima se ograničava radno vreme vozača što je od 2015. godine još više povećalo potrebe za vozačima.
„Imamo veliku fluktuaciju zaposlenih i situaciju da nedostatak radne snage ne dozvoljava dobru selekciju pa je zbog toga i kvalitet usluge značajno pao. Na to upozoravamo godinama i nešto bi konačno moralo da se preduzme“, smatra Aleksić.
Objašnjavajući zašto i pored dobrih plata ljudi nerado idu u vozače kaže da tome između ostalog doprinosi i to što nije lako odnosno što mnogo košta da se postane profesionalni vozač.
„Neophodno je izdvojiti veliku sumu novca da se obavi obuka i položi ispit, a kasnije vozači svake godine moraju da idu na jednodnevnu obuku koja takođe puno košta“, kaže on.
Komentarišući izjave samih vozača koje su se poslednjih dana mogle čuti, a povodom autobuskih nesreća, da moraju da rade i više nego što je zakonom propisano, te da voze umorni, Aleksić kaže da to ne bi smelo da se događa.
„Sami vozači ne bi trebalo na to da pristanu. S druge strane nedostatak vozača nameće da neki neodgovorni poslodavci vrše pritisak na svoje zaposlene da krše zakone“, navodi Aleksić za Tanjug.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala