- Sputnik Srbija, 1920
REGION
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz zemalja u regionu

Hrvatski MiG-ovi podignuti zbog preleta „galeba“, reagovala komanda NATO

CC BY 2.0 / Wikipedia/Matjaž Mirt / Avion galeb g-2
Avion galeb g-2 - Sputnik Srbija, 1920, 19.08.2022
Pratite nas
Hrvatski MiG-ovi koji čine dežurni borbeni par NATO, podignuti su u poteru za avionom „galeb“ koji je u Hrvatsku uleteo iz Slovenije.
Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku - Sputnik Srbija
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Avion „galeb G-2“, nekadašnji školsko-borbeni dvosed JNA, poleteo je sa ljubljanskog aerodroma Brnik i kretao se na maloj visini prema Sinju.
Obaveštena je nadležna NATO komanda u Španiji, koja je podigla hrvatske MiG-ove u poteru za „galebom“.
Hrvatsko ministarstvo odbrane nije se oglasilo ovim povodom, a „Slobodna Dalmacija“ tvrdi, pozivajući se na neslužbene informacije, da su MiG-ovi poleteli jer je mlaznjak u više navrata menjao kurs i tako je postao izrazito sumnjiv, a kontrola leta počela je da „spušta“ sve letačke zone koje su sportski aerodromi prijavili za letenje tog dana. Tako se dogodilo i u Sinju, gde je prijavljeno letenje jedrilicama, pa im je zona letenja „oduzeta“ dok su jedrilice još bile u vazduhu.
CC BY-SA 2.0 / Flickr/Dennis Jarvis / Hrvatski MiG-21 u letu
Hrvatski mig-21 - Sputnik Srbija, 1920, 19.08.2022
Hrvatski MiG-21 u letu
„Slobodna Dalmacija“ tvrdi da je „galebom“ starim gotovo 60 godina (proizveden je 1966. godine) i vrednim oko 60.000 evra, upravljao pilot Pero Matas i njegov prijatelj, koji su ga „trampili“ sa slovenačkim vlasnikom za „cesnu“.
Njime je trebalo, po planu leta koji je prijavljen po svim pravilima, da slete na aerodrom na Braču kako bi obavili sve potrebne carinske i druge procedure zbog ulaska u državu, a nakon toga bilo je predviđeno da „galeb“ krene prema Sinju.
Međutim, nakon poletanja iz Slovenije dogodila se nepredviđena situacija, tvrdi Matas.
„Nije bilo ništa strašno, jednostavno smo pri ulasku u hrvatski vazdušni prostor ostali bez struje u avionu i svi uređaji koji rade na struju su otkazali, pa tako nismo imali ni radio-komunikaciju. Nestali smo s radara, postali smo nevidljivi za našu kontrolu i zbog toga je nastao problem. Struja je nestala desetak minuta nakon poletanja, ali u jednom se trenutku vratila i sve je proradilo. A onda je opet nestala i ni jedan instrument više nije radio niti smo imali radio-vezu. Srećom, poneo sam i ručnu radio-vezu, koja je dosta kratkog dometa, i negde kod Vrlike zvao sam Sinj da ćemo sleteti i da pomere sve sa piste“, ispričao je iskusni pilot Pero Matas.
Kaže da je odluka da slete u Sinj bila logična, jer tamo ima najmanje saobraćaja, pa je i najmanji rizik.
„Nismo imali vazdušnu kočnicu zbog otkazivanja sistema i nismo mogli da predvidimo kakvo će biti sletanje. Mi MiG-ove uopšte nismo videli, niti smo znali za njih jer smo leteli dosta nisko, a oni na puno većoj visini. Tek kad smo sleteli u Sinj, počeli su da se šale sa mnom da dolazim kao papa, da me prate MiG-ovi. A ja u čudu, kakvi MiG-ovi?“, ispričao je Matas (69) koji leti već 30 godina.
On napominje da je avion koji su uzeli u Sloveniji bio pregledan pre leta, sve je bilo po propisima i u redu, ali da on „nije leteo dve godine i jednostavno se to dogodilo u vazduhu”.
„Moram da istaknem da smo sve vreme bili na kursu, nismo ga menjali, možda malo visinu, ali to je nebitno. Činjenica je da smo mi neispravnim avionom sleteli bez greške“, kaže pilot, koji jedini u Hrvatskoj, uz svog prijatelja, ima dozvolu za upravljanje ovakvim tipom aviona.
„Galeb“ kojim su doleteli iz Slovenije za sada je jedini takav u Hrvatskoj i ubrzo se očekuje da bude i službeno registrovan.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala