- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Nemci će praviti električna vozila u Severnoj Makedoniji: Velika investicija u koju ne veruju svi

CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/Alexander Migl/Cropped photo / Električni automobil IGO koji treba da se pravi u Severnoj Makedoniji
Električni automobil IGO koji treba da se pravi u Severnoj Makedoniji - Sputnik Srbija, 1920, 13.08.2022
Pratite nas
Nemačka kompanija „Next e.GO Mobile“ proizvodiće električna vozila u Tetovu, a danas je sa vladom Severne Makedonije potpisan ugovor o državnoj pomoći za tu investiciju.
Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku - Sputnik Srbija
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Radi se o investiciji u kompletnu proizvodnju električnih IGO automobila u Tehnološko-industrijskoj razvojnoj zoni „Tetovo“, rečeno je na potpisivanju ugovora, prenose severnomakedonski mediji.

Fabrika električnih automobila u Tetovu

Severnomakedonska vlada nije objavila detaljne informacije o investiciji, niti o visini subvencija, ali je potpredsednik vlade Artan Grubi naveo da će ukupna investicija biti „teška“ 720 miliona evra.
Premijer Severne Makedonije Dimitar Kovačevski rekao je da se „postavljaju temelji investicije, koja samo u prvoj fazi iznosi 130 miliona evra i koja će otvoriti najmanje 890 novih dobro plaćenih radnih mesta“.
Makedonski mediji navode da će, kada investicija bude potpuno kompletirana, otvoriti 3.000 do 4.000 radnih mesta.
Ministar ekonomije Krešnik Bekteši ocenio je da ova investicija ne samo da će otvoriti radna mesta, već će doneti i nove tehnologije i znanja iz automobilske industrije i doprineti izvozu.

Najavili investicije u Bugarskoj i Grčkoj

Ista nemačka kompanija pre godinu dana je objavila da će investirati 140 miliona evra u proizvodnju električnih vozila u Bugarskoj, u gradu Loveču. Tada je objavljeno da bi prvo vozilo moglo da siđe sa proizvodnih traka 2023. godine.
Nemačka kompanija, koja je još 2020. potpisala memorandum sa grčkom vladom, nedavno je najavila i da će u budućoj fabrici u Grčkoj biti pravljen jedan njihov električni model.

Mediji: Sumnjiva stvar

Međutim, pojedini makedonski mediji skeptični su prema ovoj investiciji. Tako opoziciona „Večer“ navodi kako se vest o ovoj investiciji nije slučajno pojavila pred lokalne izbore u Tetovu. Kako tvrdi ovaj medij, vlada će izdvojiti 120 miliona evra subvencije za ovu investiciju samo u prvoj tranši.
Specijalizovani automobiliski magazin „Automedia“ takođe navodi da se radi o, blago rečeno, sumnjivoj stvari.
Oni objašnjavaju da prototip za automobil koji će navodno da se pravi u Severnoj Makedoniji, potiče još od pre jedne decenije i daleko je od modernih električnih automobila.
Prema navodima tog medija, taj automobil potiče iz neformalnog projekta Rajnsko-vestfalskog tehničkog univerziteta u Ahenu, kada su se automobilima na struju još bavili entuzijasti. Nemačka kompanija sa kojom je potpisan ugovor na automobilskoj sceni ima potpuno marginalno značenje i njen automobil koristi zastarelu tehnologiju još iz 2010, navode oni.

Autobild: Najgori automobil u istoriji

Kao dokaz prilažu i tekst iz nemačkog „Autobilda“, koji je testirao taj model i naveo da je u pitanju „najgori automobil koji je ikada u istoriji bio na njihovom testiranju“.
Električni automobil IGO zamišljen je kao mikro-vozilo, ali je taj koncept propao kada je Nemačka uvela subvencije za kupovinu električnih vozila, piše Automedia. Naime, u Nemačkoj država daje subvenciju od 6.000 evra kupcima električnih automobila, a proizvođači 3.000 evra po primerku, koja se odbija od cene automobila, što je za ovu kompaniju bilo previše. Takođe, s obzirom na zastarelost tehnologije i loš kvalitet izrade, IGO nije mogao da se takmiči sa električnim vozilima znatno većih kompanija.
Taj medij tvrdi da se radi o izvlačenju novca iz budžeta i pita se šta to ima Tetovo da bi se u njemu otvorila fabrika automobila, ima li puteve, železnicu, dovoljno energije, kada će početi obuka radnika za veoma specifičnu industriju, da li su potpisani ugovori sa dobavljačima mikročipova, proizvođačima baterija...
Prva generacija modela IGO počela je da se proizvodi u aprilu 2019. godine i ima domet od 140 kilometara. Konstruisan je na aluminijumskoj šasiji sa karoserijom od termoplastike. Dug je 3,34 metra, ima mesta za četiri putnika, a maksimalna brzina mu je 112 kilometara na sat. Cena mu je, prema poslednjim podacima, oko 25.000 evra.
Prema poslednjim podacima iz sredine 2021. godine, plan je bio da do kraja te godine bude prodato 500 primeraka vozila, a u 2022. 2.500 automobila. Nemačka kompanija tada je navela da od 2023. godine planira da proizvodi 10.000 vozila godišnje.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala