https://lat.sputnikportal.rs/20220813/nemci-ce-praviti-elektricna-vozila-u-severnoj-makedoniji-velika-investicija-u-koju-ne-veruju-svi-1141053095.html
Nemci će praviti električna vozila u Severnoj Makedoniji: Velika investicija u koju ne veruju svi
Nemci će praviti električna vozila u Severnoj Makedoniji: Velika investicija u koju ne veruju svi
Sputnik Srbija
Nemačka kompanija „Next e.GO Mobile“ proizvodiće električna vozila u Tetovu, a danas je sa vladom Severne Makedonije potpisan ugovor o državnoj pomoći za tu... 13.08.2022, Sputnik Srbija
2022-08-13T18:39+0200
2022-08-13T18:39+0200
2022-08-13T18:39+0200
ekonomija
ekonomija
region
region – ekonomija
severna makedonija
magazin
automobili
električni automobil
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/08/0d/1141052912_0:136:2560:1576_1920x0_80_0_0_b5398d7efcc251503b7f20a25bc2f85a.jpg
Radi se o investiciji u kompletnu proizvodnju električnih IGO automobila u Tehnološko-industrijskoj razvojnoj zoni „Tetovo“, rečeno je na potpisivanju ugovora, prenose severnomakedonski mediji.Fabrika električnih automobila u TetovuSevernomakedonska vlada nije objavila detaljne informacije o investiciji, niti o visini subvencija, ali je potpredsednik vlade Artan Grubi naveo da će ukupna investicija biti „teška“ 720 miliona evra.Premijer Severne Makedonije Dimitar Kovačevski rekao je da se „postavljaju temelji investicije, koja samo u prvoj fazi iznosi 130 miliona evra i koja će otvoriti najmanje 890 novih dobro plaćenih radnih mesta“.Makedonski mediji navode da će, kada investicija bude potpuno kompletirana, otvoriti 3.000 do 4.000 radnih mesta.Ministar ekonomije Krešnik Bekteši ocenio je da ova investicija ne samo da će otvoriti radna mesta, već će doneti i nove tehnologije i znanja iz automobilske industrije i doprineti izvozu.Najavili investicije u Bugarskoj i GrčkojIsta nemačka kompanija pre godinu dana je objavila da će investirati 140 miliona evra u proizvodnju električnih vozila u Bugarskoj, u gradu Loveču. Tada je objavljeno da bi prvo vozilo moglo da siđe sa proizvodnih traka 2023. godine.Nemačka kompanija, koja je još 2020. potpisala memorandum sa grčkom vladom, nedavno je najavila i da će u budućoj fabrici u Grčkoj biti pravljen jedan njihov električni model.Mediji: Sumnjiva stvarMeđutim, pojedini makedonski mediji skeptični su prema ovoj investiciji. Tako opoziciona „Večer“ navodi kako se vest o ovoj investiciji nije slučajno pojavila pred lokalne izbore u Tetovu. Kako tvrdi ovaj medij, vlada će izdvojiti 120 miliona evra subvencije za ovu investiciju samo u prvoj tranši.Specijalizovani automobiliski magazin „Automedia“ takođe navodi da se radi o, blago rečeno, sumnjivoj stvari.Oni objašnjavaju da prototip za automobil koji će navodno da se pravi u Severnoj Makedoniji, potiče još od pre jedne decenije i daleko je od modernih električnih automobila.Prema navodima tog medija, taj automobil potiče iz neformalnog projekta Rajnsko-vestfalskog tehničkog univerziteta u Ahenu, kada su se automobilima na struju još bavili entuzijasti. Nemačka kompanija sa kojom je potpisan ugovor na automobilskoj sceni ima potpuno marginalno značenje i njen automobil koristi zastarelu tehnologiju još iz 2010, navode oni.Autobild: Najgori automobil u istorijiKao dokaz prilažu i tekst iz nemačkog „Autobilda“, koji je testirao taj model i naveo da je u pitanju „najgori automobil koji je ikada u istoriji bio na njihovom testiranju“.Električni automobil IGO zamišljen je kao mikro-vozilo, ali je taj koncept propao kada je Nemačka uvela subvencije za kupovinu električnih vozila, piše Automedia. Naime, u Nemačkoj država daje subvenciju od 6.000 evra kupcima električnih automobila, a proizvođači 3.000 evra po primerku, koja se odbija od cene automobila, što je za ovu kompaniju bilo previše. Takođe, s obzirom na zastarelost tehnologije i loš kvalitet izrade, IGO nije mogao da se takmiči sa električnim vozilima znatno većih kompanija.Taj medij tvrdi da se radi o izvlačenju novca iz budžeta i pita se šta to ima Tetovo da bi se u njemu otvorila fabrika automobila, ima li puteve, železnicu, dovoljno energije, kada će početi obuka radnika za veoma specifičnu industriju, da li su potpisani ugovori sa dobavljačima mikročipova, proizvođačima baterija...Prva generacija modela IGO počela je da se proizvodi u aprilu 2019. godine i ima domet od 140 kilometara. Konstruisan je na aluminijumskoj šasiji sa karoserijom od termoplastike. Dug je 3,34 metra, ima mesta za četiri putnika, a maksimalna brzina mu je 112 kilometara na sat. Cena mu je, prema poslednjim podacima, oko 25.000 evra.Prema poslednjim podacima iz sredine 2021. godine, plan je bio da do kraja te godine bude prodato 500 primeraka vozila, a u 2022. 2.500 automobila. Nemačka kompanija tada je navela da od 2023. godine planira da proizvodi 10.000 vozila godišnje.
severna makedonija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/08/0d/1141052912_140:0:2420:1710_1920x0_80_0_0_2ebcc9094785e54e44d5206ef40b9e35.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ekonomija, region, region – ekonomija, severna makedonija, magazin, automobili, električni automobil
ekonomija, region, region – ekonomija, severna makedonija, magazin, automobili, električni automobil
Nemci će praviti električna vozila u Severnoj Makedoniji: Velika investicija u koju ne veruju svi
Nemačka kompanija „Next e.GO Mobile“ proizvodiće električna vozila u Tetovu, a danas je sa vladom Severne Makedonije potpisan ugovor o državnoj pomoći za tu investiciju.
Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Radi se o investiciji u kompletnu proizvodnju električnih IGO automobila u Tehnološko-industrijskoj razvojnoj zoni „Tetovo“, rečeno je na potpisivanju ugovora, prenose severnomakedonski mediji.
Fabrika električnih automobila u Tetovu
Severnomakedonska vlada nije objavila detaljne informacije o investiciji, niti o visini subvencija, ali je potpredsednik vlade Artan Grubi naveo da će ukupna investicija biti „teška“ 720 miliona evra.
Premijer Severne Makedonije Dimitar Kovačevski rekao je da se „postavljaju temelji investicije, koja samo u prvoj fazi iznosi 130 miliona evra i koja će otvoriti najmanje 890 novih dobro plaćenih radnih mesta“.
Makedonski mediji navode da će, kada investicija bude potpuno kompletirana, otvoriti 3.000 do 4.000 radnih mesta.
Ministar ekonomije Krešnik Bekteši ocenio je da ova investicija ne samo da će otvoriti radna mesta, već će doneti i nove tehnologije i znanja iz automobilske industrije i doprineti izvozu.
Najavili investicije u Bugarskoj i Grčkoj
Ista nemačka kompanija pre godinu dana je objavila da će investirati 140 miliona evra u proizvodnju električnih vozila u Bugarskoj, u gradu Loveču. Tada je objavljeno da bi prvo vozilo moglo da siđe sa proizvodnih traka 2023. godine.
Nemačka kompanija, koja je još 2020. potpisala memorandum sa grčkom vladom, nedavno je
najavila i da će u budućoj fabrici u Grčkoj biti pravljen jedan njihov električni model.
Međutim, pojedini makedonski mediji skeptični su prema ovoj investiciji. Tako opoziciona „Večer“
navodi kako se vest o ovoj investiciji nije slučajno pojavila pred
lokalne izbore u Tetovu. Kako tvrdi ovaj medij, vlada će izdvojiti 120 miliona evra subvencije za ovu investiciju samo u prvoj tranši.
Specijalizovani automobiliski magazin „Automedia“ takođe
navodi da se radi o, blago rečeno, sumnjivoj stvari.
Oni objašnjavaju da prototip za automobil koji će navodno da se pravi u Severnoj Makedoniji, potiče još od pre jedne decenije i daleko je od modernih električnih automobila.
Prema navodima tog medija, taj automobil potiče iz neformalnog projekta Rajnsko-vestfalskog tehničkog univerziteta u Ahenu, kada su se automobilima na struju još bavili entuzijasti. Nemačka kompanija sa kojom je potpisan ugovor na automobilskoj sceni ima potpuno marginalno značenje i njen automobil koristi zastarelu tehnologiju još iz 2010, navode oni.
Autobild: Najgori automobil u istoriji
Kao dokaz prilažu i
tekst iz nemačkog „Autobilda“, koji je testirao taj model i naveo da je u pitanju „
najgori automobil koji je ikada u istoriji bio na njihovom testiranju“.
Električni automobil IGO zamišljen je kao mikro-vozilo, ali je taj koncept propao kada je Nemačka uvela subvencije za kupovinu električnih vozila, piše Automedia. Naime, u Nemačkoj država daje subvenciju od 6.000 evra kupcima električnih automobila, a proizvođači 3.000 evra po primerku, koja se odbija od cene automobila, što je za ovu kompaniju bilo previše. Takođe, s obzirom na zastarelost tehnologije i loš kvalitet izrade, IGO nije mogao da se takmiči sa električnim vozilima znatno većih kompanija.
Taj medij tvrdi da se radi o izvlačenju novca iz budžeta i pita se šta to ima Tetovo da bi se u njemu otvorila fabrika automobila, ima li puteve, železnicu, dovoljno energije, kada će početi obuka radnika za veoma specifičnu industriju, da li su potpisani ugovori sa dobavljačima mikročipova, proizvođačima baterija...
Prva generacija modela IGO počela je da se proizvodi u aprilu 2019. godine i ima domet od 140 kilometara. Konstruisan je na aluminijumskoj šasiji sa karoserijom od termoplastike. Dug je 3,34 metra, ima mesta za četiri putnika, a maksimalna brzina mu je 112 kilometara na sat. Cena mu je, prema poslednjim
podacima, oko
25.000 evra.
Prema poslednjim
podacima iz sredine 2021. godine, plan je bio da do kraja te godine bude prodato 500 primeraka vozila, a u 2022. 2.500 automobila. Nemačka kompanija tada je navela da od 2023. godine planira da proizvodi 10.000 vozila godišnje.