- Sputnik Srbija, 1920
DRUŠTVO
Zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, Rusije i ostatka sveta

Kako probuditi hormon sreće?

CC0 / / Sreća – ilustracija
Sreća – ilustracija - Sputnik Srbija, 1920, 23.07.2022
Pratite nasTelegramOdyssey
Kada se otpuste u cirkulaciju, endorfini mogu pomoći u ublažavanju bolova, smanjenju stresa i mogu izazvati osećaj euforije.
Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku - Sputnik Srbija
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Endorfini su hemijski glasnici u ljudskom organizmu koje luče određeni delovi nervnog sistema, a čija uloga još uvek nije sasvim jasna. Zna se međutim da endorfini pomažu u umanjivanju bola, a istovremeno izazivaju pozitivna osećanja, pa se nekad nazivaju i „hormonima sreće i zadovoljstva“.
Kada se otpuste u cirkulaciju, endorfini mogu pomoći u ublažavanju bolova, smanjenju stresa i mogu izazvati osećaj euforije. Ukratko, mogu učiniti da se osećate prilično dobro. U nastavku teksta vam donosimo par saveta kako možete povećati količinu endorfina u organizmu.

Vežbajte

Fizičke prednosti vežbanja se ne mogu poreći. Njegove prednosti za mentalno zdravlje su isto tako impresivne, u velikoj meri zahvaljujući endorfinu.
Imajte na umu sledeće:
Oslobađanje endorfina je povezano sa kontinuiranim vežbanjem
Istraživanja iz 2011. godine sugerišu da se oslobađanje endorfina dešava nakon 30 minuta vežbanja.
Vežbanje umerenog intenziteta može biti najbolje
Studija iz 2017. godine otkrila je da su 22 učesnika iskusila euforična osećanja povezana sa oslobađanjem endorfina nakon sat vremena vežbanja umerenog intenziteta. Umereno vežbanje znači da vam se ubrzava rad srca i disanje.

Probajte akupunkturu

Ovaj alternativni tretman je poreklom iz kineske medicine, a u kojem se koriste veoma tanke igle radi stimulacije određenih tačaka u organizmu. Do sada je akupunktura ispitivana u brojnim stanjima, kao što su hronična bol, insomnija (nesanica), anksioznost i depresija, simptomi predmenstrualnog sindroma i sl. Brojne studije su dokazale da se nakon ubacivanja igle u akupunkturne tačke oslobađa određena količina endorfina što doprinosi povoljnom terapijskom efektu akupunkture.

Odvojite vreme za meditaciju

Prema istraživanju iz 2011. godine, meditacija je još jedan način da se pokrene oslobađanje endorfina. Meditacija vam može pomoći da se opustite i postignete unutrašnji osećaj smirenosti.
Takođe može obezbediti i druge zdravstvene prednosti, uključujući sledeće:
poboljšano fizičko zdravlje
poboljšano raspoloženje
bolji san
Da biste započeli meditaciju:
Izaberite mirno, udobno mesto za sedenje.
Opustite se.
Neka se sve vaše misli, pozitivne ili negativne, uzdignu i prođu pored vas.
Kako se misli pojavljuju, pokušajte da ih ne osuđujete, ne držite se za njih ili ih odgurnite.
Počnite tako što ćete ovo raditi 5 minuta i vremenom napredujte do dužih sesija.

Probajte aromaterapiju

Prema studiji iz 2012. godine, čini se da aromaterapija lavandom pomaže u ublažavanju anksioznosti. Razlog je to što primena esencijalnih ulja (kao što je lavandino) mogu dovesti do oslobađanja endorfina.
Možete probati druga eterična ulja, kao što su:
ruzmarin
citrusni mirisi kao što su narandža, grejpfrut ili bergamot
tamjan
Prepustite se vinu i/ili tamnoj čokoladi
Jedenje čokolade podstiče proizvodnju i sekreciju endorfina. Ova prijatna osećanja mogu doprinijeti žudnji za čokoladom koju imate kada se osećate loše ili pod stresom. Čaša crnog vina takođe doprinosi oslobađanju endorfina.

Smeh

Smejanje može pomoći da se podigne loše raspoloženje i ublaži osećaj anksioznosti i stresa. Postoji čak i vrsta kognitivne bihejvioralne terapije koja se zove terapija smehom koja može pomoći u smanjenju osećaja stresa i depresije.
Sledeći put kada vi i vaši prijatelji ne možete da odlučite šta da gledate na filmskoj večeri, opredelite se za komediju i uživajte u povećanju nivoa endorfina u organizmu.

Sunčajte se

Sunčeva svetlost ima brojne prednosti po ljudsko zdravlje: pomaže vašoj koži da proizvodi vitamin D, podstiče proizvodnju serotonina i melatonina, što može pomoći u poboljšanju raspoloženja, povećanju energije i boljem spavanju.
Ultraljubičasto zračenje na suncu takođe može povećati nivo endorfina. Izlazak napolje nekoliko puta nedeljno po oko 15 minuta obično će vam biti dovoljno da imate koristi od izlaganja suncu.
Pošto UV zračenje može povećati rizik od razvoja raka kože, važno je uživati u sunčevoj svetlosti umereno. Uvek koristite kremu za sunčanje sa SPF 15 ili više ili prekrijte izloženu kožu ako ostanete vani duže od 15 minuta.

Uživajte u masaži

Terapija masažom pomaže u oslobađanju od stresa i može pomoći u poboljšanju simptoma nekih zdravstvenih problema, kao što su hronični bol i umor. Ove prednosti su povezane sa većom koncentracijom hormona, uključujući endorfine, koji se oslobađaju masažom. Masaža takođe povećava nivo oksitocina, dopamina i serotonina, pišu Vijesti.
Drugim rečima, zaista ne možete pogrešiti sa terapijom masaže. Ako ste ranije probali masažu i nije vam se dopala, imajte na umu da postoji mnogo vrsta masaža koje možete izabrati.

Opredelite se za toplu kupku

Topla kupka vam može pomoći da se smirite nakon stresnog ili napornog dana. Toplota vode može pomoći u ublažavanju napetosti i bolova u mišićima, ali takođe može izazvati oslobađanje endorfina u cirkulaciju.
Osim što vam pomažu da se opustite, redovne tople kupke takođe mogu pomoći u smanjenju rizika od razvoja srčanih bolesti i pomoći u snižavanju krvnog pritiska.
Nasmejane žene - Sputnik Srbija, 1920, 23.05.2022
DRUŠTVO
Sedam razlika između srećnih i nesrećnih ljudi
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala