https://lat.sputnikportal.rs/20220716/cetiri-automobila-se-zapalila-na-novom-auto-putu-u-crnoj-gori-1139973393.html
Za samo dva dana od otvaranja na auto-putu u Crnoj Gori zapalila se četiri automobila
Za samo dva dana od otvaranja na auto-putu u Crnoj Gori zapalila se četiri automobila
Sputnik Srbija
Četiri automobila su se zapalila prva dva dana od otvaranja auto-puta „Princeza Ksenija“. Šta je uzrok, samo se nagađa. 16.07.2022, Sputnik Srbija
2022-07-16T12:02+0200
2022-07-16T12:02+0200
2022-07-16T12:55+0200
region
region – društvo
crna gora
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/14/1138859307_0:169:1800:1182_1920x0_80_0_0_63c44ee7fcd30bcd5bd42705b8982ab3.jpg
Da li je u pitanju opterećenje već starih automobila (prosjek starosti većine kola u Crnoj Gori je petnaest i više godina), nagli uspon od mosta Moračica skoro do Veruše, duže od petnaestak kilometara, što opterećuje automobile.Ovih dana su i temperature u Crnoj Gori blizu 40 podeljaka, što doprinosi bržem zagrijavanju motora.Mnogi od vozača prvi put voze po auto-putu. Sva četiri automobila su se zapalila u pokretu, srećom niko nije stradao niti je povrijeđen.Diplomirani inženjer saobraćaja doktor Boško Matović kaže za Sputnjik da su uzroci paljenja kola tokom vožnje na auto-putu višestruki, a to su prije svega starost voznog parka, veličina podužnih nagiba nivelete auto-puta, klimatski uslovi, i režim vožnje.„U strukturi saobraćajnog toka na auto-putu U Crnoj Gori najzastupljenija su vozila iz Crne Gore i zemalja iz regiona, čija je starost veća od prosječne vrijednosti za zemlje Evropske unije. U Crnoj Gori prosječna starost putničkih je oko 17 godina, a u zemljama Evropske unije 11,8 godina. Nedostaci na vozilima mogu da dovedu do neželjenih pojavnih oblika, kao što su požari. Auto-put u Crnoj Gori karakteriše veći podužni nagib niveleta, koji su uzrokovani brdskim terenom kojim se pruža trasa. Prema priručnicima za projektovanje puteva, maksimalne dozvoljene vrijednosti podužne nivelete za računsku brzinu od 100 km/č je pet odsto. Ako se na pomenuta dva faktora dodaju izuzetno visoke temperature tokom ljetnih mjeseci i režim vožnje vozača koji podrazumijeva brzine koje su veće od preporučenih, onda se povećava vjerovatnoća incidentnih događaja, kakvi su požari na vozilima”, kaže Matović.Naš sagovornik kaže da vozači treba da zadovolje osnovnu premisu bezbjednosti saobraćaja, a to je da režim vožnje prilagode uslovima na putu.Jedno je vožnja po gradu, drugo po aut-putuPoznati podgorički auto-mehaničar Srđa Vidić primjećuje da su sva kola koja su se zapalila na auto-putu, starija od petnaest godina.Ono što se moglo videti sa slika na društvenim mrežama, iz medija, radi se o automobilima starijim od 15 godina. Ljudi su navikli na vožnju po gradu, to nije neko opterećenje za automobile, a onda krenu na auto-put. Valja pomenuti da je uspon od mosta Moračica pa do iza Pelevog Brijega, to jest do Veruše, negde, prilično izazovan, iako se radi o auto-putu. Možda vozači i ne obrate pažnju pri velikim brzinama da im se motor pregreva. Valjalo bi napraviti određeno veštačenje. U svakom slučaju treba prilagoditi vožnju automobilu, ne mora se voziti maksimalnom brzinom koja je dozvoljena“, kaže Vidić za Sputnjik.Direktor „Monteputa“ Milan Ljiljanić apelovao je juče na vozače da poštuju pravila vožnje na auto-putu i upozorio da prebrza vožnja može dovesti do paljenja motora automobila u pokretu.Paljenje motora najčešće se dešava zbog prebrze vožnje u starijim vozilima.Podgoričani zbog svega ovoga kažu da bi novi autoput mogao pre da nosi ime Ognjene Marije nego Princeze Ksenije.
crna gora
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Boban Novović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/09/1147606133_347:0:2395:2048_100x100_80_0_0_8c22c9da32c7d4790eb765ae45c40f9a.jpg
Boban Novović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/09/1147606133_347:0:2395:2048_100x100_80_0_0_8c22c9da32c7d4790eb765ae45c40f9a.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/14/1138859307_0:0:1800:1350_1920x0_80_0_0_7cd1a8d2a3017c2136fcbabf03380d2d.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Boban Novović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/09/1147606133_347:0:2395:2048_100x100_80_0_0_8c22c9da32c7d4790eb765ae45c40f9a.jpg
region – društvo, crna gora
region – društvo, crna gora
Za samo dva dana od otvaranja na auto-putu u Crnoj Gori zapalila se četiri automobila
12:02 16.07.2022 (Osveženo: 12:55 16.07.2022) Četiri automobila su se zapalila prva dva dana od otvaranja auto-puta „Princeza Ksenija“. Šta je uzrok, samo se nagađa.
Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Da li je u pitanju opterećenje već starih automobila (prosjek starosti većine kola u Crnoj Gori je petnaest i više godina), nagli uspon od mosta Moračica skoro do Veruše, duže od petnaestak kilometara, što opterećuje automobile.
Ovih dana su i temperature u Crnoj Gori blizu 40 podeljaka, što doprinosi bržem zagrijavanju motora.
Mnogi od vozača prvi put voze po auto-putu. Sva četiri automobila su se zapalila u pokretu, srećom niko nije stradao niti je povrijeđen.
Diplomirani inženjer saobraćaja doktor Boško Matović kaže za Sputnjik da su uzroci paljenja kola tokom vožnje na auto-putu višestruki, a to su prije svega starost voznog parka, veličina podužnih nagiba nivelete auto-puta, klimatski uslovi, i režim vožnje.
„U strukturi saobraćajnog toka na auto-putu U Crnoj Gori najzastupljenija su vozila iz Crne Gore i zemalja iz regiona, čija je starost veća od prosječne vrijednosti za zemlje Evropske unije. U Crnoj Gori prosječna starost putničkih je oko 17 godina, a
u zemljama Evropske unije 11,8 godina. Nedostaci na vozilima mogu da dovedu do neželjenih pojavnih oblika, kao što su požari. Auto-put u Crnoj Gori karakteriše veći podužni nagib niveleta, koji su uzrokovani brdskim terenom kojim se pruža trasa. Prema priručnicima za projektovanje puteva, maksimalne dozvoljene vrijednosti podužne nivelete
za računsku brzinu od 100 km/č je pet odsto. Ako se na pomenuta dva faktora dodaju izuzetno visoke temperature tokom ljetnih mjeseci i režim vožnje vozača koji podrazumijeva brzine koje su veće od preporučenih, onda se povećava vjerovatnoća incidentnih događaja, kakvi su požari na vozilima”, kaže Matović.
Naš sagovornik kaže da vozači treba da zadovolje osnovnu premisu bezbjednosti saobraćaja, a to je da režim vožnje prilagode uslovima na putu.
„Potrebno je pored redovnog tehničkog pregleda vozila, prije putovanja provjeriti da li je vozilo spremno. Vozači veoma često nemaju dovoljno znanja niti mogućnosti da izvrše adekvatnu dijagnostiku vozila, pa je neophodno to prepustiti stručnim licima, odnosne servisima. Ovakav pristup u velikoj mjeri redukuje vjerovatnoću pojave neželjenih događaja koji mogu biti uzrokovani radom vozila”, kaže Matović za Sputnjik.
Jedno je vožnja po gradu, drugo po aut-putu
Poznati podgorički auto-mehaničar Srđa Vidić primjećuje da su sva kola koja su se zapalila na auto-putu, starija od petnaest godina.
Ono što se moglo videti sa slika na društvenim mrežama, iz medija, radi se o automobilima starijim od 15 godina. Ljudi su navikli na vožnju po gradu, to nije neko opterećenje za automobile, a onda krenu na auto-put. Valja pomenuti da je uspon od mosta Moračica pa do iza Pelevog Brijega, to jest do Veruše, negde, prilično izazovan, iako se radi o auto-putu. Možda vozači i ne obrate pažnju pri velikim brzinama da im se motor pregreva. Valjalo bi napraviti određeno veštačenje. U svakom slučaju treba prilagoditi vožnju automobilu, ne mora se voziti maksimalnom brzinom koja je dozvoljena“, kaže Vidić za Sputnjik.
Direktor „Monteputa“ Milan Ljiljanić apelovao je juče na vozače da poštuju pravila vožnje na auto-putu i upozorio da prebrza vožnja može dovesti do paljenja motora automobila u pokretu.
Paljenje motora najčešće se dešava zbog prebrze vožnje u starijim vozilima.
Podgoričani zbog svega ovoga kažu da bi novi autoput mogao pre da nosi ime Ognjene Marije nego Princeze Ksenije.