SVET
Najnovije vesti iz sveta

Kineski naučnici sekvencirali genom čoveka starog 14.000 godina

CC0 / / DNK lanac - ilustracija
 DNK lanac - ilustracija - Sputnik Srbija, 1920, 15.07.2022
Genetska analiza ženske lobanje od pre 14.000 godina koja je pronađena u jugozapadnoj Kini sugeriše da je bila u srodstvu sa drevnom populacijom koja je migrirala u Severnu Ameriku iz istočne Azije.
Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku - Sputnik Srbija
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Na jugozapadu Kine naučnici su otkrili ljudski genom iz kasne pleistocenske epohe. Onu su sproveli sekvenciranje genoma 14.000 godina starih ljudskih ostataka „Mengzi Ren“, koji su otkopani 1989. godine u pećini u provinciji Junan. U pećini je otkriveno više od 30 ljudskih fosila, kao i fosila jelena, makakija i crnog medveda.
„U kombinaciji sa objavljenim podacima, otkrili smo jasnu genetsku stratifikaciju u drevnim južnim populacijama istočne i jugoistočne Azije, i određeni stepen divergencije juga nasuprot severu tokom kasne pleistocene“, navodi se u časopisu „Karent bajolodži“, prenosi Kineski internacionalni radio.
Drevni DNK iz lobanje stare 14.000 godina otkriva da je osoba bila pripadnik naše vrste, homo sapiens, i da je imala genetske veze sa istočnoazijskim precima Indijanaca.
Bing Su sa Instituta za zoologiju Kunming pri Kineskoj akademiji nauka i njegove kolege su ustanovili da je Mengzi Ren bila ženska osoba. Tim je sekvencirao delić ukupnog genoma, ali to je bilo dovoljno da se utvrdi identitet pojedinca na nivou vrste.
Prema njegovim rečima, to je bio zaista uzbudljiv trenutak.
„Teško je pronaći drevni DNK u takvom uzorku. Nakon tri godine pokušaja da izvučemo DNK iz oko 100 tačaka na lobanji, pronašli smo drevni DNK koji smo mogli sekvencirati. Ovo je prvi put da smo sekvencirali drevni istočnoazijski genom iz vremena kada su ljudi migrirali u Ameriku, pomažući da se potvrdi istočnoazijsko poreklo Indijanaca“, kaže Su.
Na osnovu ove genetske analize, istraživači spekulišu da su neki od ovih predaka Indijanaca možda putovali na sever duž obale današnje istočne Kine, kao i preko japanskih ostrva, pre nego što su iz Sibira prešli u Ameriku.
Tarimska mumija - Sputnik Srbija, 1920, 07.07.2022