https://lat.sputnikportal.rs/20220713/sta-se-desava-sa-avio-prevozom-da-li-su-skupi-letovi-i-mucno-cekanje-deo-nove-normalnosti-1139838336.html
Šta se dešava sa avio-prevozom: Da li su skupi letovi i mučno čekanje deo nove normalnosti
Šta se dešava sa avio-prevozom: Da li su skupi letovi i mučno čekanje deo nove normalnosti
Sputnik Srbija
"Vreme jeftinog i efikasnog putovanja avionom je prošlo, verovatno na duže vreme", navodi osiguranje Allianz Trade. Kako ističu, turisti treba da se pripreme na... 13.07.2022, Sputnik Srbija
2022-07-13T12:40+0200
2022-07-13T12:40+0200
2022-07-13T12:40+0200
ekonomija
ekonomija
svet
svet – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/1a/1139111601_0:0:3072:1728_1920x0_80_0_0_6bf30e49077af118d188b5de2dff7583.jpg
Posebno unutar Evrope, mnogi će razmisliti o pouzdanijim, ekološki čistijim i jeftinijim vozovima, prenosi agencija DPA.U studiji predstavljenoj u utorak, Allianz Trade procenjuje da će avionske karte ove godine značajno poskupeti i da avioprevoznici pod finansijskim pritiskom nemaju manevarskog prostora da reše problem manjka osoblja.Još gore, sadašnje masovno otkazivanje letova je nova normalnost, prenosi B 92.Aviokompanije su, naime, od početka godine zbog poskupljenja kerozina od 89 odsto uveliko korigovale cenu karata. "Avio-prevoznici pokušavaju da nadoknade gubitke iz prethodne dve, pandemijske godine", rekao je Milo Bogerts iz osiguranja Allianz.Analitičari očekuju da karte ove godine poskupe za 21 odsto u proseku i da će prevoznici više nego udvostručiti dobit u odnosu na 2021. To ipak ni izbliza nije dovoljno za pokrivanje gubitaka iz 2020.Većina aviokompanija povratak crnih brojki, dakle profita, može da očekuje tek iduće godine.Pritom, avio-kompanije uz veće varijabilne troškove, poput onih za gorivo, oklevaju da povećaju i fiksne, na primer za plate i uzdržane su pri obnavljanju radnih mesta koje su ugasile tokom pandemijskog zaključavanja i radije trpe zbog manjka osoblja.Posledice su jasne: "Otkazivanje letova će na duže učestati, bez obzira što to kvari raspoloženje ljudima željnim odmora", navodi se u studiji.Autori studije ocenjuju da će železnica zbog svega toga sve snažnije konkurisati avio-saobraćaju, posebno unutar Evrope.Iščekivanje klimatski neutralnih avionskih motora će očigledno još potrajati, a prezadužene kompanije nedostaje i novac da u međuvremenu kupe nove, štedljivije avione.Nalog političara da se šire koriste i održiva goriva samo će još pogurati cenu avionskog goriva i srezati profitnu stopu avio-prevoznika, prenosi DPA.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/1a/1139111601_176:0:2907:2048_1920x0_80_0_0_17d48500d5263643e8d6be42306c2aa9.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ekonomija, svet, svet – ekonomija
ekonomija, svet, svet – ekonomija
Šta se dešava sa avio-prevozom: Da li su skupi letovi i mučno čekanje deo nove normalnosti
"Vreme jeftinog i efikasnog putovanja avionom je prošlo, verovatno na duže vreme", navodi osiguranje Allianz Trade. Kako ističu, turisti treba da se pripreme na mučno čekanje na aerodromima za mnogo skuplje letove.
Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Posebno unutar Evrope, mnogi će razmisliti o pouzdanijim, ekološki čistijim i jeftinijim vozovima, prenosi agencija DPA.
U studiji predstavljenoj u utorak, Allianz Trade procenjuje da će avionske karte ove godine značajno poskupeti i da avioprevoznici pod finansijskim pritiskom nemaju manevarskog prostora da reše problem manjka osoblja.
Još gore, sadašnje masovno otkazivanje
letova je nova normalnost,
prenosi B 92.
Aviokompanije su, naime, od početka godine zbog poskupljenja kerozina od 89 odsto uveliko korigovale cenu karata.
"Avio-prevoznici pokušavaju da nadoknade gubitke iz prethodne dve, pandemijske godine", rekao je Milo Bogerts iz osiguranja Allianz.
Analitičari očekuju da karte ove godine poskupe za 21 odsto u proseku i da će prevoznici više nego udvostručiti dobit u odnosu na 2021. To ipak ni izbliza nije dovoljno za pokrivanje gubitaka iz 2020.
Većina aviokompanija povratak crnih brojki, dakle profita, može da očekuje tek iduće godine.
Pritom, avio-kompanije uz veće varijabilne troškove, poput onih za gorivo, oklevaju da povećaju i fiksne, na primer za plate i uzdržane su pri obnavljanju radnih mesta koje su ugasile tokom pandemijskog zaključavanja i radije trpe zbog manjka osoblja.
Posledice su jasne: "Otkazivanje letova će na duže učestati, bez obzira što to kvari raspoloženje ljudima željnim odmora", navodi se u studiji.
Autori studije ocenjuju da će železnica zbog svega toga sve snažnije konkurisati avio-saobraćaju, posebno unutar Evrope.
Iščekivanje klimatski neutralnih avionskih motora će očigledno još potrajati, a prezadužene kompanije nedostaje i novac da u međuvremenu kupe nove, štedljivije avione.
Nalog političara da se šire koriste i održiva goriva samo će još pogurati cenu avionskog goriva i srezati profitnu stopu avio-prevoznika, prenosi DPA.