Sav užas u snimcima i slikama – i oreol za spas života /foto, video/
© AP Photo / Frank AugsteinŽu Guanju
© AP Photo / Frank Augstein
Pratite nas
Žu Guanju, kineski vozač Formule 1, slaviće 3. jul 2022. godine kao drugi rođendan pošto je na Velikoj nagradi Velike Britanije doživeo težak udes. Život mladom Kinezu, čiji bolid se okrenuo naopako i klizio sve do bankine gde se dodatno isprevrtao.
Bolid kojim je upravljao Guanju završio je između guma i metalne ograde, potpuno slupan, o čemu svedoči i fotografija Bena Stansila iz agencije Frans pres.
Fica como imagem! #F1naSPORTTV pic.twitter.com/yUeE1nAv1J
— joao carlos costa (@jcccomentador) July 3, 2022
Snimak celog udesa sa tribina je posebno traumatičan, iz više uglova.
El accidente desde la gradapic.twitter.com/pDF0ncsgxt
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) July 3, 2022
Pukom srećom i zahvaljujući visokoj ogradi bolid nije uleteo na tribine, odakle su navijači u strahu počeli da beže.
Visto da bancada... Assustador. #BritishGP pic.twitter.com/B3O2QweZQK
— B24 (@B24PT) July 3, 2022
Ograda je zaštitila navijače, a Žua – „oreol“, što je konstatovao i mladi Kinez.
„U redu sam, sve je dobro. Oreol me je spasao. Hvala svima!“, naveo je Žu pošto je napustio bolnicu.
I’m ok, all clear. Halo saved me today. Thanks everyone for your kind messages! pic.twitter.com/OylxoJC4M0
— 周冠宇 | Zhou Guanyu 🇨🇳 (@ZhouGuanyu24) July 3, 2022
Nekada nazivan „kontroverznim“, oreol je uveden 2018. godine kao pokušaj odgovora na dve tragedije koje su se dogodile ranije – stradali su Žil Bjanki u Formuli 1 i Džastin Vilson u Indikaru, obojica zbog povreda glave.
Oreol je bio jedini predloženi sistem koji je izdržao dva ključna testa, zaštitu od udaraca pneumatika pri brzini od 240 kilometara na sat i pregled limitiranja vidljivosti, što je posebno brinulo vozače.
Posle svega viđenog na stazi Silverston, jasno je – oreol spasava živote i onome ko ga je izmislio ljubitelji brzine moraju da budu večno zahvalni jer više neće biti svedoci tragedija.