00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Sve „boljke“ vozila na baterije: Zašto Srbi slabo kupuju električne automobile

CC BY 2.0 / Eneas De Troya / Autos Eléctricos / Električni automobil
Električni automobil - Sputnik Srbija, 1920, 12.06.2022
Pratite nas
Kupovina električnog automobila je interesantna opcija za građane Srbije i 86 odsto njih bi možda ili sigurno to uradilo, ali bi većina bila spremna da izdvoji najviše 3.000 evra iznad cene drugih automobila.
Ovo je pokazalo novo istraživanje NALED-a, koje je ukazalo i na činjenicu da pored cene postoji i još važniji izazov, a to je nedovoljno razvijena infrastruktura.
Prema podacima MUP-a, u 2020. bilo je registrovano 2,2 miliona vozila od čega tek 1.416 hibridnih i 102 električna.
Cenovnici distributera pokazuju da su hibridna i električna vozila i do tri puta skuplja od standardnih i za tri četvrtine građana to je ključni razlog zašto nisu prešli na električni pogon.
„Prema različitim procenama, u Srbiji je instalirano između 50 i 150 punjača. Prosečno vreme punjenja je oko 4,5 sata što bi značilo da se na jednom punjaču dnevno može napuniti najviše pet automobila. Na auto-putevima je postavljeno svega osam punjača, a do kraja ove godine biće ih najviše 18“, istakla je Irena Đorđević, menadžerka za regulatornu reformu u NALED-u.
Kako je dodala, pored obezbeđivanja većeg broja punjača izazov će biti i regulisanje naplate punjenja koje je sada besplatno. Proračun je da bi i u slučaju uvođenja naknade, trošak punjenja, bez naknade za korišćenje punjača i drugih troškova, bio nekoliko puta niži nego kod konvencionalnih vozila kod kojih iznosi u proseku 1.300 dinara na 100 kilometara, prenosi „Blic biznis“.

Problematičan i domet

Treća briga na koju građani ukazuju je domet električnih vozila. Najveći deo ispitanika (65%) bio bi zadovoljan dometom do 500 kilometara. Iako konvencionalni automobili imaju doseg od 500 do 790 kilometara s jednim punjenjem rezervoara, električna vozila ne zaostaju u tom segmentu (od 455 do 836 kilometara) i evidentno je da bi zadovoljila većinu potreba.
Za duže relacije, pored brzih punjača, jedno od rešenja mogle bi biti zamenjive baterije.
Biljana Vuksanović, državna sekretarka Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture najavila je za 2022. godinu izradu strateškog okvira za unapređenje sektora e-Mobilnosti, a prvi korak na tom putu biće pojednostavljenje postupka instaliranja punjača.
Prema njenim rečima, do kraja godine biće pripremljeni i predlozi Zakona o planiranju i Zakona o putevima, a sa Ministarstvom unutrašnjih poslova planirana je izmena i dopuna zakonskih rešenja iz oblasti e-Mobilnosti koji se odnose na bezbednost u saobraćaju.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala