Naučnici izračunali kad će čovečanstvo biti spremno za međuplanetarni život

© Wikipedia / NASA/JPL-Caltech/Public domainNebula Kasiopeja A u sazvežđu Kasiopeja
Nebula Kasiopeja A u sazvežđu Kasiopeja - Sputnik Srbija, 1920, 30.05.2022
U studiji, koju potpisuju naučnici iz SAD-a, Poljske, Kine i Indije, navodi se kako će ljudi u krajnjem ishodu morati da napuste Zemlju kako bi preživeli buduće kataklizmičke događaje.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Naučnici su zaključili da će ljudi uskoro postati dovoljno inteligentni za međuplanetarni život.
Kako navode, u sledećih 200 godina ljudska inteligencija mogla bi da se razvije do tačke u kojoj bi postala civilizacija tipa 1 po Kardaševom modelu.
Radi se o modelu koji je osmišljen 1964. godine i koji procenjuje koliko je civilizacija blizu osvajanju svemirskih prostranstava i međuplanetarnom putovanju.
Temelji se na različitim vrstama energije koju svaka civilizacija može da koristi i da pohranjuje. Prema naučnicima, za međuplanetarni život, nužno je da ljudi nauče kako da iskorišćavaju obnovljivu energiju.
Prema ovom modelu, civilizacija tipa 1 je "planetarna civilizacija" koja je naučila da koristi sve glavne izvore energije na svojoj domaćoj planeti. Međutim, prema toj klasifikaciji ljudi još nisu na tom stepenu jer nisu u potpunosti ovladali nuklearnom i energijom iz obnovljivih izvora.
Poređenja radi, civilizacija tipa 2, koja je nazvana "zvezdana civilizacija" podrazumeva da čovečanstvo može da prikuplja i pohranjuje svu energiju koju njena zvezda ispušta. Civilizacija tipa 3, odnosno "galaktička civilizacija" pak može prikupljati i upravljati energijom koju proizvodi cela galaksija.
U studiji, koju potpisuju naučnici iz SAD-a, Poljske, Kine i Indije, navodi se kako će ljudi na kraju biti prinuđeni da napuste Zemlju zbog kataklizmičkih događaja. Kako bi se to ostvarilo, čovečanstvo će morati više da iskorišćava obnovljive izvore energije i početi da intenzivnije koristiti nuklearnu energiju. Osim toga, trebalo bi intenzivnije krenuti u borbu protiv klimatskih promena jer bi one mogle da imaju katastrofalne posledice na dalji razvoj.
Čovečanstvo bi trebalo da teži tome da ostvari dramatičnu tranziciju u korišćenju energije između 2020. i 2050. godine, odnosno što je pre moguće, kako bi rešilo barem najbitnije probleme koji stoje na putu daljem razvoju civilizacije, zapisali su naučnici u svom radu.
Naučnici dodaju kako je najbolji odgovor za problem energije, bolje i intenzivnije iskorišćavanje nuklearne energije. Međutim, napominju da to sa sobom povlači pitanje zbrinjavanja nuklearnog otpada. Pogotovo u svetlu sve intenzivnijih klimatskih promena. Naime, ako se nuklearni otpad zbrinjava u previše plitkim skladištima, potencijalno može doći do njegovog curenja u okolinu usled klimatskih promena koje menjaju temperaturu same zemlje i izgled njene površine.
Kako bi celo čovečanstvo dostiglo status civilizacije tipa 1, moramo razviti i omogućiti pristup naprednijim tehnologijama svim odgovornim nacijama i da istovremeno omogući pristup obnovljivim izvorima energije u celom svetu. Samo kroz puno shvatanje naših zajedničkih potreba i širokom zajedničkom saradnjom celog čovečanstva, moći ćemo da izbegnemo katastrofu i da nastavimo uspon prema višim stepenima razvoja civilizacije, zaključili su naučnici.
Ako čovečanstvo ispuni optimistične procene koje su naučnici naveli u svojoj studiji, do civilizacije tipa 1 mogli bismo doći "već" 2371. godine, prenosi portal Zimo.