- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Pri kraju izrada projekta za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar

© Sputnik / Radoje PantovićRekonstrukcija pruge Beograd - Bar kod Vreoca
Rekonstrukcija pruge Beograd - Bar kod Vreoca  - Sputnik Srbija, 1920, 29.05.2022
Pratite nas
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da je u završnoj fazi izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar, a pre svega deonice od Valjeva do Vrbnice.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Momirović je kazao da je taj projekat posebno značajan za Priboj i sva mesta južno od Užica koja su, kako kaže, tradicionalno povezana sa prugom Beograd - Bar.
Naveo je da je Srbija "otvorila tu priču" sa crnogorskim partnerima i ocenio da luka Bar ne može da opstane bez srpske privrede.
"Ako napravimo kvalitetnu železničku infrastrukturu kojom će se do mora voziti šest sati najkvalitetnijim vozovima, napravili smo ogroman iskorak u saobraćajnoj komunikaciji ne samo u Srbiji, već na Balkanu", rekao je Momirović za Tanjug.
Dodao je da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da se neće odustati od tog projekta jer je, kako kaže, pruga Beograd - Bar ključna za zapadnu Srbiju i "ključna veza Srbije sa Crnom Gorom".
Momirović je istakao da se ulaže više od tri miliona evra u rekonstrukciju većeg broja stanica i da je već rekonstruisana pruga do Valjeva na brzinu od 120 kilometara na čas, a koja od puštanja u saobraćaj 1973. godine, kako kaže, nikada nije obnovljena.
"Sa rekonstrukcijama koje smo do sada uradili, do Užica sada putujemo 3 sata i 15 minuta, dok se pre 10 godina putovalo osam sati. Do Valjeva se stiže za malo više od sat vremena, a do Kosjerića za malo manje od dva sata", rekao je Momirović.

Do kraja radova na obilaznici oko Beograda preostala samo jedna deonica

Na pitanje o radovima na obilaznici Straževica - Bubanj Potok, Momirović je rekao da je to najfrekventniji deo na saobraćajnoj mapi Srbije kada je reč o teretnom saobraćaju.
Naveo je da je gradnja obilaznice oko Beograda počela 1989. godine i da decenijama vlade nisu mogle da je završe, ali da je 2018. godine država ponovo pokrenula i odlučno krenula u realizaciju tog projekta.
Momirović je rekao da je završen sektor 4 - osam kilometara, a da se završava i sektor 5 - oko četiri kilometra sa tunelom Straževica.
"Ostaje samo jedna deonica da taj deo obilaznice oko Beograda, u projektnom i građevinskom smislu pošaljemo u istoriju jer moramo da izmestimo teretni saobraćaj iz Beograda i da omogućimo brzu saobraćajnu komunikaciju u kar-go saobraćaju", rekao je Momirović.
Govoreći o rokovima za završetak radova, ministar je rekao da je bilo nekoliko sela na deonici auto-puta i da je u proteklih godinu dana iseljeno više od 500 ljudi sa tog prostora.
"Ovaj projekat kasni više od 30 godina, ali ako pričamo o kašnjenu od dva ili tri meseca, to nije kašnjenje, onda je na vreme. Ovo su veliki projekti koje nismo realizovali proteklih decenija i teško je pogoditi dan", rekao je Momirović.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala