00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Izložba crteža Save Šumanovića u Narodnom muzeju Srbije

© Foto : Sputnjiku ustupio Budislav BulatovićSava Šumanović prestaje da potpisuje svoje slike kada Šid ulazi u NDH i kada je zabranjena ćirilica. Slika: Kupači u čamcu na vodi 1941.
Sava Šumanović prestaje da potpisuje svoje slike kada Šid ulazi u NDH i kada je zabranjena ćirilica. Slika: Kupači u čamcu na vodi 1941. - Sputnik Srbija, 1920, 16.05.2022
Pratite nas
Obeležavajući Međunarodni dan muzeja, Narodni muzej Srbije u sredu, 18. maja u 18 časova za publiku otvara novu izložbu pod nazivom „Ishodište slike: crteži Save Šumanovića iz zbirke Narodnog muzeja Srbije“, autorke Dragane Ljubenović.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

U Zbirci crteža i grafika jugoslovenskih autora 20. veka u Narodnom muzeju čuva se sedamdeset osam crteža Save Šumanovića (1896-1942), fond koji po broju radova premašuje sve druge muzejske i privatne kolekcije crteža ovog značajnog umetnika međuratnog slikarstva.
Umetnost Save Šumanovića uvek podstiče interesovanje i potrebu za reinterpretacijom njegovog stvaralačkog postupka.
Pri odgonetanju procesa nastanka slike, posebno zanimljiv je crtež.
Poneki od ovih radova je kroki nacrtan gipkom, brzo izvedenom linijom, dok se u brojnim primerima zapažaju razrađene, anatomski tačne skice ženskih figura u različitim stavovima koje se prepoznaju uklopljene u kompoziciona rešenja, ponekad na višefiguralnim i monumentalnim ostvarenjima u ulju, prenosi Tanjug.
Sa druge strane, grupu od deset radova različitih tematskih okvira čine crteži koji su prema stepenu dovršenosti izvedeni kao slika u „malom“.
U okvirima zbirki Narodnog muzeja, samo jedan crtež obrazuje „par“ sa slikom - to je Skica ženskog akta u sedećem položaju, čiji su položaj i način kadriranja figure u potpunosti ponovljeni na slici Sedeći ženski akt iz 1934. godine.
Svi ostali Šumanovićevi crteži iz Kabineta grafike Narodnog muzeja povezuju se u značajnom broju (50) sa odgovarajućim slikama iz Galerije slika „Sava Šumanović“ u Šidu, kao i Galerije Matice srpske u Novom Sadu i u privatnom vlasništvu.
Budući da je primarni cilj nastanka većine Šumanovićevih crteža preliminarna studija za sliku izvedena različitim crtačkim tehnikama, na postavci, a naročito u pratećoj publikaciji, uporedo su prikazani crteži i reprodukcije uljanih slika da bi se jasno videla njihova međusobna povezanost.
© Galerija Matice srpskeSava Šumanović, Ženski akt s ogledalom, 1923.
Sava Šumanović, Ženski akt s ogledalom, 1923. - Sputnik Srbija, 1920, 16.05.2022
Sava Šumanović, Ženski akt s ogledalom, 1923.
Na radovima iz ove Zbirke, posmatranim u međusobnoj vezi sa podudarnim ostvarenjima u ulju, preovladava utisak o nepromenljivom pristupu likovnoj problematici, dovodeći nas bliže slavnom majstoru iz Šida.
Veoma marljiv i disciplinovan na studijama u Zagrebu, najbolji đak Lotove Akademije u Parizu gde ulazi u stil postkubizma vezujući se tako za dominantan izraz epohe, po konačnom povratku u Šid objedinjuje prethodna iskustva u stil koji će sam nazvati kako znam i umem - Sava Šumanović je uvek na temeljan i revnostan način prilazio slikarskom činu, u kojem je crtež konstantno ishodište i oslonac u građenju strukture, a neretko i tonskih vrednosti slike.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala