Balet „Ko to tamo peva“ izveden dvestoti put
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorišteBalet „Ko to tamo peva“
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište
Pratite nas
Kultni balet „Ko to tamo peva“, biće odigran 29. aprila, na Svetski dan igre, jubilarni dvestoti put na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u 19.30 časova.
VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
Predstava, čiji je libreto urađen na osnovu scenarija istoimenog filma Dušana Kovačevića i na muziku Vokija Kostića, u koreografiji i režiji Staše Zurovca, u samom startu dobro je uzdrmala kulturnu javnost. Predstava je premijerno izvedena, 22. decembra 2004.
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorišteBalet „Ko to tamo peva“
Balet „Ko to tamo peva“
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište
Poklonici baletske umetnosti oduševljeno su je prihvatili, a naklonost su joj iskazali ne samo novinari i kritičari, nego i mnogi koji do tada uopšte nisu posećivali baletske predstave.
Kritičar „Politike“ Petar Volk, ocenio je u svom osvrtu, nekoliko dana posle premijere, da je reč o predstavi „izrazitih vrednosti".
„Kada se složi sjajna muzika Vojislava Kostića, izražajna koreografija intencionalnih ritmova i unutarnjeg značenja sa kojom su igrači nadahnuti, stvara se predstava izrazitih vrednosti. Film je ostao ono što jeste, a balet će se pamtiti“, poručio je Volk.
Savo Popović iz „Večernjih novosti“, u članku pod naslovom „Hit iz autobusa”, između ostalog, je istakao da je ovde „dosegnut onaj standard koji se odavno primenjuje u baletskim predstavama na zapadu: nema glavnih i sporednih uloga – svi su solisti“.
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorišteBalet „Ko to tamo peva“
Balet „Ko to tamo peva“
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište
Kritičar zagrebačkog „Jutarnjeg lista“ Branimir Pofuk primetio je da kompletan ansambl Narodnog pozorišta bio izvrsno uigran, podjednako uverljiv ne samo u gruboj groteski, nego i u nežnoj lirici i da zbog toga zaslužuje svaku pohvalu.
Dakle, atraktivna postava, u kojoj nema glavnih i sporednih uloga, vrhunska muzika bez koje predstava ne bi bila tako posebna, odlična koreografija i režija kroz koju je predstavljen naš mentalitet, samo su neki od detalja koji su baletu „Ko to tamo peva“ odavno obezbedili kultni status.
Zahvaljujući svojoj univerzalnoj niti, predstavu je razumela i zavolela i publika na mnogobrojnim gostovanjima širom sveta Bogota (Kolumbija), Rim (Italija), Toronto i Otava (Kanada), Kairo (Egipat), Budva i Tivat (Crna Gora), Banjaluka (Republika Srpska), Skoplje (Makedonija), Temišvar (Rumunija) i Sarajevo (Bosna i Hercegovina)).
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorišteBalet „Ko to tamo peva“
Balet „Ko to tamo peva“
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište
Predstavu je videla i publika u Pančevu, Obrenovcu, Negotinu, Rumi, Čačku, Kruševcu, Užicu, Nišu, Kragujevcu, Valjevu, Požarevcu, Lazarevcu, Somboru, Zemunu i Leskovcu.
Balet je dobio Godišnju nagradu Narodnog pozorišta za najbolju predstavu u sezoni 2004/2005, Aprilsku nagradu Grada Beograda i Nagradu Udruženja baletskih umetnika „Dimitrije Parlić“.
„Ko to tamo peva" bila je prva plesna predstava, u novije vreme, koja je izvedena u okviru prestižnog Međunarodnog pozorišnog festivala „Bitef“ (2005).
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorišteBalet „Ko to tamo peva“
Balet „Ko to tamo peva“
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište
Kostimograf je Katarina Galić, a scenograf Žorž Draušnik.
Interesovanje publike za ovu predstavu je nesmanjeno, a ima mnogo njih koji su je odgledali i više puta.