Završena izgradnja prvog prekograničnog mosta koji spaja Rusiju i Kinu /foto/
© Sputnik / Dmitriй Tupikov / Uđi u bazu fotografijaMost preko reke Amur na granici između Rusije i Kine
© Sputnik / Dmitriй Tupikov
/ Pratite nas
Završena je izgradnja ruskog dela železničkog mosta između Rusije i Kine u Jevrejskoj autonomnoj oblasti na prelazu Nižnjelenjinskoe-Tongđijang. U pitanju je prvi prekogranični železnički most u Rusiji preko reke Amur do Kine.
VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
„Danas prisustvujemo važnom događaju za Daleki istok i za celu našu zemlju. Graditelji su uspeli da prevaziđu sve poteškoće prirodno-klimatskog karaktera. Obim infrastrukturnog objekta odgovara značaju razvoja rusko-kineske ekonomske saradnje, posebno u situaciji novih izazova sa strane neprijateljskih zemalja“, izjavio je opunomoćeni predstavnik ruskog predsednika u Dalekoistočnom federalnom okrugu Jurij Trutnjev na svečanoj ceremoniji završetka izgradnje objekta.
On je objasnio značaj železničkog mosta.
„Prvi železnički prelaz između naših prijateljskih zemalja biće ključna karika na novoj izvoznoj trasi, podsticaj za stvaranje novih oblasti za rad i logističkih čvorišta, a takođe će poboljšati transportni pristup nekoliko regiona Dalekog istoka odjednom“, naglasio je Trutnjev.
Kako kaže, ruski deo prelaza pušten je u rad, a „u bliskoj budućnosti pripremaćemo se za zajedničko puštanje u rad sa kineskom stranom“.
„Pregovori o potpunom otvaranju i početku rada mosta vode se u Ministarstvu spoljnih poslova, očekuje se da ćemo tokom meseca otvoriti ceo most“, precizirao je on.
Nižnjelenjinskoe-Tongđijang je prvi železnički most između Rusije i Kine. Njegova izgradnja započeta je 2014. godine. Dužina mosta iznosi više od 2,2 kilometara, od kojih je nešto više od 300 metara ruski deo, a više od 1,8 kilometara — kineski.
Prema tom projektu nosivost iznosi oko 21 milion tona godišnje, a saobraćaj će se odvijati tokom cele godine. Osim toga, most će biti najkraći put za izvoz koncentrata rude gvožđa iz Kimkano-Sutarskog rudarsko-prerađivačkog kombinata u Kinu.