- Sputnik Srbija, 1920
RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

Za dobrobit domaćeg tržišta: Rusija priprema paket mera za podršku avio-kompanija

© Sputnik / Sergej Mamontov / Uđi u bazu fotografijaRuski putnički avion MS-21
Ruski putnički avion MS-21 - Sputnik Srbija, 1920, 23.04.2022
Pratite nas
Zbog neviđenih pritiska i sankcija uvedenih od niza zapadnih zemalja, kao i obustavljanja vazdušnog saobraćaja, Vlada Rusije planira paket mera za podršku avio kompanija. Avio-prevoznici dobiće pravo na povoljnije kredite i novčanu pomoć, dok će se putnicima nadoknaditi troškovi zbog otkazanih letova.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Premijer Rusije Mihail Mišustin precizirao je da će domaće avio-kompanije dobiti 19,5 milijardi rubalja za povrat novca putnicima čiji su letovi otkazani. Kako su naglasili u vladi, nacrt naredbe je pripremljen da bi se ublažio negativan uticaj sankcija koje su zapadne zemlje uvele Rusiji.
Prema njegovim rečima, više od 1,5 milijardi rubalja biće usmereno za delimičnu nadoknadu operativnih troškova aerodroma u južnim i centralnim delovima Rusije, koji su obustavili rad zbog privremenih ograničenja letova tokom specijalne vojne operacije u Ukrajini.
Kako kaže za Sputnjik direktor Inistituta za socioekonomiju Moskovskog finansijsko-pravnog univerziteta, profesor Aleksandar Buzgalin, podrška privrede je glavni zadatak ruske vlade.

„Vazduhoplovstvo je jedna od ključnih industrija. Ruske avio-kompanije pretpele su ogromne gubitke u poslednjih nekoliko meseci. Otkazivanje letova stvorilo je probleme i građanima i avio-prevoznicima“, naglašava stručnjak.

Ekspert Ruskog instituta za strateška istraživanja Mihail Beljajev dodaje da je vazdušni saobraćaj u Rusiji više nego značajan.
„Ruska vlada podržava naše avio-kompanije jer u velikoj zemlji značajnu ulogu igra vreme putovanja“, ističe stručnjak.

Povećan broj unutrašnjih letova

Beljajev objašnjava da obustavljanje vazdušnog saobraćaja sa Rusijom ima kako pluseve, tako i minuse.

„Ruske avio-kompanije su svakodnevno obavljale letove u različite zemlje sveta. Već nekoliko meseci naši avio-prevoznici ne lete i ne dobijaju prihode koje su očekivali od letova“, ističe on.

Prema njegovim rečima, zemlja se trudi da nadoknadi novčane gubitke razvojem domaćeg turizma.
„Ranije su avioni leteli na atraktivne turističke destinacije. Letovi su trajali po nekoliko sati. Zbog toga ćemo sada da povećamo broj unutrašnjih letova. Sa druge strane, podrška Vlade će biti podsticaj da Rusija nastavi da razvija domaću infrastrukturu i avio-saobraćaj“, naglašava ekspert.

Razvoj domaćih aviona i aerodroma

Beljajev objašnjava da Rusija treba radi na razvijanju sopstvenih aviona i aerodroma.

„Važno je da se naša flota ne puni stranim avionima, nego da počne sa proizvodnjom domaćih. Na ovaj način, razviće se naša avio-industrija i prestaćemo da zavisimo od Zapada“, naglašava on.

Stručnjak dodaje da će u skorije vreme početi izgradnja novih lokalnih aerodroma.
„Možemo da subvencionišemo avio-kompanije koliko god hoćemo. Izgradnja novih aerodroma povećaće broj avio-letova. Potrebna su ogromna ulaganja, ali ne treba žaliti. Sve se to radi za dobrobit našeg domaćeg tržišta“, zaključuje ekspert.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala