- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Šta bi za Srbiju značilo da u doba krize dođe svetski gigant autoindustrije

© PixabayAutomobili
Automobili - Sputnik Srbija, 1920, 18.04.2022
Pratite nas
Sjajna je vest da u Srbiju potencijalno može da dođe neki automobilski gigant jer to podrazumeva široku lepezu lanca snabdevanja, veliki broj zaposlenih i moguće podizvođače, a zasigurno i podizanje društvenog proizvoda, kaže profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović povodom izjave predsednika Vučića da se vode pregovori u tom pravcu.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Srbija je trenutno, kako je rekao predsednik, u pregovorima sa dva velika proizvođača automobila.
„Mi sada pregovaramo sa dva fantastična proizvođača automobila, i srce i dušu ću da ostavim da jedan dođe, jedan je među najvećim evropskim, a drugi među najvećim svetskim, tresem se od straha da dobijem pozitivan odgovor jer znam da je to spas Srbije“, rekao je Vučić na televiziji „Pink“, prenosi Tanjug.

Značaj dolaska giganta autoindustrije u Srbiju

Prema mišljenju profesora Aćimovića, koji na Ekonomskom fakultetu predaje grupu predmeta koji se bave logistikom, saobraćajem i infrastrukturom, generalno gledano svaka nova investicija je za Srbiju – dobra:
„Čini mi se da se nama sada posebno otvaraju šanse jer će definitivno biti nekog premeštanja kompanija i kapitala koje su bile više vezane za Rusiju i Ukrajinu. Jasno je da će možda čak i neke ruske firme, a zasigurno neke evropske, iz različitih branši, dolaziti kod nas“.
Međutim, kako dodaje, iako je vest o mogućnosti da u našu zemlju dođe gigant autoindustrije lepa, možda nije toliko lepa kao što bi bila pre, recimo, pet ili šest godina.
„Treba imati na umu da je automobilska industrija u problemima i često su pokidani ili usporeni lanci snabdevanja i to ne samo zbog sukoba u Ukrajini, već i zbog dvogodišnjih problema izazvanih pandemijom kovida. Dakle, iako je automobilska industrija uvek vrlo propulzivna i najbolja moguća privredna grana, sada i sama ima problema pa stoga ipak treba biti obazriv kada govorimo o mogućim efektima za Srbiju“, smatra Aćimović.

Koja kompanija bi mogla doći?

Na pitanje o kojim bi automobilskim kompanijama mogla biti reč, Aćimović kaže da se najverovatnije radi o „Folksvagenu”, koji je i pre nekoliko godina kod nas bio aktuelan.
„Mislim da je „Folksvagen“ tada ipak izabrao Tursku ali je, koliko sam shvatio, na kraju odustao od te investicije. U tom smislu je vrlo moguće da je sada kod nas reč upravo o toj investiciji o kojoj se govorilo pre nekoliko godina. To mi ukazuje i na značaj „Folksvagena“ jer svaka pametna kompanija investira u vreme krize, u nadi da će to tržište početi skokovito da raste uz, naravno, potpuno smirivanje u lancima snabdevanja u automobilskoj industriji i vraćanje bar na one kovid uslove poslovanja, s obzirom na to da su uslovi poslovanja koji se tiču Ukrajine dodatno usporili proizvodnju u automobilskoj industriji“, zaključuje Slobodan Aćimović.
Podsetimo, nakon što je „Folksvagen“ u oktobru 2019. godine zbog vojne akcije Ankare u Siriji odustao od plana da fabriku gradi u Turskoj, nemački mediji pisali su da se Bugarska, Rumunija i Srbija utrkuju ko će ponuditi bolje uslove nemačkom auto-gigantu.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić tada je izjavio da će na sastanku sa ministrom za privredu i energetiku Nemačke, Peterom Altmajerom, ponovo povesti incijativu da „Folksvagen“ dođe da posluje u Srbiji. On je rekao da naša zemlja može da ponudi subvencije za tu kompaniju koje drugi ne mogu, iako postoje tehnički problemi jer Srbija nije član EU.
Nemački gigant u proizvodnji automobila „Folksvagen“ (VW) je i pored pandemije korona virusa i ukrajinske krize u prva tri meseca ove godine ostvario ogromnu dobit od više milijardi evra. Iako koncern nije prodao više automobila, šta više od januara do marta isporučio je oko pola miliona automobila manje nego prošle godine u isto vreme, došlo je do porasta potražnje za električnim automobilima, kojih je u prvom kvartalu prodato oko 99.000 komada.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala