00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Intermeco“
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
U kojoj književnoj epohi živimo
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Život je kao boks: Naučite da primate udarce, ali zadate pobednički
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Prečnik stranim rečima i izrazima“
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Neko laže: Tramp ili Zelenski
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Šta se dešava na tržištu naftnih derivata u Srbiji: Već je poznato šta će biti sa cenama u petak

© Tanjug / ZORAN ZESTICBenzinska pumpa u Beogradu
Benzinska pumpa u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 11.04.2022
Pratite nas
Generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović ocenio je da se u petak neće desiti neke velike promene cene dizela i benzina, jer su referentne cene derivata na svetskom tržištu stabilne.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

„Referentne cene nafte u svetu nisu pale, ali nisu ni porasle, nego su stabilne, tako da se neće desiti neke velike promene ni u petak“, rekao je Mićović gostujući na RTS-u.

Smirivanje na tržištu

On je objasnio da su referentne cene derivata visoke zbog toga što se prave velike zalihe dizela i kerozina, s obzirom na to da se očekuje intenzivan avio-saobraćaj tokom aprila i maja.
Mićović je rekao kako se kod nas tržište smirilo, tako da više nema povećane tražnje za derivatima.
„Poslednjih nedelja, nešto je povećana samo kupovina dizel goriva u odnosu na prethodne godine. Ja bih rekao da je to posledica činjenice da poljoprivrednici imaju mogućnost da kupuju dizel po znatno nižoj ceni i to po našoj oceni više nije gorivo koje je namenjeno samo poljoprivredi. Tu ima više goriva nego što je poljoprivredi realno potrebno, ali je to situacija koju će država u saradnji sa naftnim kompanijama razrešiti“, rekao je Mićović.
On je ocenio da važeća uredba o ceni derivata ne može da stabilizuje snabdevanje, već samo da drži cene nekih derivata pod kontrolom.
„Ona doprinosi smanjenju cene goriva, a tako se i zove, a za stabilnost je bitno da se administriranje što pre skloni sa tržišta, kako bi ono moglo da odreaguje na sve promene koje se dešavaju“, poručio je Mićović.

Zašto je toliko skup TNG?

Visoku cenu tečnog naftnog gasa (TNG) - koja je premašila 100 dinara, on objašnjava činjenicom da se to gorivo proizvodi uglavnom od prirodnog gasa i da na naše tržište dolazi iz Rusije, Ukrajine, Poljske i Kirgizije.
Mićović je ocenio da je veoma važno što će naftovod JANAF ostati otvoren za Srbiju, jer najveći deo derivata koji se troše u Srbiji dolazi iz „Rafinerije Pančevo“, koja se snabdeva sirovom naftom iz jadranskog naftovoda.
„Negde oko 70 odsto dizela i oko 85 procenata benzina koje se potroši na tržištu Srbije potiče iz prerade nafte u „Rafineriji nafte Pančevo“. Samim tim, svaki poremećaj u dopremanju sirove nafte bi bio nenadoknadiv nedostatak, jer nemoguće je logistički brzo obezbediti tako velike količine derivata nafte u okruženju“, rekao je Mićović.
On se osvrnuo na Uredbu o formiranju operativnih rezervi derivata, za koju je rekao da će u budućnosti izazvati povećanje cena goriva.
„Od 1. jula će sve kompanije koje su proizvođači i uvoznici imati obavezu da u svakom trenutku o svom trošku na zalihama imaju količine na nivou četiri dana svoje prosečne prodaje u poslednje tri godine. Taj broj dana će se povećavati iz godine u godinu i doći ćemo u jednom trenutku do 10 dana, što je prilično velika zaliha. Mi smo pokušali da ukažemo da možda nije neophodno u toj meri obezbeđivati zalihe, zato što će kompanije morati od svog novca da kupuju i čuvaju te derivate, što podiže troškove stavljanja goriva na tržište“, ocenio je Mićović, preneo je Tanjug.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala