Televizije pred izumiranjem?
© Sputnik / Stringer
/ Pratite nas
Televizijske kuće će morati radikalno da se prilagode brzorastućem svetu internetske zabave ako nameravaju da opstanu, upozoravaju stručnjaci.
VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
Televizijske kuće već pokušavaju da sustignu internetske divove gejming industrije u borbi za pažnju mlađe publike i, posledično, prihoda od oglašavanja.
Nazire se početak takozvanog "metaverzuma", što je pojam koji se odnosi na sistem interaktivnih internetskih svetova, igara i trodimenzionalnih sastajališta, koji već sad privlače milione korisnika, piše Indeks.
Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvek vezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u poslednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, smatraju predstavnici ,nemačke kompanije Statisti koja se bavi istraživanjem tržišta.
"Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računara) u korist pametnih telefona, rekao je Frederik Kavaca, suosnivač francuske firme specijalizovane za digitalnu transformaciju Sysk.
Deo priče
Televizijske kuće će, kako bi doprle do mladih ljudi, morati da se nadmeću s gejming platformama koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.
Polovina uzrasne grupe od 9 do 12 godina u SAD barem jednom nedeljno koristi Robloks, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, navodi firma koja se bavi istraživanjem medija Dubit.
Televizijske kuće moraju da odaberu hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brendove početi dovoditi na platforme metaverzuma, rekao je Metju Vorneford, saosnivač firme Dubit.
"To znači dovoditi ljude u svet, učiniti ih delom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Diznilend vama i vašim prijateljima omogućuje da budete u njihovom svetu s Mikijem Mausom", rekao je.
Ostati relevantnan
Televizijske kuće imaju vremena da se prilagode, ali suočavaju se s velikim izazovom jer istovremeno moraju da zadovolje potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovečnih ljudi koji se okreću striming platformama i mladih koji žude za interaktivnom i društvenom razonodom.
"Ako želimo ostati relevantni, moraćemo se postaviti prema svim ovim tipovima korišćenja", rekla je Kejti Breme, voditeljka sektora za inovacije francuske javne televizije France Televisions.
Ona navodi da je ta javna televizija još uvek u fazi istraživanja, gde se poigrava s proširenom i virtuelnom stvarnošću kako bi stvorila kulturna i sportska iskustva.
Najveći izazov, međutim, mogao bi biti finansijske prirode.
Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina.
To bi se moglo promeniti "brže nego što ljudi shvataju", rekao je Vorneford.
Ranije je bilo teško premestiti televizijske oglase u svet gejminga jer su individualne kompanije stvarale igre "koje su zaključale i zarobile svu vrednost", dodao je.
Međutim, metaverzum nudi mnogo otvorenije polje delovanja, na kojem brendovi imaju puno više mogućnosti promocije i direktne prodaje dobara korisnicima, prenosi portal Indeks.
Modne i luksuzne marke već zarađuju milione prodajući virtuelnu odeću i predmete na gejming platformama.
"Ako žele dopreti do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti ići na televiziju ili će otići negde gde se mladi ljudi zaista nalaze - u gejming i metaverzum", upitao je Vorneford.