00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:30
30 min
SPUTNJIK SPORT
Sezona na pola – gde je tu Zvezda?
21:00
30 min
VESTI (repriza)
Kako je Rusija pokazala koliko je moćna?
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
Zastava Srbije - Sputnik Srbija, 1920
SRBIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Srbije

Srbiji se iznenada ukazala velika šansa – na letu za Rusiju

© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZIC Stjuardese "Er Srbija" na aerodromu "Nikola Tesla"
Stjuardese Er Srbija na aerodromu Nikola Tesla - Sputnik Srbija, 1920, 29.03.2022
Pratite nas
Ovo je fenomenalna šansa, ne samo za kompaniju „Er Srbija“, već za Srbiju generalno, jer država može da bude ozbiljan logistički, ali i privredni posrednik Rusije u vreme sankcija, kaže za Sputnjik profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović, povodom stava Evropske komisije da se letovima iz Beograda za Moskvu ne krše sankcije Evropske unije.
Aćimović, koji na Ekonomskom fakultetu u Beogradu predaje grupu predmeta koji se bave logistikom, saobraćajem i infrastrukturom dodaje:
„Srbija mora odmah da iskoristi sjajnu šansu da bude čvorište za letove ka Rusiji iz Evrope“.
Pored stava da se letovima Beograd – Moskva ne krše sankcije EU, Evropska komisija dala je dodatna obrazloženja u vezi primene sankcija nametnutih Rusiji, u kojima, između ostalog, stoji da je ruskim državljanima dozvoljeno da slobodno koriste avio-kompanije iz zemalja EU, sa izuzetkom ruskih državljana kojima je eksplicitno EU regulativom zabranjeno da putuju u države Unije.

Srbija mora da iskoristi priliku

„Er Srbija, kao kompanija čije sedište nije u EU, svakako ima pravo da ruske državljane prevozi u zemlje EU, ali i u Rusiju, dok god ne postoji zabrana koja se odnosi na određenog pojedinačnog putnika.
Aćimović za Sputnjik kaže da je vest očekivana i da Srbija mora da iskoristi ovu priliku, kako god to surovo zvučalo zbog onoga što se dešava u Ukrajini.
© Tanjug / ZORAN ZESTICAvion "Er Srbije"
Avion Er Srbije - Sputnik Srbija, 1920, 29.03.2022
Avion "Er Srbije"
„Da mogu da savetujem i urgiram, uzeo bih odmah još nekoliko aviona na lizing, stavio ih u našu flotu i upotrebio ih da se leti za Moskvu. Generalno, Srbija ne sme sebi da dozvoli da izgubi veze sa ruskim tržištem, ne samo kod onoga na šta prvo pomislimo, na naftu i gas. Srbija ne sme suštinski da izgubi veze sa Rusijom. Znate li koliko nama ovo šteti poslu, recimo sa izvozom jabuka, ko zna kuda idu naši kamioni, koliko se putuje do Rusije, koliko su veći transportni troškovi“, kaže Aćimović.

Od Turske da učimo

On podvlači da je ovo šansa koju Srbija ne sme da propusti, ne samo zbog avio – prevoza. Kaže da je ovo trenutak kada treba da od Turske učimo kako se koriste iznenadne ekonomske povoljnosti.
„Vidimo da se Turska dovoljno pametno ponaša da ne uvede sankcije Rusiji, a tek zašto bi smo mi to radili. Turska će da bude jako ozbiljan, ne samo logistički porednik Rusije, već i privredni, a što se tiče avio – saobraćaja, Srbija može da bude jedan dobar hab, ne samo za letove iz Evrope. Srbija može da bude i dobar ekonomski hab gde će zapadne firme prebaciti svoje poslovanje, iz Rusije u Srbiju. Možemo da probamo da namestimo da i od jednih i od drugih imamo koristi“, ističe Aćimović.
Upitan kako da „Er Srbija“ dođe do letilica za dodatna putovanja do Moskve, on objašnjava da se suštinski lizing aviona ne razlikuje od lizinga automobila i da je to jedan od glavnih poslovnih modela avio – saobraćaja u poslednje vreme, posebno u zadnjih desetak godina.
„Taj trend je itekako prisutan u svetu. Neke avio – kompanije kupuju avione, a neke ih uzimaju od lizing kuća, tako da praktično avio - kompanije nisu vlasnici, već su vlasnici lizing kuće. U suštini, stvar funkcioniše jednostavno, kao što neki hotel može da se iznajmi na lizing, da njime upravlja poznati hotelski brend“, objašnjava Aćimović i dodaje da je za malu, ali regionalnu kompaniju uvek jeftinije ići na iznajmljivanje.
© YT/MCN Marketing Centar NišAerodrom Konstantin Veliki u Nišu
Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu - Sputnik Srbija, 1920, 29.03.2022
Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu

Još jedan aerodrom

Srbija ima još jednu mogućnost, da za letove u Rusiju otvori još jedan aerodrom, „Konstantin Veliki“ u Nišu, jer, iako je reč o manjem aerodromu, on može da primi sve tipove putničkih aviona.
„Pitanje je samo ekonomske opravdanosti, da li ima dovoljno tražnje, odnosno, da li je onima koji doleću iz Rusije pre svega interesantan Beograd i okolina ili im je interesantan i Niš i okolina. Avioni apsolutno mogu iz Niša da poleću, samo je pitanje operativnosti „Er Srbije“, da li ima dovoljno aviona, da li može dodatno da ih iznajmi na lizing. “, kaže naš sagovornik.
On ističe da Srbija pre svega mora da pokuša da održi saobraćaj, da joj više ne poturaju lažne dojave o bombama.
Posle uvođenja sankcija Ruskoj Federaciji „Er Srbija” je preuzela slotove „Aeroflota” i neko vreme imala 15 letova nedeljno ka Moskvi, ali se zbog pritisaka koji su stizali iz Evrope i lažnih dojava o bombama, vratila na osam letova nedeljno.
Tužilaštvo za organizovani kriminal pokrenulo je predistražni postupak protiv nepoznatih izvršilaca u pravcu krivičnog dela - terorizam. Onima koji prete lažnom bombom u avionu preti kazna od šest meseci do doživotne kazne zatvorom.
Avion Er Srbije - Sputnik Srbija, 1920, 29.03.2022
EKONOMIJA
„Er Srbija“ letovima za Moskvu ne krši sankcije Evropske unije
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala