Digitalni servis o pravima potrošača: U Beogradu predstavljen E-kiosk /foto/
© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZICE-kiosk pruža informacije o pravima potrošača

© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZIC
Povodom Svetskog dana prava potrošača, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije predstavilo je E-kiosk, moderni digitalni servis koji građanima pruža informacije o njihovim potrošačkim pravima.

OBAVEŠTENJE ZA ČITAOCE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu, a sve video sadržaje na platformi „Odisi“ (odysee.com).
E-kiosk će u narednih šest meseci stajati u Tržnom centru „Galerija“, a uskoro će se takvi digitalni servisi naći i u drugim gradovima Srbije.
Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Uroš Kandić ukazao je da je prošle godine zaokružen zakonodavni okvir kada je reč o zaštiti potrošača, podsetivši da je donet Zakon o zaštiti potrošača koji je usklađen sa evropskim standardima.
Napomenuo je da je u toku priprema podzakonskih akata tog zakona i istakao da se u septembru može reći da je zakon u potpunosti funkcionalan i da se sve odredbe primenjuju.
Govoreći o elektronskoj trgovini, Kandić je ukazao da je prošle godine u odnosu na 2020, e-trgovina porasla za čak 70 odsto, a da je ukupan obrt novca na tom tržištu u Srbiji bio oko 55 milijardi dinara.
Kada je reč o tužbama potrošača, Kandić je rekao da se u mnogo manjoj meri pritužbe građana odnose na e-trgovinu, svega sedam odsto od ukupnog broj.
© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZICPovodom Svetskog dana potrošača u Beogradu predstavljen E-kiosk

Povodom Svetskog dana potrošača u Beogradu predstavljen E-kiosk
© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZIC
Ukazao je da to govori dve stvari — da je ta oblast malo bolje regulisana nego tradicionalna trgovina i da su potrošači svesni prava koja su u e-trgovini više napredna u odnosu na tradicionalnu trgovinu.
Kandić je naveo da su pritužbe građana na robe i usluge na nivou ranijih godina i da godišnje ima oko 24.000 prijava.
Što se tiče robe, najviše se pritužbi odnosi na obuću, a kada je reč o uslugama, građani se najviše žale na isporuku električne energije, na telefonski signal i usluge telefonskih operatera.
Ispred Organizacije potrošača Kragujevac govorio je Zoran Nikolić koji je istakao da potrošači nisu dovoljno svesni svojih prava.
„Ne postoji nikakav zakoni koji će vas zaštiti ako ne iskažete minimum interesovanja. Potrošači moraju biti svesni svojih prava, koliko god kampanje bile jednokratne, to je ipak permanentna misija i nekako moramo svi zajedno moramo raditi na tome da ukažemo da moraju da praktikuju svoja prava“, rekao je Nikolić.
Pozvao je građane da testiraju svoje znanje na E-kiosku i dodao je to jedan od mnogih kioska koji će biti postavljeni u mnogim gradovima Srbije.
Naime, E-kiosk je displej modernog dizajna i jednostavne tehnologije, osetljive na dodir, koji građanima pruža informacije o njihovim potrošačkim pravima, u skladu sa propisanim Zakonom, preneo je Tanjug.