00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
I pradeda Viktora Troickog zadužio Srbiju
06:55
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Kako prepoznati srpsko meso i namirnice u prodavnicama

© Sputnik / Lola ĐorđevićMeso u supermarketu
Meso u supermarketu - Sputnik Srbija, 1920, 13.03.2022
Pratite nas
Od 1. aprila će domaće meso u prodavnicama nositi oznaku geografskog porekla.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
OBAVEŠTENJE ZA ČITAOCE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu, a sve video sadržaje na platformi „Odisi“ (odysee.com).

Branislav Raketić, šef Odseka za deklarisanje politike kvaliteta i organske proizvodnje u Ministarstvu poljoprivrede ističe da potrošači u Srbiji vole domaće meso i da je zato i važno da znaju odakle i potiče. Smatra da će se navođenjem porekla, stvoriti jedan brend i da će ti proizvodi biti više prodavani u odnosu na one koji nemaju tu oznaku.
Ministarstvo poljoprivrede je početkom marta donelo dopunu Pravilnika o izražavanju hrane, kojom dodatno uređuje označavanje porekla mesa iz Srbije. Označavanje se odnosi na goveđe, svinjsko meso, ovčije, kozije i na živinsko meso, kao i na prerađevina koje u sebi sadrže više od 50 posto tog mesa.
Branislav Raketić je istakao za RTS da je cilj da se na taj način da podstrek domaćoj industriji, da se te informacije dodaju proizvođačima i da one budu još vidljivije krajnjem potrošaču.
„Želja nam je i da ovi proizvodi takođe, imaju određene komparativne prednosti u odnosu na one koji nemaju tu oznaku, da na taj način stvaramo jedan brend na te proizvode koji su poreklom iz Srbije“, naglasio je Raketić.

Od 1. aprila proizvodi s oznakom „Poreklom iz Srbije“

Ukazuje i da potrošači u Srbiji vole vole domaće meso i da je zato motiv bio i da ga dodatno označe ali da nisu hteli da te oznake bude dodatno opterećenje za proizvođače promenom dekleracija.
Odlučili smo da na na tim policama bude jasno označeno da je to proizvod iz Srbije. Primena imena je od 1. prvog aprila.
Obavezno navođenje hrane zemlje porekla je za:
voće i povrće,
meso i mesne prerađevine,
jaja,
maslinovo ulje.
Raketić objašnjava da je uslov za oznaku sa poreklom iz Srbije i da sirovina u proizvodu bude više od 50 posto iz Srbije.
„Ukoliko je druga hrana a ima u sebi elemente koji bi mogli biti obmanjujući za potrošača i ti proizvođači su dužni da navode zemlju porekla. Suština je da se jedna potpuna informacija da krajnjem potrošaču“, precizirao je Raketić.

Usklađenost sa standardima EU

EU je pokrenula veliku reformu sistema označavanja hrane. Strategija „Od polja do stola“odnosi se na oznake porekla.
Raketić posebno ističe da je u interesu da Srbija bude skladu s EU i zato što je izvoznik hrane.
U EU je ta informacija, dodaje, bitna za potrošače i bitno je da se ta lista proširi u smislu navođenja.
„Tako da će biti šitri spisak proizvoda koji mogu biti predemet navođenja, poput mesnih prerađevina. Jedna od ideja je, da to bude i mleko, durum pšenica koja je sastojak za testenina, paradajiz i krompir, koji su takođe sastojci za neke proizvode i to je jedan širi spisak proizvoda koji mogu da budu predmet označavanja hrane“, navodi on.
Takođe, podseća da naš zakon zabranjuje sve faze proizvodnje i prodaje genetskih GMO proizvoda.
Raketić smatra da će se navođenjem porekla, stvoriti jedan brend i da će ti proizvodi biti više prodavani u odnosu na one koji nemaju tu oznaku, prenosi RTS.
Jagnje - Sputnik Srbija, 1920, 06.02.2022
EKONOMIJA
Zašto Srbi ne mogu kao Francuzi — tačno da znaju gde je paslo jagnje koje jedu
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala