https://lat.sputnikportal.rs/20220226/sta-se-krije-iza-broja-57-na-ambalazi-cuvenog-kecapa-1134597695.html
Šta se krije iza broja 57 na ambalaži čuvenog kečapa?
Šta se krije iza broja 57 na ambalaži čuvenog kečapa?
Sputnik Srbija
Mnogima je sinonim za kečap upravo onaj koji proizvodi kompanija „Hajnc“. Brend je nastao davne 1869, a vremenom je dobio epitet „America’s Favorite Ketchup“... 26.02.2022, Sputnik Srbija
2022-02-26T11:54+0100
2022-02-26T11:54+0100
2022-02-26T11:54+0100
ekonomija
magazin
svet – ekonomija
turizam i trgovina
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/15/1134596908_0:0:1600:901_1920x0_80_0_0_ea758c491ce7226f34f6fd1b57db535e.jpg
Više od jednog veka ovaj poznati brend je vezan za broj 57. Kompanijski slogan „57 varieties“ bio je ključni deo njene rane strategije za privlačenje potrošača. Taj broj se i danas nalazi na pakovanjima kultnog kečapa. Štaviše, vitalni je deo identiteta brenda.I šta je tu tako posebno zanimljivo? Pa, možda to što je broj izmišljen.Naime, nije bilo „57 varijanti Hajnca“ kada je poslovni magnat iz Pitsburga Henri Džon Hajnc, prvi izmislio slogan 1896. godine, ali nije bilo toliko verzija ni nakon toga, kada je lansiran „Hajnc 57 sos“. Ni sada ih nema 57, prenosi „Telegraf biznis“.Zapravo, možda nije poznato široj javnosti, ali postoji na stotine „Hajncovih“ sorti. Ipak, „57“ je opstao već 126 godina jer „Hajnc“ jača kao nostalgičan, izrazito američki brend hrane - začin koji se stavlja na hot dog na bejzbol utakmici ili na hamburger na letnjem roštilju.Početkom poslednje decenije 19. veka Henri Džon Hajnc, koga je biograf jednom opisao kao „marketinškog genija“, prodavao je flaširani ren, kisele krastavce, sos od bibera i kečap. Kompanija je 1876. uvela „catsup“ koji je ubrzo preimenovala u „ketchup“, zarad razlikovanja proizvoda među oko 60 prehrambenih artikala.U to vreme, inače, kiseli krastavčići su bili „Hajncov“ najveći uspeh, zbog čega je gospodin Hajnc postao poznat kao Kralj kiselih krastavčića.Postoje različite teorije o tome kako je došao do broja 57.Ovo je jedna od njih. U poseti Njujorku 1896. godine Hajnc je primetio reklamu za cipele, navodno „ 21 stil“ („21 styles“). Smatrao je da je to nezaboravno i mislio je da će dodavanje broja pomoći da se brend zadrži kod potrošača.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/15/1134596908_217:0:1418:901_1920x0_80_0_0_d9610209f2cc19f8b4f8370a57b20aea.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
magazin, svet – ekonomija, turizam i trgovina
magazin, svet – ekonomija, turizam i trgovina
Šta se krije iza broja 57 na ambalaži čuvenog kečapa?
Mnogima je sinonim za kečap upravo onaj koji proizvodi kompanija „Hajnc“. Brend je nastao davne 1869, a vremenom je dobio epitet „America’s Favorite Ketchup“, što bi u malo slobodnijem prevodu značilo „Omiljeni kečap Amerikanaca“.
Više od jednog veka ovaj poznati brend je vezan za broj 57. Kompanijski slogan „57 varieties“ bio je ključni deo njene rane strategije za privlačenje potrošača. Taj broj se i danas nalazi na pakovanjima kultnog kečapa. Štaviše, vitalni je deo identiteta brenda.
I šta je tu tako posebno zanimljivo? Pa, možda to što je broj izmišljen.
Naime, nije bilo
„57 varijanti Hajnca“ kada je poslovni magnat iz Pitsburga Henri Džon Hajnc, prvi izmislio slogan 1896. godine, ali nije bilo toliko verzija ni nakon toga, kada je lansiran „Hajnc 57 sos“. Ni sada ih nema 57,
prenosi „Telegraf biznis“.
Zapravo, možda nije poznato široj javnosti, ali postoji na stotine „Hajncovih“ sorti. Ipak, „57“ je opstao već 126 godina jer „Hajnc“ jača kao nostalgičan, izrazito američki brend hrane - začin koji se stavlja na hot dog na bejzbol utakmici ili na hamburger na letnjem roštilju.
Početkom poslednje decenije 19. veka Henri Džon Hajnc, koga je biograf jednom opisao kao „marketinškog genija“, prodavao je flaširani ren, kisele krastavce, sos od bibera i kečap. Kompanija je 1876. uvela „catsup“ koji je ubrzo preimenovala u „ketchup“, zarad razlikovanja proizvoda među oko 60 prehrambenih artikala.
U to vreme, inače, kiseli krastavčići su bili „Hajncov“ najveći uspeh, zbog čega je gospodin Hajnc postao poznat kao Kralj kiselih krastavčića.
Postoje različite teorije o tome kako je došao do broja 57.
Ovo je jedna od njih. U poseti Njujorku 1896. godine Hajnc je primetio reklamu za cipele, navodno „ 21 stil“ („21 styles“). Smatrao je da je to nezaboravno i mislio je da će dodavanje broja pomoći da se brend zadrži kod potrošača.