00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 19.07.2021
Podkast
Sputnjik vam predstavlja svoju audio i video produkciju. Autorske emisije, ekskluzivni intervjui, analize gorućih pitanja, reportaže…

Srpske lokalne pruge idu u staro gvožđe | Energija Sputnjika

CC0 / piksabej / Železnica
Železnica - Sputnik Srbija, 1920, 14.02.2022
Pratite nas
Tema novog izdanja „Energije Sputnjika“ su uzroci i moguće posledice najavljenog demontiranja i uklanjanja oko 435 kilometara starih pruga u Srbiji.
Kažu da su mreže saobraćajne infrastrukture jedne zemlje krvotok države. A Srbija, dok gradi brzu prugu, da bi se povezala sa EU, istovremeno najavljuje da će u naredne dve godine demontirati i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se železnički saobraćaj već decenijama ne odvija. Na tim trasama — kapilarima lokalnog železničkog saobraćaja nije planirano postavljanje novih šina. Nisu planirane za dalju eksploataciju. Kao opravdanje navodi se da se gotovo 400 kilometara tih pruga nalazi u Vojvodini, a da na nekima od njih vozovi ne saobraćaju više od 40 godina.
U Evropi, međutim, lokalni železnički saobraćaj ne gubi na značaju, ni putnički ni železnički, i pored toga što njihova rentabilnost možda ne bi pokazala konkretan profit od naplate karata. Odnosno, troškova prevoza roba. Država, jednostavno, subvencioniše železnički saobraćaj.
Zato se postavlja pitanje da li je Srbija odluku da ukloni šine sa trasa železničkih pruga donela razmotrivši dobro i „za“ i „protiv“ argumente? Da li je sprovedena adekvatna analiza tržišta, odnosno, potreba i za robni i za putnički saobraćaj?
Čini se, zapravo, da je korišćenje železničkog saobraćaja prestalo zbog zastarelih pruga, kašnjenja i ukidanja nekih vozova... Da je to uticalo na odlivanja tranzita sa železničkog saobraćaja na drumski. A da lokalne samouprave nisu shvatile da ukidanje pruga, koje ih povezuju sa centrima — privrednim i administrativnim, nikako neće doprineti sprečavanju migracije stanovništva, privlačenju investitora i sveukupnom razvoju.
O svim ovim pitanjima, o tome da li je i koliko slušana struka, gde smo po pitanju korišćenja republičkog, regionalnog i lokalnog železničkog saobraćaja u odnosu na evropske zemlje, koji su ekološki aspekti vraćanja železničkom saobraćaju i šta treba činiti ubuduće, u emisiji „Energija Sputnjika“ Jelica Putniković razgovara sa dr Gordanom Stojićem, profesorom sa Departmana za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.
Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi Jelica Putniković, stručnjak za energetiku.
Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog ponedeljka u 21.00.
Srpske lokalne pruge idu u staro gvožđe | Energija Sputnjika
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala