https://lat.sputnikportal.rs/20220212/grejanje-u-automobilima-ce-se-placati-svaki-mesec-1134282772.html
Grejanje u automobilima će se plaćati svaki mesec?
Grejanje u automobilima će se plaćati svaki mesec?
Sputnik Srbija
Proizvođači automobila smišljaju nove načine da ostvare sve veće prihode, a po uzoru na određene servise za koje plaćamo mesečnu pretplatu, neke opcije u našim... 12.02.2022, Sputnik Srbija
2022-02-12T16:50+0100
2022-02-12T16:50+0100
2022-02-12T16:50+0100
ekonomija
svet – ekonomija
društvo
magazin
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/07/1124788194_0:109:1920:1189_1920x0_80_0_0_fc3e881d84ceda0dde99f91b92b55cee.jpg
Ova ideja se već godinama spominje, a neke kompanije su već počele da eksperimentišu sa takvim pretplatama. Mercedes je među prvima ponudio neke dodatne usluge na koje se možete pretplatiti.Ipak, tek treba da se vidi kako će tržište da reaguje na duže staze jer pojedini analitičari smatraju kako će deo korisnika biti nezadovoljan jer će osećati da istu stvar plaćaju dva puta – prvi put kada kupuju automobil, a zatim i za korišćenje iste funkcije.Međutim, kako piše portal Dnevnik, na ovaj način se otvara mogućnost vlasnicima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste.Korišćenje dodatnih funkcija putem pretplate moglo bi da utiče i na početnu cenu automobila. Primera radi, početna cena bi mogla da bude manja, a kada vlasnik nakon nekoliko godina otplati kredit ili lizing, može da aktivira neke funkcije koje do tada nije koristio.Ideja je da u zavisnosti od usluge mesečna pretplata bude između 10 i 25 dolara, a na ovaj način proizvođači automobila će imati novi izvor prihoda, jer će na svojim automobilima dodatno zarađivati svaki mesec.Japanske kompanije kao što su Lexus, Subaru i Toyota već su počele da naplaćuju mogućnost otključavanja automobila i startovanje motora putem aplikacije, dok u određenim Be-em-ve modelima vozači mogu da doplate za mogućnost automatske aktivacije dugih svetala.Bavarska kompanija je takođe razmišljala o naplati korišćenja opcije grejanja sedišta, ali za sada nisu implementirali ovu pretplatu.Na ovaj način vlasnici automobila bi grejanje sedišta mogli da plaćaju samo nekoliko meseci tokom zime, kada je ova funkcija jedino i potrebna, prenosi portal Buka.Ford i General Motors već imaju mesečnu pretplatu za korišćenje asistenta u vožnji na auto-putevima, a kako navodi Biznis insajder, Stellantis, Ford i GM očekuju da će do kraja ove decenije od mesečne pretplate za funkcije u automobilima zarađivati oko 20 milijardi dolara godišnje.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/07/1124788194_149:0:1856:1280_1920x0_80_0_0_6034908ecf14fec848a7f98987424c98.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet – ekonomija, društvo, magazin, automobili
svet – ekonomija, društvo, magazin, automobili
Grejanje u automobilima će se plaćati svaki mesec?
Proizvođači automobila smišljaju nove načine da ostvare sve veće prihode, a po uzoru na određene servise za koje plaćamo mesečnu pretplatu, neke opcije u našim automobilima možda će biti dostupne samo onima koji su spremni da ih redovno plaćaju.
Ova ideja se već godinama spominje, a neke kompanije su već počele da eksperimentišu sa takvim pretplatama. Mercedes je među prvima ponudio neke dodatne usluge na koje se možete pretplatiti.
Ipak, tek treba da se vidi kako će tržište da reaguje na duže staze jer pojedini analitičari smatraju kako će deo korisnika biti nezadovoljan jer će osećati da istu stvar plaćaju dva puta – prvi put kada kupuju automobil, a zatim i za korišćenje iste funkcije.
Međutim, kako piše portal Dnevnik, na ovaj način se otvara mogućnost vlasnicima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste.
Korišćenje dodatnih funkcija putem pretplate moglo bi da utiče i na početnu cenu automobila. Primera radi, početna cena bi mogla da bude manja, a kada vlasnik nakon nekoliko godina otplati kredit ili lizing, može da aktivira neke funkcije koje do tada nije koristio.
Ideja je da u zavisnosti od usluge mesečna pretplata bude između 10 i 25 dolara, a na ovaj način proizvođači automobila će imati novi izvor prihoda, jer će na svojim automobilima dodatno zarađivati svaki mesec.
Japanske kompanije kao što su Lexus, Subaru i Toyota već su počele da naplaćuju mogućnost otključavanja automobila i startovanje motora putem aplikacije, dok u određenim Be-em-ve modelima vozači mogu da doplate za mogućnost automatske aktivacije dugih svetala.
Bavarska kompanija je takođe razmišljala o naplati korišćenja opcije grejanja sedišta, ali za sada nisu implementirali ovu pretplatu.
Na ovaj način vlasnici automobila bi grejanje sedišta mogli da plaćaju samo nekoliko meseci tokom zime, kada je ova funkcija jedino i potrebna,
prenosi portal Buka.
Ford i General Motors već imaju mesečnu pretplatu za korišćenje asistenta u vožnji na auto-putevima, a kako navodi Biznis insajder, Stellantis, Ford i GM očekuju da će do kraja ove decenije od mesečne pretplate za funkcije u automobilima zarađivati oko 20 milijardi dolara godišnje.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji