https://lat.sputnikportal.rs/20220126/i-to-se-dogodilo-kineska-kompanija-tuzi-poznati-evropski-brend-zbog-kopiranja-foto-1133658763.html
I to se dogodilo: Kineska kompanija tuži poznati evropski brend zbog kopiranja /foto/
I to se dogodilo: Kineska kompanija tuži poznati evropski brend zbog kopiranja /foto/
Sputnik Srbija
Do sada se uglavnom dešavalo da evropske kompanije tuže kineske proizvođače automobila zbog kršenja autorskih prava u vezi sa dizajnom njihovih automobila. Ovog... 26.01.2022, Sputnik Srbija
2022-01-26T10:39+0100
2022-01-26T10:39+0100
2022-01-26T11:21+0100
svet – ekonomija
ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/01/1a/1133659864_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_fa8235d458f251930d2f459231e5964a.jpg
Kineski „Hjuman Horajzons“ tuži „Reno“ i njegov podbrend „Mobilajz“ za kršenje autorskih prava zbog sličnosti logotipa „Mobilajza“ i logotipa koji koristi odeljenje „Hjuman Horajzonsa HajFaj“.„Hjuman Horajzons“ je na automobilsku scenu ušao pre nekoliko godina predstavljanjem svog potpuno električnog HiPhi X. Reč je o jednom od najintrigantnijih električnih vozila (EV) koje je lansirano u Kini, a na haubi se nalazi logo HiPhi, koji se sastoji od vertikalne linije s dve zakrivljene linije sa obe strane.Samo nekoliko meseci nakon HiPhi X premijere, „Reno“ je predstavio svoj prototip Mobilize EZ-1. To je radikalno drugačiji automobil od HiPhi X, ali njegov logotip takođe sadrži vertikalnu liniju okruženu sa dve sa svake strane. Ključna razlika je što je HiPhi znak nagnut za 45 stepeni, a zakrivljene linije su malo veće.Kineska kompanija smatra da bi sličnosti između dva znaka mogle da imaju uticaj na njene planove širenja u Evropi, zbog čega je podnela tužbu nemačkom sudu u oktobru prošle godine i od „Renoa“ traži da prestane da koristiti logotip. Sudski spor dve kompanije trenutno je u toku, piše Jutarnji list.HiPhi X je u Kini dostupan u četiri konfiguracije i šest sedišta, ali se EV pokazao kao veoma popularan. Prodat je u 3.742 jedinice širom sveta tokom druge polovine 2021. godine.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/01/1a/1133659864_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_d671aa8933862b9ab8b8e480936c0693.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet – ekonomija
I to se dogodilo: Kineska kompanija tuži poznati evropski brend zbog kopiranja /foto/
10:39 26.01.2022 (Osveženo: 11:21 26.01.2022) Do sada se uglavnom dešavalo da evropske kompanije tuže kineske proizvođače automobila zbog kršenja autorskih prava u vezi sa dizajnom njihovih automobila. Ovog puta situacija je obrnuta.
Kineski „Hjuman Horajzons“ tuži „Reno“ i njegov podbrend „Mobilajz“ za kršenje autorskih prava zbog sličnosti logotipa „Mobilajza“ i logotipa koji koristi odeljenje „Hjuman Horajzonsa HajFaj“.
„Hjuman Horajzons“ je na automobilsku scenu ušao pre nekoliko godina predstavljanjem svog potpuno električnog HiPhi X. Reč je o jednom od najintrigantnijih električnih vozila (EV) koje je lansirano u Kini, a na haubi se nalazi logo HiPhi, koji se sastoji od vertikalne linije s dve zakrivljene linije sa obe strane.
Samo nekoliko meseci nakon HiPhi X premijere, „Reno“ je predstavio svoj prototip Mobilize EZ-1. To je radikalno drugačiji automobil od HiPhi X, ali njegov logotip takođe sadrži vertikalnu liniju okruženu sa dve sa svake strane. Ključna razlika je što je HiPhi znak nagnut za 45 stepeni, a zakrivljene linije su malo veće.
Kineska kompanija smatra da bi sličnosti između dva znaka mogle da imaju uticaj na njene planove širenja u Evropi, zbog čega je podnela tužbu nemačkom sudu u oktobru prošle godine i od „Renoa“ traži da prestane da koristiti logotip. Sudski spor dve kompanije trenutno je u toku,
piše Jutarnji list.
HiPhi X je u Kini dostupan u četiri konfiguracije i šest sedišta, ali se EV pokazao kao veoma popularan. Prodat je u 3.742 jedinice širom sveta tokom druge polovine 2021. godine.