https://lat.sputnikportal.rs/20220124/rastu-cene-brodskog-transporta-kineska-roba-u-srbiji-duplo-skuplja-moguca-i-nova-poskupljenja-1133611041.html
Rastu cene brodskog transporta: Kineska roba u Srbiji duplo skuplja, moguća i nova poskupljenja
Rastu cene brodskog transporta: Kineska roba u Srbiji duplo skuplja, moguća i nova poskupljenja
Sputnik Srbija
Proizvodi koji u Srbiju dolaze iz Kine su u poslednjih godinu dana poskupeli i više od 50 odsto, a osnovni razlog poskupljenja je neprestani rast cena brodskog... 24.01.2022, Sputnik Srbija
2022-01-24T18:53+0100
2022-01-24T18:53+0100
2022-01-24T18:53+0100
ekonomija
srbija – ekonomija
turizam i trgovina
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/478/26/4782648_0:54:1025:630_1920x0_80_0_0_c560b5c39c94dbc7f90eea56926d0031.jpg
Prema podacima sajta „Freightos“ koji putem svog FBX (Freightos Baltic Index) indeksa prati kretanje cena transporta robe prekookeanskim brodovima, trenutna prosečna cena za prenos jednog kontejnera je 9.680 dolara. Poređenja radi, prema podacima istog sajta, cena transporta pre godinu dana iznosila je 4.204 dolara.Niz logističkih poremećaja i zagušenja, doveo je do globalne nestašice kontejnera za transport. Usled te nestašice došlo je do skoka cena i kašnjenja u isporukama koje pogađaju sve, a sa svakom pojavom novog soja virusa ova kašnjenja bi se dodatno zaoštravala, te bi cene dodatno rasle.Sve to se direktno preslikava na cene robe u kineskim radnjama širom Srbije, koje su oduvek važile za nešto niže u odnosu na konkurenciju. Kako „Blic Biznis“ saznaje iz razgovora sa zaposlenima i kupcima u tim radnjama, garderoba, igračke, staklene čaše, tanjiri i sva ostala roba je drastično poskupela.Roba skuplja za 30 odsto i višeCene u kineskim radnjama u Beogradu su drastično veće nego pre nekoliko godina. Najmanje poskupljenje je 30 odsto, ali u nemalom broju slučajeva cene su sada u odnosu na prošlu godinu i duplo veće. Ova poskupljenja tiču se apsolutno sve robe bez izuzetaka: od igračaka, odeće, obuće, bižuterije, escajga, čaša, tanjira...Kako kaže L. M, prodavac u istoj radnji, cene su generalno podigli za 30 odsto.„Sve zavisi od velikih dobavljača. Mi smo cene u poređenju sa prošlom godinom u proseku podigli za 30 odsto. Ako je majica koštala 450 dinara, ona je danas 600. Igračka koja je pre godinu dana koštala 800/900 dinara danas košta oko 1.200. Nije isključeno da će cene nastaviti da rastu“, objašnjava on.Prodavačica u drugoj radnji, M. G, ističe da su u prodavnici najviše poskupele staklene čaše i tanjiri.„Kod nas su najviše poskupele čaše i tanjiri. Na primer, ovaj set od šest čaša se nekada prodavao za 500/600 dinara, a danas košta 1.200. Isto važi i za tanjire. Ako su se pre više od godinu dana po komadu koštali 100 dinara, danas im je cena za 80 odsto veća“, objašnjava on i pokazuje cenu na jednom od tanjira - 180 dinara.Transport ka Evropi skuplji od prosekaProsečna cena transporta jednog kontejnera u svetu je 9.680 dolara. Međutim, cene transporta jednog kontejnera iz Kine ka Mediteranu ili ka Severnoj Evropi su još veće. Prema FBX, prevoz brodom jednog kontejnera robe trenutno košta između 14.100 i oko 14.500 dolara.
https://lat.sputnikportal.rs/20211220/prevoznici-traze-drasticna-poskupljenja-da-li-ce-cene-u-2022-godini-otici-u-nebesa-1132626446.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211120/rast-cena-brodskog-prevoza-podize-inflaciju-za-15-odsto-1131751470.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/478/26/4782648_56:0:967:683_1920x0_80_0_0_e3a82131ca6df805715f65a0a0ea71a4.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
srbija – ekonomija, turizam i trgovina
srbija – ekonomija, turizam i trgovina
Rastu cene brodskog transporta: Kineska roba u Srbiji duplo skuplja, moguća i nova poskupljenja
Proizvodi koji u Srbiju dolaze iz Kine su u poslednjih godinu dana poskupeli i više od 50 odsto, a osnovni razlog poskupljenja je neprestani rast cena brodskog transporta kontejnera, čija je cena u odnosu na period pre pandemije viša i do tri puta.
Prema podacima sajta „
Freightos“ koji putem svog FBX (Freightos Baltic Index) indeksa prati kretanje cena transporta robe prekookeanskim brodovima, trenutna prosečna cena za prenos jednog kontejnera je 9.680 dolara. Poređenja radi, prema podacima istog sajta, cena transporta pre godinu dana iznosila je 4.204 dolara.
Niz logističkih poremećaja i zagušenja, doveo je do globalne nestašice kontejnera za transport. Usled te nestašice došlo je do skoka cena i kašnjenja u isporukama koje pogađaju sve, a sa svakom pojavom novog soja virusa ova kašnjenja bi se dodatno zaoštravala, te bi cene dodatno rasle.
Sve to se direktno preslikava na cene robe u kineskim radnjama širom Srbije, koje su oduvek važile za nešto niže u odnosu na konkurenciju. Kako „Blic Biznis“
saznaje iz razgovora sa zaposlenima i kupcima u tim radnjama, garderoba, igračke, staklene čaše, tanjiri i sva ostala roba je drastično poskupela.
Roba skuplja za 30 odsto i više
Cene u kineskim radnjama u Beogradu su drastično veće nego pre nekoliko godina. Najmanje poskupljenje je 30 odsto, ali u nemalom broju slučajeva cene su sada u odnosu na prošlu godinu i duplo veće. Ova poskupljenja tiču se apsolutno sve robe bez izuzetaka: od igračaka, odeće, obuće, bižuterije, escajga, čaša, tanjira...
„Cene odeće u kineskim radnjama su osetno više nego ranije, evo ovaj ovde prsluk koji sam danas kupio me je izašao 1.600 dinara. Potpuno isto kao da sam ušao u neki butik na Bulevaru. Više ne vidim korist od kupovine u ovim radnjama, nisu ni blizu jeftine kao pre“, kaže kupac u jednoj radnji sa inicijalima I. Ž, prenosi Blic biznis.
Kako kaže L. M, prodavac u istoj radnji, cene su generalno podigli za 30 odsto.
„Sve zavisi od velikih dobavljača. Mi smo cene u poređenju sa prošlom godinom u proseku podigli za 30 odsto. Ako je majica koštala 450 dinara, ona je danas 600. Igračka koja je pre godinu dana koštala 800/900 dinara danas košta oko 1.200. Nije isključeno da će cene nastaviti da rastu“, objašnjava on.
Prodavačica u drugoj radnji, M. G, ističe da su u prodavnici najviše poskupele staklene čaše i tanjiri.
„Kod nas su najviše poskupele čaše i tanjiri. Na primer, ovaj set od šest čaša se nekada prodavao za 500/600 dinara, a danas košta 1.200. Isto važi i za tanjire. Ako su se pre više od godinu dana po komadu koštali 100 dinara, danas im je cena za 80 odsto veća“, objašnjava on i pokazuje cenu na jednom od tanjira - 180 dinara.
Transport ka Evropi skuplji od proseka
Prosečna cena transporta jednog kontejnera u svetu je 9.680 dolara. Međutim, cene transporta jednog kontejnera iz Kine ka Mediteranu ili ka Severnoj Evropi su još veće. Prema FBX, prevoz brodom jednog kontejnera robe trenutno košta između 14.100 i oko 14.500 dolara.