Ogroman asteroid se približava Zemlji neverovatnom brzinom: Šta otkrivaju podaci NASA

CC0 / Pixabay / Zemlja
Zemlja - Sputnik Srbija, 1920, 05.01.2022
Ogroman asteroid, dva i po puta veći od njujorškog „Empajer stejt bildinga“, koji NASA na svojoj listi vodi kao „potencijalno opasan“, trebalo bi da prođe pored naše planete u drugoj polovini januara.
Sa prečnikom čija je veličina procenjena na najmanje jedan kilometar, asteroid (7482) 1994 PC1 mogao bi, ako bi udario u našu planetu, da izazove svetsku kataklizmu. Srećom, šanse za tako nešto su izuzetno male.
Očekuje se da će proći 18. januara, na oko 1,98 miliona kilometara od Zemlje, odnosno na udaljenosti koja je otprilike pet puta veća od udaljenosti između Zemlje i Meseca.
Ovaj asteroid, klase „Apolo“, čija je orbita šira od Zemljine, otkrio je australijski astronom Robert Mek Not 1994. godine.
Pun krug oko Sunca on napravi za godinu i sedam meseci.
Kako piše RT, ovaj „svemirski putnik“ može da se posmatra najosnovnijim teleskopom svakih 47 godina, premda će sledeća prilika za osmatranje da se ukaže tek 2105. godine kada će se ponovo približiti našoj planeti.

Ono što je dodatno zanimljivo u vezi sa njim jeste da se kreće brzinom od neverovatnih 19,56 kilometara u sekundi, odnosno oko 70.146 kilometara na čas i izgleda kao zvezda padalica na noćnom nebu.

Analiza koju je NASA nedavno uradila pokazuje, međutim, da Zemljani mogu mirno da spavaju, jer u najmanje narednih sto godina ne preti udar nikakvog svemirskog objekta.
Asteroid — ilustracija - Sputnik Srbija, 1920, 25.12.2021