Veliko iznenađenje za astronome: Otkrivena čudna planeta, nalazi se gde nikako ne može da bude

© Foto : Youtube/TomoNews US/PrintscreenPlaneta u zvezdanom sistemu sa dva sunca
Planeta u zvezdanom sistemu sa dva sunca - Sputnik Srbija, 1920, 31.12.2021
Astronomi su otkrili masivnu egzoplanetu koja orbitira oko binarnog zvezdanog sistema Beta Kentauri. Dve zvezde oko kojih ta planeta kruži toliko su velike i vrele da su astronomi iznenađeni otkud planeta na tom mestu, jer po svim astronomskim zakonima ne bi tu trebalo da bude.
Beta Kentauri udaljen je oko 325 svetlosnih godina od našeg Sunčevog sistema. Glavna zvezda u Beta Kentauriju tri puta je toplija od našeg Sunca, a u kombinaciji sa drugom zvezdom, ima težinu između šest i 10 naših Sunaca.
Do sada nikada nije otkrivena planeta koja orbitira oko zvezde čija je težina tri ili više puta veća od našeg Sunca.
Novotkrivena planeta ima masu 10 puta veću od Jupitera i jedna je od najvećih egzoplaneta koje su do sada otkrivene, navodi se u naučnom radu objavljenom u časopisu Nejčr.
Budući da je udaljena 83 milijarde kilometara od zvezda oko kojih se okreće, ima jednu od najširih orbita do sada zabeleženih.
„Otkrivanje planete u Beta Kentauriju u potpunosti menja sliku koju smo imali o masivnim zvezdama i planetama oko njih“, kazao je Markus Janson sa Univerziteta Stokholm, jedan od vođa tima naučnika koji su otkrili ovu planetu.
Zvezde u sistemu Beta Kentauri relativno su mlade, imaju samo 15 miliona godina, dok naše Sunce ima 4,6 milijarde godina.
„Planeta u Beta Kentauriju je okruženje koje je potpuno drugačije od onoga što možemo da vidimo u našem Sunčevom sistemu. To je veoma surovo okruženje, u kom dominira ekstremna radijacija, gde je sve džinovsko: što je zvezda veća, veća je i planeta, veće su i udaljenosti“, kaže Gajatri Višvanat sa Univerziteta Stokholm.
Astronomi nisu uspeli da shvate kako je ova planeta nastala i otkud tu, pa naučnici sada moraju da ponovo razmisle o teorijama koje su do sada vladale kada je formiranje planeta u pitanju, jer binarni zvezdani sistemi sa ekstremnim temperaturama i radijacijom ne bi trebalo da dozvole njihovo postojanje, piše „Popular sajantist“.
Japanska sonda Akacuki pored Venere - Sputnik Srbija, 1920, 22.12.2021