https://lat.sputnikportal.rs/20211229/gde-su-beogradski-taksisti-ceka-se-do-45-minuta-a-nema-strajka-nema-velike--praznicne-euforije-1132881006.html
Gde su beogradski taksisti: Čeka se do 45 minuta, a nema štrajka, nema velike praznične euforije
Gde su beogradski taksisti: Čeka se do 45 minuta, a nema štrajka, nema velike praznične euforije
Sputnik Srbija
Ako ste ovih dana bezuspešno „dobijali“ slobodno taksi vozilo na poziv ili je svaki taksi koji ste videli na ulici bio pun, ne, niste jedini. 29.12.2021, Sputnik Srbija
2021-12-29T09:12+0100
2021-12-29T09:12+0100
2021-12-29T09:12+0100
ekonomija
srbija – ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/01/03/1124266871_0:6:1920:1086_1920x0_80_0_0_2ed52202a868cb0d871ca18ba23abfeb.jpg
Taj deficit slobodnih taksija traje već neko vreme, dakle, ne može se tražiti uzrok samo u dolazećim praznicima, posebno imajući u vidu da dosta ljudi ponovo (ili još uvek) radi od kuće - te je saobraćaj barem malo rasterećeniji.Doduše, kada negde oko 16, 17 ili 18 časova „bacite pogled“ na ključne beogradske mostove, nema se utisak da je manje gužve na ulicama, ali je tako.To se naročito primećuje u gradskom prevozu, koji nije toliko krcat kao što bi se očekivalo nekoliko dana pred Novu godinu, kada tradicionalno vlada euforija.Zašto se čeka i do 45 minutaŠta se to dešava, a nije štrajk? Zašto neke mušterije čekaju više od pola sata na slobodno taksi vozilo? Čak i do 45 minuta, zavisno od dana i tajminga.Kako za Telegraf biznis kaže jedan beogradski taksista, na ulicama ih osetno ima manje nego pre, a taksi stanice su poluprazne, zato što je izvestan deo taksista ili preminuo ili trenutno ne radi - iz straha ili zarad predostrožnosti zbog korone. Naravno, ima i onih koji su dali otkaz.Kada se sve to spoji, a nema priliva dovoljnog broja novih radnika, onda je manjak očigledan, posebno pred praznike.Traže se vozači - svudaReč je, dakle, neretko o penzionerima ili radnicima koji su pred penzijom, što još jednom potvrđuje priču da su profesionalni vozači u Srbiji mahom stariji građani, te da su mladi, iskusni vozači koji bi vozili taksi, gradski autobus ili kamione - deficitarni.Ili ne žele da rade zbog uslova, slabih primanja u odnosu na vrstu posla, ili su otišli u inostranstvo.Velika Britanija, takođe, ima alarmantni problem s pronalaženjem kvalifikovane radne snage za prevoz ljudi ili robe. Još jedan od razloga zašto nema vozača, su i „klimavi ugovori“ koji im se često nude.Za volanom autobusa, kamiona i dostavnih vozila u Srbiji, sve češće se mogu videti stariji ljudi ili baš mladi, takoreći oni koji su tek izašli iz srednje škole.Svi vozači, od 18 do 68 godina, u septembru su bili pozvani da se prijave na konkurs jedne kompanije, a u oglasu je doslovno pisalo: „Muško, žensko, penzioner, ako imaš volje za rad pozovi nas!“Dužina ruteUprkos višim cenama taksi usluga, građani ne odustaju od tog tipa prevoza, ali sada nije problem naći mušterije - već radnike. Mladi se libe da rade mnoge poslove, a ovaj može biti jedan od njih: zbog smena, noćnog rada, dugih vožnji, izvesnog rizika itd.Osim toga, ako se ovih dana duže čekana vožnju, to nije samo usled manjka taksista, već i zbog „biranja“ ruta, odnosno davanja prioriteta dužim rutama, koje su isplativije.Svakako, taksistima više ide u prilog da klijente voze sa, recimo, jednog dela Novog Beograda do centra grada - nego do drugog, neznatno udaljenog dela Novog Beograda.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/01/03/1124266871_145:0:1846:1276_1920x0_80_0_0_18b5951c1c7093bd5a8c7355f4f9f1d3.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
Gde su beogradski taksisti: Čeka se do 45 minuta, a nema štrajka, nema velike praznične euforije
Ako ste ovih dana bezuspešno „dobijali“ slobodno taksi vozilo na poziv ili je svaki taksi koji ste videli na ulici bio pun, ne, niste jedini.
Taj deficit slobodnih taksija traje već neko vreme, dakle, ne može se tražiti uzrok samo u dolazećim praznicima, posebno imajući u vidu da dosta ljudi ponovo (ili još uvek) radi od kuće - te je saobraćaj barem malo rasterećeniji.
Doduše, kada negde oko 16, 17 ili 18 časova „bacite pogled“ na ključne beogradske mostove, nema se utisak da je manje gužve na ulicama, ali je tako.
To se naročito primećuje u gradskom prevozu, koji nije toliko krcat kao što bi se očekivalo nekoliko dana pred Novu godinu, kada tradicionalno vlada euforija.
Zašto se čeka i do 45 minuta
Šta se to dešava, a nije štrajk? Zašto neke mušterije čekaju više od pola sata na slobodno taksi vozilo? Čak i do 45 minuta, zavisno od dana i tajminga.
Kako za Telegraf biznis
kaže jedan
beogradski taksista, na ulicama ih osetno ima manje nego pre, a taksi stanice su poluprazne, zato što je izvestan deo taksista ili preminuo ili trenutno ne radi - iz straha ili zarad predostrožnosti zbog korone. Naravno, ima i onih koji su dali otkaz.
Kada se sve to spoji, a nema priliva dovoljnog broja novih radnika, onda je manjak očigledan, posebno pred praznike.
Reč je, dakle, neretko o penzionerima ili radnicima koji su pred penzijom, što još jednom potvrđuje priču da su profesionalni vozači u Srbiji mahom stariji građani, te da su mladi, iskusni vozači koji bi vozili taksi, gradski autobus ili kamione - deficitarni.
Ili ne žele da rade zbog uslova, slabih primanja u odnosu na vrstu posla, ili su otišli u inostranstvo.
Ipak, ovaj problem imaju i razvijenije države. Podsećanja radi, u SAD vlada manjak vozača pa su platforme za prevoz putnika, kao što su „Uber“ i „Lift“ odlučile da povećaju plate svojim radnicima.
Velika Britanija, takođe, ima alarmantni problem s pronalaženjem kvalifikovane radne snage za prevoz ljudi ili robe. Još jedan od razloga zašto nema vozača, su i „klimavi ugovori“ koji im se često nude.
Za volanom autobusa, kamiona i dostavnih vozila u Srbiji, sve češće se mogu videti stariji ljudi ili baš mladi, takoreći oni koji su tek izašli iz srednje škole.
Svi vozači, od 18 do 68 godina, u septembru su bili pozvani da se prijave na konkurs jedne kompanije, a u oglasu je doslovno pisalo: „Muško, žensko, penzioner, ako imaš volje za rad pozovi nas!“
Uprkos višim cenama taksi usluga, građani ne odustaju od tog tipa prevoza, ali sada nije problem naći mušterije - već radnike. Mladi se libe da rade mnoge poslove, a ovaj može biti jedan od njih: zbog smena, noćnog rada, dugih vožnji, izvesnog rizika itd.
Osim toga, ako se ovih dana duže čekana vožnju, to nije samo usled manjka taksista, već i zbog „biranja“ ruta, odnosno davanja prioriteta dužim rutama, koje su isplativije.
Svakako, taksistima više ide u prilog da klijente voze sa, recimo, jednog dela Novog Beograda do centra grada - nego do drugog, neznatno udaljenog dela Novog Beograda.