https://lat.sputnikportal.rs/20211225/polovni-automobili-u-srbiji-sve-skuplji-prodaja-ne-posustaje-1132777264.html
Polovni automobili u Srbiji sve skuplji, prodaja ne posustaje
Polovni automobili u Srbiji sve skuplji, prodaja ne posustaje
Sputnik Srbija
Analiza prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu „Polovni automobili“ pokazala je da je cena polovnjaka veća za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a za... 25.12.2021, Sputnik Srbija
2021-12-25T20:45+0100
2021-12-25T20:45+0100
2021-12-25T20:45+0100
ekonomija
ekonomija
srbija
automobili
srbija – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112151/47/1121514721_0:80:1920:1160_1920x0_80_0_0_f5f022b08a2823d3dccb8c20c98b2815.jpg
Manja ponuda polovnih automobila u Evropskoj uniji odakle se naši trgovci snabdevaju, usko je povezana i sa dešavanjima na tržištu novih, piše „Politika“.Usled teže nabavke mikročipova za proizvodnju novih vozila, došlo je do njihove smanjene proizvodnje, a samim tim i manje ponude jer se kupci češće opredeljuju da odlože kupovinu novog i zadrže svoj automobil. U Nemačkoj naši dileri nabavljaju 60 odsto polovnjaka, slede Francuska, Italija…Kada je reč o interesovanju za kupovinu automobila, više od polovine anketiranih srpskih trgovaca (52 odsto) tvrdi da je ono smanjeno, dok više od 20 procenata njih smatra da kupci sada traže jeftinije automobile nego u periodu pre pandemije.Većina anketiranih kupaca navodi da nije odustalo od kupovine automobila (50,8 odsto), skoro 30 odsto njih kupovinu je odložilo, dok je nepunih 10 odsto potpuno odustalo. Kada se aktuelni podaci uporede sa anketom sprovedenom tokom vanrednog stanja, kada je 66 odsto kupaca navelo da odlaže kupovinu, to znači da se veliki deo njih vratio potrazi za automobilom.Očekuje se dalji rast cenaVećina prodavaca (73,8 odsto) očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina anketiranih kupaca.Rast cena je izraženiji kod novijih polovnih automobila. Tako, na primer, kada se uporedi prosečna cena polovnjaka starosti od jedne do tri godine oglašenih u periodu od januara do oktobra ove godine sa istim periodom prethodne i 2019. godine dolazi se do sledećih podataka. Prosečna cena novijih polovnih automobila (starih između jedne i tri godine) je za 21 procenat veća u tekućoj u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30 odsto veća u odnosu na period pre pandemije.I dalje se najveći broj kupaca polovnih automobila odlučuje za one sa dizel motorom. 68 odsto prodatih a takvih, 29 procenata na benzin i tri odsto na gas, koji je u međuvremenu najviše poskupeo.Značajan deo kupoprodaje polovnjaka odvija se preko ličnih oglasa i bez posrednika. Tu ne važe baš ista pravila kao kad su dileri u pitanju. Svaka transakcija je priča za sebe a mnogo faktora utiče na cenu… koliko je prodavcu fizičkom licu, hitna i potrebna prodaja, koliko potencijalnih kupaca dolazi, razgleda, koje mane prodavac ne uspe da sakrije vešto kao profesionalni prodavci, koliko je ko vešt u cenjkanju.Podaci iz banaka takođe pokazuju da se za kupovinu polovnjaka vratio interes klijenata za takve auto-kredite, na nivo pre pandemije. I broj novoregistrovanih vozila, koji uključuje i nova i polovna, prema podacima MUP-a, biće na kraju ove godine sličan nivou u 2019. a za petinu veći nego 2020. godine.Zbog komplikovane procedure oko zamena registarskih tablica i nalepnica, plaćanja poreza i birokratskih prepreka, najveći broj polovnjaka koje menjaju vlasnika obavlja se u okviru istog registarskog područja, što utiče na ukupan broj kupoprodaja. Poznato je da su zato cene vozila niže u manjim sredinama od onih u većim gradovima.Najtraženiji „golf“Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Folksvagen, pa redom slede: Opel, Pežo, Audi i Reno.Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše se prodaju „golf“ „pasat“, „punto“, „polo“, „korsa“, „astra“, „audi A4“, „klio“, „sitroen C3“ i BMV serije 3.Kada je reč o količini novca koji se izdvaja za polovnjaka, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (24,4 odsto), zatim od 2.000 do 3.000 evra (15,6) i 5.000 do 7.000 (14,7).Najviše polovnjaka koje za razliku od dilera prodaju fizička lica direktno, otuđe oni iz najnižeg cenovnog ranga, do 2.000 evra. Takvih je oko 35 odsto, a kako cena raste tako opada tražnja, s tim da automobili stari do četiri godine, s cenom preko 7.000 evra takođe lako pronalaze kupca a jedno od objašnjenja je dug rok isporuke novih, pa nestrpljivi bi da sednu za volan bez čekanja. Takvih je oko 15 odsto u ukupnoj tražnji.
https://lat.sputnikportal.rs/20211211/polovni-automobili-prevara-1132373471.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211129/registracija-automobila-preko-2000-kubika-objavljeno-koliko-ce-biti-smanjen-porez-1132019453.html
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112151/47/1121514721_134:0:1787:1240_1920x0_80_0_0_ecbaef32ac2fcf1f3e9eb657f02a89d4.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija, automobili, srbija – ekonomija
ekonomija, srbija, automobili, srbija – ekonomija
Polovni automobili u Srbiji sve skuplji, prodaja ne posustaje
Analiza prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu „Polovni automobili“ pokazala je da je cena polovnjaka veća za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23 procenata u odnosu na period pre pandemije. Stav 4.456 kupaca i 302 trgovca automobilima, uz analizu prosečnih cena na sajtu, pokazala je upravo takvo kretanje cena.
Manja ponuda polovnih automobila u Evropskoj uniji odakle se naši trgovci snabdevaju, usko je povezana i sa dešavanjima na tržištu novih,
piše „Politika“.
Usled teže nabavke mikročipova za proizvodnju novih vozila, došlo je do njihove smanjene proizvodnje, a samim tim i manje ponude jer se kupci češće opredeljuju da odlože kupovinu novog i zadrže svoj automobil. U Nemačkoj naši dileri nabavljaju 60 odsto polovnjaka, slede Francuska, Italija…
Kada je reč o interesovanju za kupovinu automobila, više od polovine anketiranih srpskih trgovaca (52 odsto) tvrdi da je ono smanjeno, dok više od 20 procenata njih smatra da kupci sada traže jeftinije automobile nego u periodu pre pandemije.
Većina anketiranih kupaca navodi da nije odustalo od kupovine automobila (50,8 odsto), skoro 30 odsto njih kupovinu je odložilo, dok je nepunih 10 odsto potpuno odustalo. Kada se aktuelni podaci uporede sa anketom sprovedenom tokom vanrednog stanja, kada je 66 odsto kupaca navelo da odlaže kupovinu, to znači da se veliki deo njih vratio potrazi za automobilom.
Očekuje se dalji rast cena
Većina prodavaca (73,8 odsto) očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina anketiranih kupaca.
Rast cena je izraženiji kod novijih polovnih automobila. Tako, na primer, kada se uporedi prosečna cena polovnjaka starosti od jedne do tri godine oglašenih u periodu od januara do oktobra ove godine sa istim periodom prethodne i 2019. godine dolazi se do sledećih podataka. Prosečna cena novijih polovnih automobila (starih između jedne i tri godine) je za 21 procenat veća u tekućoj u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30 odsto veća u odnosu na period pre pandemije.
I dalje se najveći broj kupaca polovnih automobila odlučuje za one sa dizel motorom. 68 odsto prodatih a takvih, 29 procenata na benzin i tri odsto na gas, koji je u međuvremenu najviše poskupeo.
Značajan deo kupoprodaje polovnjaka odvija se preko ličnih oglasa i bez posrednika. Tu ne važe baš ista pravila kao kad su dileri u pitanju. Svaka transakcija je priča za sebe a mnogo faktora utiče na cenu… koliko je prodavcu fizičkom licu, hitna i potrebna prodaja, koliko potencijalnih kupaca dolazi, razgleda, koje mane prodavac ne uspe da sakrije vešto kao profesionalni prodavci, koliko je ko vešt u cenjkanju.
Podaci iz banaka takođe pokazuju da se za kupovinu polovnjaka vratio interes klijenata za takve auto-kredite, na nivo pre pandemije. I broj novoregistrovanih vozila, koji uključuje i nova i polovna, prema podacima MUP-a, biće na kraju ove godine sličan nivou u 2019. a za petinu veći nego 2020. godine.
Zbog komplikovane procedure oko zamena registarskih tablica i nalepnica, plaćanja poreza i birokratskih prepreka, najveći broj polovnjaka koje menjaju vlasnika obavlja se u okviru istog registarskog područja, što utiče na ukupan broj kupoprodaja. Poznato je da su zato cene vozila niže u manjim sredinama od onih u većim gradovima.
Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Folksvagen, pa redom slede: Opel, Pežo, Audi i Reno.
Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše se prodaju „golf“ „pasat“, „punto“, „polo“, „korsa“, „astra“, „audi A4“, „klio“, „sitroen C3“ i BMV serije 3.
Kada je reč o količini novca koji se izdvaja za polovnjaka, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (24,4 odsto), zatim od 2.000 do 3.000 evra (15,6) i 5.000 do 7.000 (14,7).
Najviše polovnjaka koje za razliku od dilera prodaju fizička lica direktno, otuđe oni iz najnižeg cenovnog ranga, do 2.000 evra. Takvih je oko 35 odsto, a kako cena raste tako opada tražnja, s tim da automobili stari do četiri godine, s cenom preko 7.000 evra takođe lako pronalaze kupca a jedno od objašnjenja je dug rok isporuke novih, pa nestrpljivi bi da sednu za volan bez čekanja. Takvih je oko 15 odsto u ukupnoj tražnji.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji