Iznenađenje za arheologe: Otkriveni skoro netaknuti skeleti pet mamuta iz ledenog doba

CC0 / Pixabay / Skelet mamuta
Skelet mamuta - Sputnik Srbija, 1920, 20.12.2021
Izuzetno dobro očuvani skeleti pet mamuta iz vremena ledenog doba otkriveni su u blizini engleskog grada Svindona, na iznenađenje arheologa i paleontologa.
Pronađeni su ostaci dvoje odraslih, dvoje mlađih potomaka i bebe koji su lutali pre 200.000 godina.
Arheolozi su pronašli i oruđe koje su koristili neandertalci, a koji su najverovatnije lovili ove životinje teške 10 tona.
Iskopan je samo deo ogromnog lokaliteta, pa se očekuje da će biti još otkrića jer, sudeći po kvalitetu onoga što je do sada pronađeno, nalazište predstavlja „rudnik zlata“, piše „Gardijan“.
Na lokalitetu su pronađeni očuvani fosili biljaka, uključujući i izumrle sorte, pa čak i seme i polen.
Očekuje se da će sve ovo ukazati na nove tragove o tome kako su neandertalci preživljavali u teškim uslovima na teritoriji današnje Velike Britanije za vreme ledenog doba, perioda praistorije o kojem se malo zna.
Evolucioni biolog Ben Garod rekao je da je ovo jedno od najvažnijih otkrića u britanskoj paleontologiji, navodeći da se izuzetno retko pronalaze celi skeleti mamuta.
On je dodao da bi otkriće moglo da pomogne i u razumevanju kako su klimatske promene uticale na okruženje, ekosisteme i biljne i životinjske vrste.
Iskopavanje - Sputnik Srbija, 1920, 25.09.2021