- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Kako je srpska pašteta osvojila jug Afrike

CC0 / Pixabay / Pašteta
Pašteta - Sputnik Srbija, 1920, 07.12.2021
Pratite nas
Pašteta je na našem podneblju jedan od omiljenih namaza za doručak, a od nedavno i stanovnici Angole imaju priliku da uživaju u ovom ukusnom proizvodu u kombinaciji sa lokalnim začinom piri piri, miksom različitih ljutih začinskih biljaka vrlo intenzivnog ukusa.
„Nelt Grupa“ je posle više od decenije iskustva u poslovanju na teritoriji Afrike donela odluku da se oproba u lansiranju brenda paštetnog namaza „Piteca“ sa ciljem da se lokalnom stanovništvu predstavi novi proizvod, ali i utiče na njihove prehrambene navike.

Zašto baš Angola

Izbor je pao na Angolu, tržište gde je kompanija najduže prisutna, i koje nosi ogroman demografski potencijal. Kako kaže Marko Milanković, menadžer korporativnih komunikacija u kompaniji „Nelt“, ovoj izazovnoj avanturi su pristupili vrlo temeljno potkovani poznavanjem tržišta.
„Mi smo više od 10 godina u Africi. Konkretno u Angoli smo najduže od svih tržišta. Već smo imali predznanje o ukusima potrošača, proteklih godina smo pokušali neke od „Neoplantinih“ proizvoda da plasiramo dole, neke sa manje, neke sa malo više uspeha. Međutim, kada smo rešili da se fokusiramo značajnije na plasman naših brendova i naših proizvoda, angažovali smo marketinšku agenciju sa kojom smo seli i porazgovarali o tome šta bi trebalo da bude rezultat tog našeg rada“, rekao je Milanković za eKapiju.
Nakon inicijalnih radnji krenulo se sa upoznavanjem tržišta. Sprovedene su temeljne analize i istraživanja koji su pokazali da lokalno stanovništvo više voli da konzumira specifične ukuse karakteristične za njihovo područje.
„Odradili smo jedan „desk research“, a zatim odradili jedan ekstenzivan rad sa fokus grupama gde smo testirali zapravo ukuse. Jer to je ono što je najveća kulturološko-socijalna razlika između našeg podneblja, evropskog podneblja i Afrike. Tu se pokazalo da postoje specifični ukusi i jedan od njih je lokalni začin piri piri od kojeg smo mi napravili jedan od tri ukusa paštete koju smo zatim dole plasirali; pileća, riblja i piri piri, koji je značajno odskočio od ostalih proizvoda“, objašnjava Milanković.
Potom je usledila marketinška kampanja. Akcenat je stavljen na lokalno stanovništvo što i sam naziv brenda govori, „piteca“ na lokalnom jeziku zapravo znači „slatki zalogajčić“.
„Kroz tu vrstu komunikacije hteli smo da pošaljemo jednu snažnu poruku da je to nešto što treba stalno da se koristi i da ljudi zapravo mogu da uživaju u tome s obzirom da nemaju iskustva u konzumaciji pašteta“, napominje Milanković.

Problemi u distribuciji

Kada su definisani brend i komunikacijska poruka pristupilo se razradi strategije prodaje. S obzirom na to da Angola ima slabo razvijenu infrastrukturu, ovo je bio još jedan izazov koji je stajao na putu dostupnosti proizvoda do velikog broja potrošača.
„Najviše smo radili na „point of sale“. Ono što se najviše koristi je promocija na mestima prodaje, obeležavanje kategorije, ceo „point of sale“materijal. Tamo je drugačija struktura koja ne može da se poredi sa evropskim viđenjima marketinga. S obzirom na infrastrukturu i sve ostalo, naš fokus je isključivo na mesta prodaje i na promociji, i na to da što više ljudi na licu mesta proba kako bi se uverili koji je proizvod u pitanju“, pojašnjava Milanković.
Posle inicijalnog uspeha na tržištu Angole, ambicije u plasiranju paštete i drugih proizvoda na tržište Afrike se ne zaustavljaju, ali je mana što postoje velika ograničenja u distribuciji proizvoda.
„Mi radimo i Zambiju i Mozambik, i našim proizvodima snabdevamo Zimbabve i Malavi, to je uvek otvorena tema. Međutim, izazovi s kojima se susrećemo u lancima snabdevanja ograničavaju vrstu i broj proizvoda koji mi možemo da distribuiramo, s obzirom na veoma dugačak rok plasmana robe. To su meseci u pitanju, tako da su to ograničavajući faktori o kojima moramo da vodimo računa. Specifikum Afrike je distribucija koja je na nekom nivou kao devedesetih u Srbiji - kombiji, ogromne razdaljine. Mi, recimo, u Mozambiku imamo centar u Maputu, a sledeći centar je 1.300 kilometara odatle. To je razdaljina između Beograda i Njukasla. Afrika je ogromna, mnogo stanovništva, ogroman potencijal, međutim nedostatak infrastrukture je veliki problem“, zaključuje Milanković.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala