https://lat.sputnikportal.rs/20211204/pisanje-rukom-ili-tastatura--sta-cini-mozak-mocnijim-1132036532.html
Pisanje rukom ili tastatura – šta čini mozak moćnijim
Pisanje rukom ili tastatura – šta čini mozak moćnijim
Sputnik Srbija
Prema novim naučnim istraživanjima, kojim je ispitivana moždana aktivnost kod dvanaest tinejdžera i dvanaestoro dece, veština pisanja je veoma bitna za dečiji... 04.12.2021, Sputnik Srbija
2021-12-04T13:48+0100
2021-12-04T13:48+0100
2021-12-04T13:48+0100
nauka i tehnologija
rukopis
stil života
nauka i tehnologija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/03/1124768761_0:38:1920:1118_1920x0_80_0_0_81921be4da141d6e1529c2402c62f617.jpg
Neurolozi tvrde da pisanje rukom aktivira područja u mozgu koji nam pomažu da učimo brže i bolje i da deca brže uče da čitaju kada nauče da pišu rukom, ali i bolje generišu ideje i zadržavaju informacije.Istraživanje je sproveo tim sa Norveškog univerziteta za nauku i tehnologiju, koji sada predlaže da nacionalne smernice moraju da obezbede deci da pohađaju neke časove rukopisa.Profesorka Odri van der Mer i njen tim godinama su istraživali prednosti rukopisa. 2017. godine ispitala je moždanu aktivnost 20 učenika, a nedavna studija ispitivala je moždanu aktivnost kod dvanaest tinejdžera i dvanaestoro dece.EEG je korišćen za praćenje i beleženje aktivnosti moždanih talasa pomoću kapuljače opremljene sa više od 250 elektroda pričvršćenih za spoljnu oblogu.Elektrode su dizajnirane da beleže električne impulse koje stvara mozak. Svako ispitivanje trajalo je 45 minuta po osobi, a istraživači su dobijali 500 podataka u sekundi.Rezultati su pokazali da je mozak i kod tinejdžera i kod dece mnogo aktivniji kada piše rukom nego kada kuca na tastaturi.Korišćenje olovke i papira daje mozgu više mesta kako biste sačuvali svoja sećanja – rekla je Van der Mer. Pisanje rukom stvara mnogo više aktivnosti u senzomotornim delovima mozga.Ova čulna iskustva stvaraju kontakt između različitih delova mozga i „otvaraju“ mozak za učenje. Pamtimo i učimo bolje.Računari i pametni telefoni postali su glavni kod svih generacija, ali mlađa grupa je ceo život provela sa digitalnim uređajima.Prema Američkoj akademiji za psihijatriju dece i adolescencije, deca uzrasta od osam do 12 godina u Americi provode četiri do šest sati na uređajima, dok tinejdžeri provode i do devet sati, prenosi DDL.Većina državnih škola sprovodi učenje na mreži, deca možda provode čak i više vremena od proseka.
https://lat.sputnikportal.rs/20210922/sta-rukopis-govori-o-ljudima-tumacenje-osobina-na-osnovu-velicine-pozicije-i-iskosenosti-slova-1129939791.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/03/1124768761_93:0:1801:1281_1920x0_80_0_0_3526fc3bbb367a30c33efd7f39abd54c.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
rukopis, stil života, nauka i tehnologija
rukopis, stil života, nauka i tehnologija
Pisanje rukom ili tastatura – šta čini mozak moćnijim
Prema novim naučnim istraživanjima, kojim je ispitivana moždana aktivnost kod dvanaest tinejdžera i dvanaestoro dece, veština pisanja je veoma bitna za dečiji razvoj, tvrde stručnjaci.
Neurolozi tvrde da pisanje rukom aktivira područja u mozgu koji nam pomažu da učimo brže i bolje i da deca brže uče da čitaju kada nauče da pišu rukom, ali i bolje generišu ideje i zadržavaju informacije.
Istraživanje je sproveo tim sa Norveškog univerziteta za nauku i tehnologiju, koji sada predlaže da nacionalne smernice moraju da obezbede deci da pohađaju neke časove rukopisa.
Profesorka Odri van der Mer i njen tim godinama su istraživali prednosti rukopisa. 2017. godine ispitala je moždanu aktivnost 20 učenika, a nedavna studija ispitivala je moždanu aktivnost kod dvanaest tinejdžera i dvanaestoro dece.
EEG je korišćen za praćenje i beleženje aktivnosti moždanih talasa pomoću kapuljače opremljene sa više od 250 elektroda pričvršćenih za spoljnu oblogu.
Elektrode su dizajnirane da beleže električne impulse koje stvara mozak. Svako ispitivanje trajalo je 45 minuta po osobi, a istraživači su dobijali 500 podataka u sekundi.
Rezultati su pokazali da je mozak i kod tinejdžera i kod dece mnogo aktivniji kada piše rukom nego kada kuca na tastaturi.
Korišćenje olovke i papira daje mozgu više mesta kako biste sačuvali svoja sećanja – rekla je Van der Mer. Pisanje rukom stvara mnogo više aktivnosti u senzomotornim delovima mozga.
„Mnoga čula se aktiviraju pritiskom olovke na papir, videvši slova koja pišete i slušajući zvukove koje proizvodite tokom pisanja“, dodala je.
Ova čulna iskustva stvaraju kontakt između različitih delova mozga i „otvaraju“ mozak za učenje. Pamtimo i učimo bolje.
Računari i pametni telefoni postali su glavni kod svih generacija, ali mlađa grupa je ceo život provela sa digitalnim uređajima.
Prema Američkoj akademiji za psihijatriju dece i adolescencije, deca uzrasta od osam do 12 godina u Americi provode četiri do šest sati na uređajima, dok tinejdžeri provode i do devet sati,
prenosi DDL.
Većina državnih škola sprovodi učenje na mreži, deca možda provode čak i više vremena od proseka.