00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

„Hrvatski Stiv Džobs“ kreće s čipovima: Želi i na berzu

© Sputnik / Alexei Kudenko / Uđi u bazu fotografijaMikročip
Mikročip - Sputnik Srbija, 1920, 04.12.2021
Pratite nas
Hrvatska kompanija „Solinski Inklud“ preduzetnika Ivana Mrvoša, poznata po „pametnim“ klupama, pokrenula je kampanju prikupljanja kapitala u iznosu između 400.000 i milion evra sa velikom ambicijom – da premoste nestašicu čipova.
„U zadnje dve godine radili smo na razvoju novih rešenja da bi kompanija mogla da se odmakne isključivo iz priče s klupama u smeru novih proizvoda za gradove koji rešavaju konkretne probleme, od otpada do merenja kvaliteta vazduha“, kaže osnivač te kompanije, 26-godišnji Ivan Mrvoš, prenosi hrvatski „Poslovni dnevnik“.
Mrvoš prikuplja kapital preko kompanije „Funderbim“, iz koje ga nazivaju „novim Stivom Džobsom“.
„S ovom rundom finansiranja ciljamo da prođemo globalne izazove koje svi imaju, između ostalih i čipova. Osigurali bismo da unutar vlastite proizvodnje možemo da radimo cele pločice čime bismo iz više izvora mogli da kupujemo čipove što bi nam bitno ubrzalo proizvodni proces“, kaže Mrvoš.
Njegova kompanija trenutno ima „punu knjigu narudžbi do marta“ koja uključuje više od stotinu proizvoda, pametnih klupa te merača kvaliteta vazduha.
„Radi se o oko 300.000 evra prodatog, a neisporučenog. Do tada bi i situacija trebalo da se stabilizuje da stvorimo zalihu proizvoda pa kada kupci naruče da možemo da isporučimo u par dana“, objašnjava on.
Najnovija kampanja treća im je po redu putem „Funderbima“ pošto su 2017. postali prva hrvatska firma na toj platformi.
U godini pre pandemije postavili su rekord za najveću hrvatsku kampanju na toj platformi do danas, s prikupljenih 1,5 miliona evra, podseća „Poslovni dnevnik“.
Aktuelna runda uvertira je u veliku kampanju od 5,5 miliona evra koju planiraju krajem 2022. o čemu su već u kontaktu s fondovima rizičnog kapitala.
Uslov za to je skaliranje proizvodnje i prihoda na željenih 200.000 evra mesečno (sa sadašnjih oko 110.000) što otvara vrata za razgovore s većim fondovima, a potencijalno u budućnosti korak je u smeru da odškrinu vrata u SAD.
„Otkad je krenuo „Funderbim“, Ivan Mrvoš bio je prva osoba koju smo Ivana Gažić i ja identifikovale kao dobru mladu osobu za „Funderbim“. Ovo nam je treća kampanja u četiri godine, a valuacija firme je danas 17 miliona evra”, govori vodeća investitorka Ivana Šoljan.
Vodeći investitor, inače, nije ujedno i onaj koji ulaže pojedinačno najveći iznos, već osoba koja prema drugim ulagačima daje jemstvo da se firma koja prikuplja kapital drži planova. Upravo Šoljanova navodi da je Mrvoš „novi Stiv Džobs“.
Mrvoš dodaje kako ne isključuje da će jednog dana izaći na berzu.
Roboti u fabrici automobila - Sputnik Srbija, 1920, 21.11.2021
EKONOMIJA
Nestašica čipova za automobile sve do 2023.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala