Ratna sekira na vrhu repa: Otkriveni ostaci nove vrste dinosaurusa /video/

CC0 / piksabej / Da li je naglo zagrevanje bio razlog nestanka dinosaurusa?
Da li je naglo zagrevanje bio razlog nestanka dinosaurusa? - Sputnik Srbija, 1920, 03.12.2021
Nova vrsta dinosaurusa s pljosnatim, "naoružanim" repom koji liči na ratnu sekiru, pronađena je u Čileu. Struktura repa tog dinosaurusa razlikuje se od strukture repa bilo kog drugog stvorenja koje je živelo u istom periodu.
Naučnici koji su studiju o novootkrivenoj vrsti dinosaurusa objavili u naučnom časopisu "Nejčr", tvrde da će ona baciti novo svetlo na poreklo i evoluciju dinosaurusa.
Dinosaurus je nazvan Stegouros elengassen, a njegovi ostaci ukazuju na to da mu je dužina bila dva metra i da je vrlo sličan ankilosaurusu, koji je na vrhu repa imao mlat, tvrde čileanski naučnici.
Istraživači su utvrdili da ostaci navedenog dinosaurusa datiraju iz razdoblja kasne krede, odnosno da su stari između 71,7 do 74,9 miliona godina. Pronađeni su u Patagoniji, najjužnijem delu Čilea.
Novootkrivena vrsta dinosaurusa imala je upečatljive delove lobanje, slične onima viđenim kod drugih ankilosaurusa. Ostatak njegovog kostura, međutim, uveliko je primitivan, a neke od njegovih osobina više nalikuju stegosaurusima, tvrde čileanski naučnici.
U studiji je posebno naglašeno veliko oružje na kraju repa tog dinosaurusa, koje se sastojalo od sedam parova pljosnatih koštanih naslaga stopljenih zajedno u strukturu koja nalikuje lišću na kraju repa.
Ta struktura koja podseća na ratnu sekiru je i ono što ga razlikuje od ostalih dinosaurusa, dodaju istraživači.
Naučnici su nakon rekonstrukcije porodičnog stabla stegosaura i poređenja sa sličnim vrstama dinosaurua, otkrili da je reč o tranzicijskom ankilosaurusu, srodnom kunbarasaurusu iz Australije i anktarctopelti s Antarktika, preneo je "Independent".
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja