00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
Beba i Lola „Beogradski igrački centar“: Energija među ljudima je najveći pokretač
16:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Pjaf“
16:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Kako izgleda poluvekovno druženje sa gitarom
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Subvencije od 20.000 evra za krov nad glavom porodicama sa decom
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

„Objekat 167T“: Kako je izgledao prvi tenk sa gasnom turbinom /foto/

© Sputnik / Igorь Onučin / Uđi u bazu fotografijaRuski tenk
Ruski tenk - Sputnik Srbija, 1920, 28.11.2021
Pratite nas
Tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka vodeće svetske sile su aktivno radile na pravljenju gasne turbine za oklopna vozila. Time se bavio i i konstruktorski biro ruskog preduzeća „Uralvagonzavod“ u Nižnjem Tagilu.
U toj fabrici se 1964. godine pojavio modifikovan „Objekat 167“, koji je napravljen tri godine ranije. U varijanti sa slovom „T“, umesto dizel motora V-26 od 700 konjskih snaga postavljen je GTD-ZT Omskog biroa za izradu motora OKB-29 iste snage. Ovaj motor je bio pogonski agregat za helikoptere.
Njegova masa je bila samo 350 kilograma, dužina 1.700 milimetara, širina 640 milimetara i visina 770 milimetara. Temperatura izduvnih gasova je bila 857 stepeni. Garantni rok je 100 sati rada.
S obzirom da je težina tenka bila 36.700 kilograma, specifična snaga motora je bila 19,07 konjskih snaga po toni. Maksimalna brzina mu je bila 64 kilometara na sat. Motor je imao „dobar apetit“, mogao je da pređe do 211 kilometara sa jednim rezervoarom, dok je običan „Objekat 167“ mogao da pređe 450-500 kilometara.
Tenk je bio naoružan, već oprobanom municijom na T-62, topom kalibra 115 milimetara U5-TS „Molot“ (Čekić) sa municijom od 40 hitaca. Pored njega je bio i mitraljez SGMT kalibra 7,62 milimetara sa 2.500 patrona. Nišan je bio teleskopski TŠ-2 ili noćni TPN-1, a stabilizator naoružanja „Meteor“.
Trup tenka je imao oklop od 100 milimetara, kule su bile od 190 milimetara, a posadu su činila četvorica vojnika.
„Objekat 167T“ je prvi na svetu tenk koji je imao gasnu turbinu. Njegovo testiranje je obavljeno oko 1965. godine, ali nije doneta odluka o serijskoj proizvodnji.
Trenutno se primerak unikatnog tenka nalazi u Muzeju oklopnih vozila „Uralvagonzavoda“.
Tenk T-72 MS - Sputnik Srbija, 1920, 21.11.2021
RUSIJA
Ruski minopolagač „Krpelj“ može da zaustavi neprijateljsku jedinicu u jednom dahu
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala