https://lat.sputnikportal.rs/20211128/objekat-167t-kako-je-izgledao-prvi-tenk-sa-gasnom-turbinom-foto-1131851389.html
„Objekat 167T“: Kako je izgledao prvi tenk sa gasnom turbinom /foto/
„Objekat 167T“: Kako je izgledao prvi tenk sa gasnom turbinom /foto/
Sputnik Srbija
Tokom 1950-1960-ih godina u vodećim vojnim zemljama su se aktivno bavili proizvodnjom motora na gasne turbine za oklopna vozila. U tom pravcu su radili i u Nižnjem Tagilu u konstruktorskom birou poznatog „Uralvagonzavoda“.
2021-11-28T14:20+0100
2021-11-28T14:20+0100
2021-11-28T14:20+0100
rusija
rusija
tenk
sovjetski savez
rusija – vojska i naoružanje
vojska i naoružanje
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111048/99/1110489990_0:161:3067:1886_1920x0_80_0_0_cb2c04c61d65e14470fa3870efafaa58.jpg
U toj fabrici se 1964. godine pojavio modifikovan „Objekat 167“, koji je napravljen tri godine ranije. U varijanti sa slovom „T“, umesto dizel motora V-26 od 700 konjskih snaga postavljen je GTD-ZT Omskog biroa za izradu motora OKB-29 iste snage. Ovaj motor je bio pogonski agregat za helikoptere.Njegova masa je bila samo 350 kilograma, dužina 1.700 milimetara, širina 640 milimetara i visina 770 milimetara. Temperatura izduvnih gasova je bila 857 stepeni. Garantni rok je 100 sati rada.S obzirom da je težina tenka bila 36.700 kilograma, specifična snaga motora je bila 19,07 konjskih snaga po toni. Maksimalna brzina mu je bila 64 kilometara na sat. Motor je imao „dobar apetit“, mogao je da pređe do 211 kilometara sa jednim rezervoarom, dok je običan „Objekat 167“ mogao da pređe 450-500 kilometara.Tenk je bio naoružan, već oprobanom municijom na T-62, topom kalibra 115 milimetara U5-TS „Molot“ (Čekić) sa municijom od 40 hitaca. Pored njega je bio i mitraljez SGMT kalibra 7,62 milimetara sa 2.500 patrona. Nišan je bio teleskopski TŠ-2 ili noćni TPN-1, a stabilizator naoružanja „Meteor“.Trup tenka je imao oklop od 100 milimetara, kule su bile od 190 milimetara, a posadu su činila četvorica vojnika.„Objekat 167T“ je prvi na svetu tenk koji je imao gasnu turbinu. Njegovo testiranje je obavljeno oko 1965. godine, ali nije doneta odluka o serijskoj proizvodnji.Trenutno se primerak unikatnog tenka nalazi u Muzeju oklopnih vozila „Uralvagonzavoda“.
https://lat.sputnikportal.rs/20211121/ruski-minopolagac-krpelj-moze-da-zaustavi-neprijateljsku-jedinicu-u-jednom-dahu-1131651721.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111048/99/1110489990_169:0:2898:2047_1920x0_80_0_0_64061f8bcb60f816cebe721107c1cb59.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
rusija, naoružanje, tenk, sovjetski savez, rusija, naoružanje, tenk, sovjetski savez
rusija, naoružanje, tenk, sovjetski savez, rusija, naoružanje, tenk, sovjetski savez
„Objekat 167T“: Kako je izgledao prvi tenk sa gasnom turbinom /foto/
Tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka vodeće svetske sile su aktivno radile na pravljenju gasne turbine za oklopna vozila. Time se bavio i i konstruktorski biro ruskog preduzeća „Uralvagonzavod“ u Nižnjem Tagilu.
U toj fabrici se 1964. godine pojavio modifikovan „Objekat 167“, koji je napravljen tri godine ranije. U varijanti sa slovom „T“, umesto dizel motora V-26 od 700 konjskih snaga postavljen je GTD-ZT Omskog biroa za izradu motora OKB-29 iste snage. Ovaj motor je bio pogonski agregat za helikoptere.
Njegova masa je bila samo 350 kilograma, dužina 1.700 milimetara, širina 640 milimetara i visina 770 milimetara. Temperatura izduvnih gasova je bila 857 stepeni. Garantni rok je 100 sati rada.
S obzirom da je težina tenka bila 36.700 kilograma, specifična snaga motora je bila 19,07 konjskih snaga po toni. Maksimalna brzina mu je bila 64 kilometara na sat. Motor je imao „dobar apetit“, mogao je da pređe do 211 kilometara sa jednim rezervoarom, dok je običan „Objekat 167“ mogao da pređe 450-500 kilometara.
Tenk je bio naoružan, već oprobanom municijom na T-62, topom kalibra 115 milimetara U5-TS „Molot“ (Čekić) sa municijom od 40 hitaca. Pored njega je bio i mitraljez SGMT kalibra 7,62 milimetara sa 2.500 patrona. Nišan je bio teleskopski TŠ-2 ili noćni TPN-1, a stabilizator naoružanja „Meteor“.
Trup tenka je imao oklop od 100 milimetara, kule su bile od 190 milimetara, a posadu su činila četvorica vojnika.
„Objekat 167T“ je prvi na svetu tenk koji je imao gasnu turbinu. Njegovo testiranje je obavljeno oko 1965. godine, ali nije doneta odluka o serijskoj proizvodnji.
Trenutno se primerak unikatnog tenka nalazi u Muzeju oklopnih vozila „Uralvagonzavoda“.