00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
VESTI
06:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
VESTI (repriza)
21:30
30 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
Jelena Popović: Od razbojnika do svetitelja – samo je jedan put
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
Film „Odiseja“
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Uputstvo je na snazi, čime trgovci rizikuju da se nađu na „crnoj“ listi
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
NAUKA I TEHNOLOGIJA

Poguban uticaj šećera na mozak: Istraživanje pokazalo da ostari čak 11 godina

CC0 / Piksabej / Ljudski mozak
Ljudski mozak - Sputnik Srbija, 1920, 27.11.2021
Pratite nas
Šećer može da ima poguban uticaj na moždane funkcije, a pića koja ga sadrže u velikoj meri uništavaju mozak, vremenom dovodeći do smanjenja prefrontalnog korteksa, piše britanski list „Dejli ekspres“, pozivajući se na naučnike iz Medicinske škole pri Bostonskom univerzitetu.
Oni su sproveli istraživanje tokom kojeg su posmatrali grupu od 4.200 ljudi. Dobrovoljci su periodično prolazili testove za utvrđivanje nivoa kognitivnih funkcija i pamćenja. Ti ljudi su ispričali koliko zaslađenih napitaka piju, a eksperti su proverili vezu između količine unetog šećera i stanja organizma.
Ispostavilo se da ukoliko osoba dnevno pije jednu do dve čaše zaslađenih pića, njen mozak ostari 5,8 godina, a ukoliko pije više od dve čaše dnevno – 11 godina.
„Naučnici su primetili vidna pogoršanja funkcije pamćenja i smanjenje obima mozga kod učesnika istraživanja koji su redovno unosili pića sa dodatkom šećera, za razliku od ljudi koji nisu pili takve napitke“, piše „Dejli ekspres“.
S tim u vezi, profesorka Medicinske škole pri Bostonskom univerzitetu Sudha Seshadri navela je da rezultati ispitivanja nisu konačni, ali da su ubedljivi i da stoga omogućavaju da se izvuku osnovani zaključci.
„Postaje jasno da kod unosa slatkih pića nema mnogo pozitivnih aspekata, a da zamena šećera veštačkim zaslađivačima, očigledno, ne pomaže“, zaključila je naučnica.
Šećer - Sputnik Srbija, 1920, 29.09.2021
DRUŠTVO
Sedam navika u ishrani koje štete mozgu
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala