- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Počela gradnja brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije

© Tanjug / NENAD MIHAJLOVICPočetak gradnje brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije
Početak gradnje brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije - Sputnik Srbija, 1920, 22.11.2021
Pratite nas
Počeli su radovi na deonici Novi Sad–Kelebija u okviru projekta brze pruge Beograd–Budimpešta. Predsednik Aleksandar Vučić poručio je će brza pruga kroz Srbiju biti gotova za tri godine.
Simboličnim pritiskom na dugme počeli su radovi na izgradnji nove deonice brze pruge Beograd–Budimpešta.
Obnova železničke pruge Beograd–Budimpešta doprineće jačanju vrednosti i značaju Mađarske i Srbije, stvoriće nova radna mesta i približiće još više dva glavna grada i dve zemlje, izjavio je u Novom Sadu ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske Peter Sijarto.
"Mi, Mađari i Srbi odlučujemo na osnovu naših nacionalnih interesa i odlučili smo da i mi želimo da imamo korist od novog svetskog poretka koji se rađa na istoku. Obe zemlje imaju sa Kinom saradnju na pragmatičnim osnovama i na bazi međusobnog interesa i obe mnogo profitiraju od toga, isto kao što će obe zemlje da profitiraju od izgradnje brze pruge Budimpešta–Beograd", rekao je Sijarto.
Naglasio je da će Mađarska uskoro početi izgradnju svoje deonice pruge i najavio da bi radovi trebalo da budu završeni do 2025. godine, prenosi RTS.
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice i granice sa Mađarskom kod Kelebije, koja je danas počela da se gradi, biti završena pre kraja 2024. godine i poručio da će Srbija nastaviti da se razvija i menja na bolje.
Vučić je rekao da ćemo se već za dva meseca voziti prvom deonicom brze prugom kroz Srbiju, od Beograda do Novog Sada samo pola sata.
"Ako ne razmišljate o budućnosti ne možete da je imate, rekao je Džon Gosvordi", rekao je Vučić.
Istakao je da je naša zemlja zagledana napred i da spremno dočekuje budućnost, kao i da znamo šta sve moramo da uradimo da bismo se potpuno spremili za budućnost.
Predsednik je rekao je brza pruga veoma važna za budućnost i da će ona biti završena, od Beograda do mađarske granice, za tačno tri godine.
"Za tačno tri godine imaćemo izgrađenu brzu prugu do Mađarske, to je pre kraja 2024. godine, dok će Mađari svoju deonicu od Srbije do Budimpešte završiti u prvoj polovini 2025. godine. To je sutra, tu, za samo tri godine. Decenijama nismo znali šta su pristojan voz i pruga i retko su koristili železnicu", naglasio je Vučić.

"Gradnja brze pruge značiće i viši standard za građane"

Vučić kaže da će gradnja brze pruge značiti i viši standard za građane i veće plate i značiti bolju budućnost za našu decu.
Kako je rekao, brza pruga će mnogo toga promeniti u Vojvodini, gde su tokom devedesetih i dvehiljaditih godina zatvorene gotovo sve fabrike. Poručio je da sada treba sve to obnoviti i da sada građani mogu da vide u Novom Sadu i Vojvodini kako stalno niču velelepne fabrike.
"Danas smo požurili i jurimo da to vreme nadoknadimo i preteknemo one koji su pre bili uspešniji od nas. Hvala Sijartu na mudrom govoru. Tačno je da se snalazimo i imamo pragmatičan i racionalan pristup sa Kinom i Mađarskom, ali bih dodao da osim takvog pristupa osećamo iskreno prijateljstvo i bratstvo sa ovim narodima. Da nije bilo Orbana i Sijarta, mi ne bismo imali ovako dobre odnose, osećamo mnogo više od pragmatičnog pristupa od kojeg imamo samo interese", naglasio je Vučić.
Ne postoji evropski forum na kome Sijarto i Orban nisu najhrabriji u podršci Srbiji na evropskom putu u svim oblastima, dodao je Vučić.
© Tanjug / NENAD MIHAJLOVICPočetak gradnja brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije
Početak gradnja brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije - Sputnik Srbija, 1920, 22.11.2021
Početak gradnja brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije

Za samo dva sata i pet minuta od Novog Sada do Budimpešte

Dodao je da će zbog brze pruge građanima Srbije Budimpešta biti bliža od Beča i da će samo za dva sata i pet minuta moći da stignu od Novog Sada do Budimpešte.
Vučić je zahvalio građanima što veruju u bolju i uspešniju Srbiju i poručio da će Srbija nastaviti da se menja i da će svi biti ponosni na našu zemlju i verovati u budućnost svoje dece u Srbiji.
Kaže i da će u Novom Sadu biti izgrađena velika i moderna železnička stanica za brzu prugu, kao i da će ukupno na trasi od Novog Sada do mađarske granice biti izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.
Obeležavanju početka radova prisustvovali su i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji železničke veze između Srbije i Mađarske na teritoriji Srbije za deonicu Novi Sad–Subotica–državna granica kod Kelebije, vredan 943 miliona evra 2018. godine potpisali su Infrastruktura železnice Srbije i konzorcijum kineskih kompanija "Čajna rejlvej internešenel" - "Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani".
Ovaj projekat biće finansiran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.
Posao izgradnje pruge za velike brzine na ovoj deonici obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Projektom je planirana rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).
U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
Do marta naredne godine trebalo bi da bude puštena u saobraćaj deonica brze pruge ka Mađarskoj od Beograda do Novog Sada.
Na tom delu železnice u toku su radovi na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije, kao i na relaciji Stara Pazova–Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešnel.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala