https://lat.sputnikportal.rs/20211121/sinisa-mali-sve-spremno-da-sutra-pocnu-radovi-na-izgradnji-metroa-1131782120.html
Siniša Mali: Sve spremno da sutra počnu radovi na izgradnji metroa
Siniša Mali: Sve spremno da sutra počnu radovi na izgradnji metroa
Sputnik Srbija
Ministar finansija Srbije Siniša Mali saopštio je da je sve spremno da sutra, 22. novembra, zvanično počnu radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje... 21.11.2021, Sputnik Srbija
2021-11-21T14:59+0100
2021-11-21T14:59+0100
2021-11-21T14:59+0100
ekonomija
ekonomija
srbija
metro
srbija – ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/02/1124526025_0:5:841:478_1920x0_80_0_0_ae932cdafc0bb273569f7b4076980459.jpg
„Istorijski dan koji su čekale generacije naših građana!“, napisao je ministar Mali na Instagram nalogu.Ukazao je da će metro koji se gradi biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica. Njih dve će se ukrštati na Savskom trgu.Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine.Inače, uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja. Trase metroa su usklađivane sa razvojem „Bg voza“, a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama.To znači da ćemo imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz, čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu.Mali je ukazao da razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu – da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.Ministar je istakao da je to najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i da svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou moraju biti pažljivo planirani i realizovani.Izgradnja metroa, koji je deo projekta „Srbija 2025“, olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a Srbije, istakao je ministar Mali.
https://lat.sputnikportal.rs/20211027/gradjevinski-fakultet-odbija-da-ucestvuje-u-razvoju-metroa-po-postojecem-planu-1131035636.html
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/02/1124526025_99:0:742:482_1920x0_80_0_0_a4e45b3d8c41bcef639a5cfcba376743.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija, metro, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
ekonomija, srbija, metro, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
Siniša Mali: Sve spremno da sutra počnu radovi na izgradnji metroa
Ministar finansija Srbije Siniša Mali saopštio je da je sve spremno da sutra, 22. novembra, zvanično počnu radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje beogradskog metroa.
„Istorijski dan koji su čekale generacije naših građana!“, napisao je ministar Mali na Instagram nalogu.
„Mnoge vlasti pre nas su imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju“, istakao je Mali.
Ukazao je da će metro koji se gradi biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.
Kada u potpunosti bude završena,
prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica. Njih dve će se ukrštati na Savskom trgu.
Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine.
Inače, uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja.
Trase metroa su usklađivane sa razvojem „Bg voza“, a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama.
To znači da ćemo imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz, čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu.
Mali je ukazao da razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu – da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.
Ministar je istakao da je to najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i da svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou moraju biti pažljivo planirani i realizovani.
Izgradnja metroa, koji je deo projekta „Srbija 2025“, olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a Srbije, istakao je ministar Mali.