00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
SVET
Najnovije vesti iz sveta

Američki mediji: Kako je firma Bajdenovog sina pomogla Kini da se domogne kobalta

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisHanter Bajden: Kako ga je tata Džo izvukao iz nevolja u Ukrajini
Hanter Bajden: Kako ga je tata Džo izvukao iz nevolja u Ukrajini - Sputnik Srbija, 1920, 21.11.2021
Pratite nas
Investiciona firma, u kojoj je jedan od članova osnivačkog odbora Hanter Bajden, sin predsednika SAD Džozefa Bajdena, pomogla je 2016. godine kineskoj kompaniji da kupi jedan od najbogatijih rudnika kobalta za 3,8 milijardi dolara, objavio je „Njjurok tajms“, napominjući da je reč o ključnom metalu za proizvodnju baterija za električne automobile.
Kako se navodi, u pitanju je rudnik koji se nalazi u Demokratskoj Republici Kongo.
Bajdenov sin je, prema navodima lista, jedan od trojice Amerikanaca koji se 2013. pridružio kineskim partnerima u osnivanju investicione kompanije „BHR“. Amerikanci su kontrolisali 30 odsto kompanije i zabeležili su uspešne investicije koje su kulminirale 2016. kada su pomogli kineskoj kompaniji „Molibdenum“ da kupi rudnik kobalta od američke firme „Friport-Mekmoran“.
U vreme kada je taj dogovor postignut, Bajden je bio potpredsednik SAD, a „Njujork tajms“ podseća da je Bajdenova administracija ranije ove godine upozorila da bi Kina mogla da iskoristi svoju dominaciju nad kobaltom kako bi poremetila razvoj američke auto-industrije koja se odnosi na proizvodnju električnih vozila.
Veliki proboj „BHR“ je ostvarila 2016. godine, kada je kupila, a potom prodala udeo u kineskoj kompaniji „CATL“, koja je trenutno najveći proizvođač baterija za električna vozila na svetu.
Iste godine kineski „Molibdenum“ je objavio da kupuje rudnik kobalta od kompanije „Friport-Mekmoran“. Međutim, da bi to učinila, kineskoj kompaniji je bio potreban partner kako bi otkupila udeo jednog od deoničara, kanadskog „Lundin majninga“, što je učinio „BHR“ za 1,14 milijardi dolara koje je, prema tvrdnjama „Tajmsa“ prikupio od kompanija koje podržava kineska država.
List prenosi i izjavu jednog od advokata Bajdena, Krisa Klarka, koji ističe da Hanter Bajden „više nema ni direktne, ni indirektne interese“ koje se tiču „BHR-a“.
Istovremeno, portparol kineskog „Molibdenuma“ je saopštio:
„Ne poznajemo Hantera Bajdena, niti smo upoznati sa njegovim učešćem u BHR-u“.
Takođe, na pitanje „Tajmsa“ da li je američki predsednik upoznat sa vezama njegovog sina sa ovom prodajom, portparol Bele kuće je odgovorio odrečno.
Električno vozilo - Sputnik Srbija, 1920, 22.08.2021
Ko preuzima primat u pravljenju baterija za električna vozila
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala