https://lat.sputnikportal.rs/20211108/manji-trosak-nove-brige-sta-sve-donose-poreske-olaksice-za-starije-automobile-s-velikom-kubikazom-1131358583.html
Manji trošak, nove brige: Šta sve donose poreske olakšice za starije automobile s velikom kubikažom
Manji trošak, nove brige: Šta sve donose poreske olakšice za starije automobile s velikom kubikažom
Sputnik Srbija
Vlasnici vozila starih od pet do 20 godina čija je zapremina motora veća od 2.000 kubika od sledeće godine plaćaće od 25 do 65 odsto niži porez prilikom... 08.11.2021, Sputnik Srbija
2021-11-08T08:26+0100
2021-11-08T08:26+0100
2021-11-08T08:26+0100
ekonomija
ekonomija
porez
polovni automobili
srbija – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/14/1124675305_0:166:3073:1894_1920x0_80_0_0_13d51aea4c9a89d62946d7293e98e3af.jpg
Umanjenje poreza je rezultat izmena Zakona o porezu na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koje je Vlada Srbije usvojila, a koje bi trebalo da počnu da se primenjuju od 1. januara 2022. godine.Umanjenje poreza na automobilePorez za vozila s više od 2.000 kubika stara od pet do osam godina biće umanjen za 25 odsto. Vlasnici automobila koji imaju od 2.001 do 2.500 kubika umesto 49.512 dinara plaćaće 43.687. Oni koji imaju vozila od 2.501 do 3.000 kubika umesto 100.334 plaćaće 88.530 dinara, a vlasnici automobila s više od 3.000 kubika umesto 207.374 izdvajaće 182.977 dinara.Vlasnici automobila starih od osam do 10 godina mogu da očekuju umanjenje poreza od 40 odsto. Tako će oni koji imaju vozilo od 2.001 do 2.500 kubika umesto 43.687 dinara plaćati 34.950. Vlasnici vozila od 2.501 do 3.000 kubika umesto 88.530 izdvaće 70.824 dinara, a oni s automobilima s više od 3.000 kubika umesto 182.977 plaćaće 146.382 dinara.Najveće umanjenje poreza od čak 65 odsto čeka one koji imaju vozila stara od 10 do 20 godina. Vlasnici čija vozila imaju od 2.001 do 2.500 kubika umesto 34.950 dinara plaćaće 20.387. Oni s vozilima od 2.501 do 3.000 kubika umesto 70.824 izdvajaće 41.314 dinara, a vlasnici automobila s više od 3.000 kubika umesto 146.382 plaćaće 85.389 dinara.Visina poreza ostaće ista za vozila s više od 2.000 kubika, a stara do pet godina, i za automobile starije od 20 godina.Zagađnje i bezbednost u saobraćajuUmanjenje poreza odobrovoljilo je vlasnike vozila s velikom kubikažom i otvorilo vrata za veći uvoz takvih vozila. Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin očekuje priliv polovnih vozila s više od 2.000 kubika, a starijih od pet godina, na domaće tržište od sledeće godine, ali i da to neće imati uticaj na prodaju novih vozila.Ipak, on smatra da bi starija vozila s velikom kubikažom mogla da doprinesu problemu zagađenja životne sredine i ugroze bezbednost u saobraćaju:„Automobil star od 15 do 25 godina više nije bezbedan. Pitanje je da li je održavan redovno, kakvi su mu kočnice, trapovi, svetlosne grupe... Kad se uveze s 18 godina starosti trebalo bi da se vozi barem desetak godina. Zato nam je prosek voznog parka 17 godina. Euro 3 norme imaju previsoke emisije ugljen-dioksida, a u zbiru s tako starim automobilom, koji je istrošen i za koji je pitanje da li ima katalizator, životna sredina se ugrožava“.S druge strane, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Boris Antić napominje da će sva vozila koja budu uvezena morati da prođu tehnički pregled i da neće ugrožavati bezbednost u saobraćaju ako se ispostavi da su ispravna.Ministar finansija Siniša Mali rekao je u ponedeljak da će se izmenama Zakona izaći u susret vlasnicima starijih automobila veće kubikaže koji zbog formule koja se sada primenjuje plaćaju izuzetno visok porez.„Ne želim da podstaknem ljude da kupuju stara vozila koja nisu ekološki prihvatljiva, ali potrebno je da ispravimo nepravdu, a to su ogromne razlike između novih i starih vozila“, kazao je Mali.
https://lat.sputnikportal.rs/20211105/novi-propisi-velika-promena-kod-kupovine-i-prodaje-polovnih-automobila-u-srbiji-1131317665.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211101/korak-blize-ka-promeni-zakona-manji-porez-za-vozila-stara-od-pet-do-20-godina-1131173323.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211028/velika-promena-u-registraciji-vozila-u-srbiji-porez-po-godistu-a-ne-po-kubikazi-1131068801.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Stefan Đurić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
Stefan Đurić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/14/1124675305_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_bdf7801371ebbf4c21f1665afc4dd362.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Stefan Đurić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
ekonomija, porez, polovni automobili, srbija – ekonomija
ekonomija, porez, polovni automobili, srbija – ekonomija
Manji trošak, nove brige: Šta sve donose poreske olakšice za starije automobile s velikom kubikažom
Vlasnici vozila starih od pet do 20 godina čija je zapremina motora veća od 2.000 kubika od sledeće godine plaćaće od 25 do 65 odsto niži porez prilikom registracije nego danas. Zbog toga se očekuje priliv takvih vozila na domaće tržište polovnih automobila, ali i rađa zabrinutost za životnu sredinu i bezbednost u saobraćaju.
Umanjenje poreza je rezultat izmena Zakona o porezu na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koje je Vlada Srbije usvojila, a koje bi trebalo da počnu da se primenjuju od 1. januara 2022. godine.
Umanjenje poreza na automobile
Porez za vozila s više od 2.000 kubika stara od pet do osam godina biće umanjen za 25 odsto. Vlasnici automobila koji imaju od 2.001 do 2.500 kubika umesto 49.512 dinara plaćaće 43.687. Oni koji imaju vozila od 2.501 do 3.000 kubika umesto 100.334 plaćaće 88.530 dinara, a vlasnici automobila s više od 3.000 kubika umesto 207.374 izdvajaće 182.977 dinara.
Vlasnici automobila starih od osam do 10 godina mogu da očekuju umanjenje poreza od 40 odsto. Tako će oni koji imaju vozilo od 2.001 do 2.500 kubika umesto 43.687 dinara plaćati 34.950. Vlasnici vozila od 2.501 do 3.000 kubika umesto 88.530 izdvaće 70.824 dinara, a oni s automobilima s više od 3.000 kubika umesto 182.977 plaćaće 146.382 dinara.
Najveće umanjenje poreza od čak 65 odsto čeka one koji imaju vozila stara od 10 do 20 godina. Vlasnici čija vozila imaju od 2.001 do 2.500 kubika umesto 34.950 dinara plaćaće 20.387. Oni s vozilima od 2.501 do 3.000 kubika umesto 70.824 izdvajaće 41.314 dinara, a vlasnici automobila s više od 3.000 kubika umesto 146.382 plaćaće 85.389 dinara.
Visina poreza ostaće ista za vozila s više od 2.000 kubika, a stara do pet godina, i za automobile starije od 20 godina.
Zagađnje i bezbednost u saobraćaju
Umanjenje poreza odobrovoljilo je vlasnike vozila s velikom kubikažom i otvorilo vrata za veći uvoz takvih vozila. Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin očekuje priliv polovnih vozila s više od 2.000 kubika, a starijih od pet godina, na domaće tržište od sledeće godine, ali i da to neće imati uticaj na prodaju novih vozila.
„Sve što će biti dostupnije biće interesantnije za naše tržište. Kupce polovnih automobila interesuju polovni, a kupce novih novi. Tu nije bilo promene. Ovde ipak pričamo o dosta starijim automobilima koji će biti znatno povoljniji, ali to ne bi trebalo da ima uticaj na nova vozila“, ocenjuje Belin za „Sputnjik“.
Ipak, on smatra da bi starija vozila s velikom kubikažom mogla da doprinesu problemu zagađenja životne sredine i ugroze bezbednost u saobraćaju:
„Automobil star od 15 do 25 godina više nije bezbedan. Pitanje je da li je održavan redovno, kakvi su mu kočnice, trapovi, svetlosne grupe... Kad se uveze s 18 godina starosti trebalo bi da se vozi barem desetak godina. Zato nam je prosek voznog parka 17 godina. Euro 3 norme imaju previsoke emisije ugljen-dioksida, a u zbiru s tako starim automobilom, koji je istrošen i za koji je pitanje da li ima katalizator, životna sredina se ugrožava“.
S druge strane, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Boris Antić napominje da će sva vozila koja budu uvezena morati da prođu tehnički pregled i da neće ugrožavati bezbednost u saobraćaju ako se ispostavi da su ispravna.
„Da li biste više voleli da vozite automobil koji je vožen 15 godina u Nemačkoj ili u Srbiji? Pričamo o istom automobilu. Imajući u vidu nemačke standarde i puteve, postoji mogućnost da će ta vozila, koja budu dolazila sa Zapada, pod pretpostavkom da su ispravna, biti čak bezbednija od vozila koja su odavde“, ističe Antić.
Ministar finansija Siniša Mali rekao je u ponedeljak da će se izmenama Zakona izaći u susret vlasnicima starijih automobila veće kubikaže koji zbog formule koja se sada primenjuje plaćaju izuzetno visok porez.
„Ne želim da podstaknem ljude da kupuju stara vozila koja nisu ekološki prihvatljiva, ali potrebno je da ispravimo nepravdu, a to su ogromne razlike između novih i starih vozila“, kazao je Mali.