Soroševa hitna akcija: U borbu protiv „lažnih vesti“ — lažnim vestima „gospodara univerzuma“
© AP PhotoDžordž Soroš
© AP Photo
Pratite nas
Džordž Soroš, poznat po finansiranju demokratskih kandidata i akcija, fokusirao se na osudu „lažnih i obmanjujućih informacija“ u medijskom prostoru i na društvenim mrežama, pa će tako podržati novu liberalnu medijsku kompaniju, čiji je cilj da se suprotstavi lažnim vestima. Pitanje je samo da li će se ta borba voditi upravo — lažnim vestima?
Naime, nova medijska kompanija „Dobre informacije“, najnoviji borac u američkim „dezinformacionim“ ratovima, promovisana je kao „posvećena ulaganju u hitna rešenja koja se bore protiv dezinformacija i povećavaju protok dobrih informacija na mreži“ i finansirana od strane megadonatora demokrata, koosnivača „Linkdina“ Rida Hofmana, kao i investitora iz Silicijumske doline Kena Dude i Džordža Soroša, piše RT.
Osnivač ovog novog igrača na medijskom tržištu Rid Hofman se, podsetimo, u decembru 2018. godine javno izvinio što je finansirao „Nju nolidž“, demokratsku tehnološku organizaciju koja je savetovala Obaveštajni komitet američkog Senata o „mešanju Rusije“ u američke izbore i koja je vodila lažnu kampanju „ruskog bota“ protiv republikanca Roja Mura, kako bi demokrata bio izabran na vanrednim izborima za Senat u Alabami godinu dana ranije.
Exclusive: Billionaires Reid Hoffman, George Soros and others back new media firm led by @taraemcg to combat disinformation
— Sara Fischer (@sarafischer) October 26, 2021
— As part of its launch, “Good Information” will acquire @CourierNewsroom, a local news group with a progressive perspective. https://t.co/v4ddccFPoK
Lažnim vestima protiv „lažnih vesti“
Prema rečima politikologa Aleksandra Pavića, iako ova vest zvuči kao dobar vic, treba imati na umu da iza nje ipak stoji na stotine miliona dolara.
„Reč je o tome što vaša biografija i mrlje u njoj, poput mrlja koje se nalaze u biografijama Soroša i drugih ljudi koji su u ovaj poduhvat uključeni, više nemaju nikakvu važnost. Važno je to da bogato finansirani, kontrolisani masovni mediji budu na vašoj strani, jer oni mogu da ’operu‘ svakoga bolje od bilo koje veš-mašine ili varikine. Naime, u ovaj projekat su uključeni ljudi koji su se dokazano bavili dezinformacijama, lažnim informacijama u političkim kampanjama, a koji se sada zalažu za neki integritet u informisanju. To bi uistinu bilo smešno da se ne radi o ljudima koji raspolažu neverovatnim količinama novca“, ocenjuje Pavić.
Kako dodaje, poslednjih godina, naročito u vreme pandemije, ogromne količine novca otišle su u džepove upravo ovih ljudi koji tako, praktično, postaju gospodari javnog i medijskog prostora na zapadu.
„Nije važno, dakle, to što su oni do juče lagali na masovnom nivou, jer će se danas predstaviti kao ’spasioci‘ od tih istih laži, od tih istih ’fejk njuza‘ koje su sami proizveli, što će opet biti pozdravljeno od strane velikih medijskih kuća poput Si-En-En-a, Ej-Bi-Si-ja i drugih. Jednostavno, došlo je takvo vreme da na zapadu samo novac ima težinu i on vlada bez pardona. Više nema nikakvih standarda na koje čovek može da se pozove, već je ključno to da li imate pristup tim ’štamparijama‘ novca i glavnim medijima i podršku te liberalne globalističke ’duboke države‘, a svi ovi ljudi upravo to i jesu — eksponenti te ’duboke države‘ protiv koje je Tramp pokušao da se bori i koja ga je na kraju i srušila“, ukazuje politikolog.
„Moralni“ arbitri
Interesantno je da će se na čelu nove kompanije naći Tara Mekgouvan, bivši demokratski strateg koja je radila na kampanjama Baraka Obame i Hilari Klinton 2012. i 2016. i vodila progresivnu neprofitnu organizaciju pod nazivom ACRONYM, koja je potrošila 100 miliona dolara na digitalnu reklamnu kampanju kako bi porazila Donalda Trampa 2020. godine. Ona je vodila i medijsku kompaniju „Kurijer njuzrum“, koja je više puta prozivana zbog dezinformacija, ali je to, međutim, nije sprečilo da svoj novi poduhvat predstavi kao nešto što će popraviti „pokvareni, podeljeni informacioni ekosistem u kojem se danas nalazimo“, a koji je „izazov svih ruku na palubi za američku demokratiju“, piše RT.
Ova činjenica, kao ni navodi RT-ja da se u savetodavnom odboru nove kompanije nalaze uglavnom demokratski aktivisti koji se zalažu za cenzuru, poput Nandini Džami koja je poznata po tome da kontaktira oglašivače i usluge koje koriste ljudi sa kojima se ne slaže i da ih naziva rasistima, za Aleksandra Pavića nisu iznenađenje.
„Oni sami sebi daju pravo da budu moralni arbitri svima i tu više nije reč samo o informacijama, već i o tome kako da ljudi žive svoj život, kako da se ponašaju, kako da oslovljavaju druge ljude, ko je rasista, a ko nije. Mi vidimo da je u poslednjih nekoliko godina velikog maha uzela cenzura. Ko odlučuje ko će na tim velikim društvenim medijima, na tim globalnim mrežama i pretraživačima biti cenzurisan? Ko su ti arbitri? Pa naravno da su tu arbitri vlasnici tih istih korporacija“, primećuje Pavić.
Na pitanje ko je ove ljude ovlastio da budu moralni arbitri celom čovečanstvu, sagovornik Sputnjika kaže da je odgovor jednostavan:
„Taj njihov neprikosnoven, monopolistički položaj im je praktično dao mogućnost da sami sebe za to imenuju, naravno uz blagoslov države i vojno-industrijskog i medijskog kompleksa koji stoji iza njih. Tako da su to ljudi koji su sami sebe imenovali i koji po kuloarima odavno govore da su oni ’gospodari univerzuma‘, pa kao takvi nikome ne odgovaraju i nameću svoja pravila“, objašnjava Pavić.
Upravo zato je, zaključuje naš sagovornik, njima toliko važna ta borba za monopolizacijom javnog prostora, a pokušaj da diskvalifikuju sve konkurente sprovodi se pod kapom navodne borbe protiv lažnih vesti.