- Sputnik Srbija, 1920
REGION
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz zemalja u regionu

„Vijesti“: Utvrđen uzrok kvara na avionu crnogorske vlade

CC BY-SA 3.0 / Wikipedia/aeroprints.com / Avion lir-džet 40
Avion lir-džet 40 - Sputnik Srbija, 1920, 23.10.2021
Pratite nas
Stručnjaci ovlašćenog avio-servisa „Aero-Denst GmbH“ iz Nirnberga utvrdili su da je uzrok kvara na avionu Vlade Crne Gore – greška tehnike, odnosno hidraulike na sistemu između komande i stajnog trapa letelice, piše u preliminarnom izveštaju istrage avionske nezgode.
Komisija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda vazduhoplova i nemački stručnjaci još nisu završili konačan izveštaj o nesreći, jer su oni dužni da urade taj posao zato što se Vladin avion „Bombardije lirdžet 45” (4O-MNE) nalazi u registru vazduhoplova Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore (ACV), objavile su podgoričke „Vijesti“.
U međunarodnim pravilima istrage Vladinih aviona, zbog toga što te letelice koriste štićene ličnosti, trebalo bi posebno da istražuju komisije Vlade, ali to u Crnoj Gori nije slučaj jer je letelica registrovala u civilnom registru.
„Otkazao je sistem hidraulike, ali i električni sistem u komandi letelice“, kazao je sagovornik „Vijesti“ uključen u istragu nezgode.
Nezgoda na avionu Vlade Crne Gore dogodila se 27. septembra u 22.17 časova na pisti podgoričkog aerodroma, neposredno nakon što je letelica sa predsednikom Skupštine Aleksom Bečićem i delegacijom, koja se vratila iz Slovenije, sletela u Podgoricu.
„Putnici su iskrcani, a potom u tzv. tehničkom taksiranju, rulanju aviona prema hangaru, desilo se da se stajni, nosni trap, uvukao bez komande pilota. Posada je tada zaustavila motore, ali nakon toga dogodilo se i da desna noga nagne, nakon čega je letelica malo krilom zagrebala po pisti, a potom se zaustavila. Pilot, kada se to dogodilo, odmah je prijavio problem, nakon čega je aktivirana vanredna situacija“, ispričao je ranije izvor iz istrage.
Vladin avion „Bombardije lirdžet 45”, proizveden 1999. godine, delom je već popravljen u hangaru podgoričkom aerodroma jer su stručnjaci iz Nemačke odlučili da letelicu donekle dovedu do letnog stanja, a potom da prelete do Nirnberga gde bi avion bio na velikom servisu.
„Avion je početkom leta bio na redovnom servisu u Nemačkoj, gde su proverene uobičajene radnje i zamena delova, kojima je isticao rok. Stajni trap se na avionima ne menja tokom redovnih servisa“, naveo je sagovornik “Vijesti”.
Ovlašćeni avio-servis u Nemačkoj, tvrde isti izvori, godinama je obavljao rutinske i dopunske radove održavanja kao i sve vanredne preglede i modifikacije.
Aleksa Bečić - Sputnik Srbija, 1920, 23.10.2021
REGION
Drama u Crnoj Gori: Oštećen Vladin avion, u letelici bio Aleksa Bečić /foto/
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala