- Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Neočekivano priznanje „Tvitera“ o političkim stavovima

© AFP 2023 / JONATHAN ALCORNMonitor sa logom Tvitera u kancelarijama kompanije u Santa Monici
Monitor sa logom Tvitera u kancelarijama kompanije u Santa Monici - Sputnik Srbija, 1920, 22.10.2021
Pratite nas
Iz Kompanije „Tviter“ priznali su da ta društvena mreža jače promoviše tvitove desničarskih političara i medijskih kuća nego sadržaje levičarskih izvora.
Ova društvena ispitala je tvitove zvaničnika u sedam zemalja – Velikoj Britaniji, SAD, Kanadi, Francuskoj, Nemačkoj, Španiji i Japanu. Takođe je proučavano da li je i politički sadržaj novinskih agencija pojačan na Tviteru, fokusirajući se prvenstveno na američke izvore vesti kao što su „Foks njuz“, „Njujork tajms“ i „Bazfid“.
Istraživanje Tvitera uporedio je dva načina na koja korisnik može da vidi svoju vremensku liniju. Prvi koristi algoritam za pružanje prilagođenog sadržaja za koje je korisnik zainteresovan na osnovu naloga sa kojima komunicira i nekih drugih faktora. Druga je tradicionalnija vremenska linija u kojoj korisnik čita najnovije postove obrnutim hronološkim redosledom.
Otkriveno je da su u u šest od sedam zemalja tvitovi desničarskih političara dobili bolje pojačanje od algoritma od onih iz levice; desničarske informativne organizacije bile su prisutnije od levičarskih; i uopšte tvitovi političara bili su pojačani algoritamskom vremenskom linijom više nego hronološkom linijom.
Prema dokumentu, Tviter je otkrio „statistički značajnu razliku u korist političke desnice“ u svim zemljama osim u Nemačkoj. Prema istraživanju, vrednost od 0 odsto znači da su tvitovi dosegli isti broj korisnika na vremenskoj liniji prilagođenoj algoritmu, kao i na njihovom hronološkom pandanu, dok je vrednost od 100 odsto značila da su tvitovi postigli dvostruki doseg. Na osnovu toga, najmoćniji raskorak između desnice i levice bio je u Kanadi (liberali 43 odsto; konzervativci 167 odsto), zatim u Velikoj Britaniji (laburisti 112 odsto; konzervativci 176 odsto). Čak i ako se izuzmu najviši državni zvaničnici, rezultati su bili slični, navodi se u dokumentu, prenosi „Gardijan“.
Međutim, iz „Tvitera“ navode da ne znaju zašto je to tako, rekavši da je „teže odgovoriti na pitanje“. Nije jasno zašto je vremenska linija dala ove rezultate i sada će mreća možda morati da promeni svoj algoritam. U blogu koji su napisali Ruman Čovduri, direktor softverskog inženjeringa na Tviteru, i Luka Beli, istraživač na Tviteru, kaže se da je moguće da su rezultati „problematični“ i da je potrebno uraditi još studija. Istraživanje je potvrdilo da je zabrinjavajuće što određeni tvitovi dobijaju povlašteni tretman kao rezultat načina na koji korisnici stupaju u interakciju s algoritmom.

„Algoritamsko pojačavanje je problematično ako postoji preferencijalni tretman u funkciji načina na koji je algoritam konstruisan u odnosu na interakcije koje ljudi imaju sa njim. Potrebna je dalja analiza uzroka kako bi se utvrdilo koje su promene, ako ih ima, potrebne kako bi se smanjili negativni uticaji našeg algoritma na vremenske linije”, navodi se u dokumentu.

„Tviter“ je saopštio da će omogućiti širi pristup svojim podacima, čime će verovatno izvršiti dodatni pritisak na Fejsbuk da učini isto. Ipak, navode da zbog zabrinutosti za privatnost ne mogu staviti na raspolaganje „sirove podatke“. Kompanija navodi da njen tim za etiku, transparentnost i odgovornost u mašinskom učenju dovršava planove za zaštitu privatnosti korisnika.
„Ovaj pristup je nov i nije korišćen u ovom obimu, ali optimisti smo da će se pozabaviti kompromisima privatnosti i odgovornosti koji mogu ometati algoritamsku transparentnost“, saopšteno je iz „Tvitera“.
„Uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje ovaj rad može da otvori za buduću saradnju sa spoljnim istraživačima koji žele da reprodukuju, potvrde i prošire naše interno istraživanje“, zaključuje se u saopštenju.
Logo društvene mreže Fejsbuk u bojama ruske zastave - Sputnik Srbija, 1920, 24.05.2021
Ko drugome jamu kopa... „Fejsbuk“ i „Tviter“ žigošu ruske medije i – besplatno ih reklamiraju
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala